خانهخدمات آسانسورطراحی تخصصی آسانسور

طراحی تخصصی آسانسور

قبل از نصب آسانسور باید ابتدا به فکر طراحی آسانسور باشیم. اولین مرحله طراحی آسانسور را می‌توان آنالیز فضای نصب آسانسور دانست؛ باید بدانیم، بطور کلی تعداد و ظرفیت آسانسور به چه صورت می‌باشد تا آسانسور مناسب طراحی و سپس اجرا شود. به عنوان مثال کاربری آسانسور را باید در قدم اول برای طراحی آسانسور مد نظر داشته باشیم. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که هزینه و قیمت طراحی آسانسور به چه صورت خواهد بود؟ هزینه طراحی آسانسور باتوجه به المان‌های مختلفی سنجیده میشود که جلوتر به آن پرداخته ایم.

طراحی آسانسور

زمانی که شما با یک شرکت آسانسور سازی برای اجرای کامل آسانسور در ساختمان خود قرارداد می‌بندید، اولین قدمی که شرکت بر می‌دارد طراحی آسانسور طبق نیاز و سرمایه مشتری است. طراحی اختصاصی آسانسور امری بسیار تخصصی بوده و هر شرکتی از عهده آن بر نمی‌آید. از آنجا که آسانسور به یک ارکان اصلی در ساختمان‌ها تبدیل شده، برای طراحی آن می‌توانید با شرکت تخصصی طراحی و اجرای آسانسور تکنوناطا تماس گرفته و از نتیجه طراحی آسانسور لذت ببرید.

ساختمان سازان و سازندگان تهران، اینجا مخصوص شماست. طراحی تخصصی آسانسور با نازلترین قیمت و بهترین خدمات به همراه گارانتی با تکنوناطا تجربه کنید. جهت ارتباط با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

طراحی و نصب آسانسور

در طراحی اصولی آسانسور، عوامل بسیاری مانند ایمنی، ظرفیت و ترافیک، مقاومت در بربرابر زلزله، سرعت، صدا، هزینه و ... در نظر گرفته می‌شوند که هر کدام از آنها می‌توانند بر عملکرد، کیفیت و کارایی آسانسور تاثیر بسزایی بگذارند.

طراحی تخصصی آسانسور

طراحی آسانسور خانگی

طراحی آسانسور خانگی، یکی از جذاب‌ترین رشته‌های طراحی، طراحی در ساخت انواع آسانسور می‌باشد. آسانسورهای خانگی که آن را به عنوان هوم لیفت هم می‌شناسید و بیشتر در ویلاها، خانه‌های دوبلکس، خانه‌هایی با تعداد طبقات کم ساخته می‌شود و هزینه آن بسیار کمتر از آسانسور های بزرگ هیدرولیکی است. طراحی آسانسور خانگی باید لزوما شبیه به دکوراسیون داخلی بوده و اندازه آن به مراتب بسیار کوچک‌تر از آسانسورهای معمولی باشد؛ همچنین سرعت بسیار کمی نیز دارند. اگر به دنبال طراحی آسانسور خانگی و یا هوم لیفت می‌باشید می‌توانید با گروه و تیم فروش تکنوناطا تماس حاصل نمایید.

هزینه طراحی آسانسور

هزینه طراحی آسانسور باتوجه به المان های متفاوتی برآورد میشود. متغیر های متفاوتی در هزینه طراحی آسانسور دخیل هستند که نمیتوان قیمت ثابتی را برای آن ارائه داد. علاوه بر متریال مورد استفاده در طراحی آسانسور، سلیقه مشتری در طراحی کابین آسانسور نیز تاثیرگذار میباشد. همچنین نوع کاربری آسانسور را میتوان از دیگر عوامل تاثیر گذار در طراحی آسانسور دانست. در ادامه بصورت مفصل به عوامل تاثیر گذار در قیمت آسانسور پرداخته ایم.

قیمت طراحی آسانسور

متاسفانه باید بگوییم که تورم در صنعت آسانسور نیز نفوذ کرده و باعث تورم حدود 250 درصدی در طراحی آسانسور شده است. قیمت طراحی آسانسور برای دو نوع هیدرولیک و کششی متفاوت می‌باشد. از آنجا که قیمت آسانسور روزبه روز در حال تغییر بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت، برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی آسانسور با شرکت تکنوناطا تماس بگیرید. قیمت طراحی آسانسور به 4 عامل اصلی زیر وابسته می‌باشد.

  • سایز آسانسور
    • برند آسانسور
  • نوع و جنس آسانسور
  • تعداد طبقات ساختمان

طراحی آسانسور در منزل

همانطور که در پیش بیان شد طراحی آسانسور در منزل بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و برای منازلی که داخل خانه پله دارد می‌تواند جایگزینی مناسب باشد و راحتی را نیز برای شما فراهم کند. طراحی آسانسور در منزل به دلیل کوچکی و نیز مصرف برق بسیار کم و... در مدت بسیار کمی برای منزل شما طراحی و در منزلتان آماده نصب خواهد شد.

آسانسور ها انواع مختلفی دارند و طراحی آسانسور ها با توجه به نوع ساختمان و نیاز مشتریان انجام می‌شود؛ شرکت تکنوناطا در سال‌های فعالیت خود توانسته در انواع مختلف به طراحی و اجرا آسانسورها بپردازد؛ در ادامه به معرفی طراحی انواع آسانسور پرداخته‌ایم. طراحی آسانسور با توجه به نیاز همیشگی شما!

طراحی آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیکی همان آسانسور هایی می باشند که همه روزه در تمامی ساختمان های که رفت و آمد داریم استفاده می کنیم برخی از مشتریان همیشه فکر می کنند آسانسور های هیدرولیکی متفاوت می باشند اما اینطور نیست حتی هوم لیفت های داخل منازل نیز نوعی آسانسور هیدرولیکی محسوب میشود

طراحی آسانسور شیشه ای

طراحی آسانسورهای شیشه ای و یا طراحی آسانسور آهنی و یا ... هر یک از موارد در طراحی آسانسور می تواند به سلیقه شما انجام بشه. طراحی آسانسور شیشه ای به دلیل زیبایی و شکیل بوده همیشه بیشتر مورد استقبال بوده است و تفاوتی با دیگر آسانسورهای طراحی شده ندارد. اگر به دنبال آسانسور با طرح شیشه می باشید ما می توانید بهترین ایده ها را ارائه دهیم.

طراحی آسانسور وسط راه پله

برخی از آسانسورها بعد از ساخت سازه طراحی می شوند که این سختترین نوع طراحی می باشد معمولا طراحی آسانسور وسط راه پله به دلیل فضای کمی که دارد می تواند معضل ها و پیچیدگی های مختلفی را به همراه داشته باشد اما جای نگرانی نیست ما با سالها تجربه در طراحی انواع آسانسو توانسته ایم بالاترین کیفیت ها در هر جایی را به خوبی پیاده سازی نماییم.

0 تا 100 طراحی آسانسور با تکنوناطا

از آنجا که طراحی آسانسور امری بسیار ضروری است، در ادامه می‌خواهیم به 0 تا 100 طراحی آسانسور در منزل بپردازیم. ابتدا باید بگوییم که طراحی آسانسور هیدرولیک و دیگر آسانسورها نیاز به دانش همزمان در زمینه مهندسی عمران و مکانیک دارد. در طراحی سازه آسانسور، ابتدا باید نیازمندی‌های اساسی از جمله ظرفیت، سرعت، ترافیک ساختمان، ایمنی و هزینه تعیین شوند. سپس با توجه به نیازمندی‌های مشتریان و مشخصات ساختمان، یک طرح اولیه آسانسور بر اساس مشخصات فنی تهیه می‌شود.

در ادامه با استفاده از نرم افزارهای مدلسازی و شبیه‌سازی، طرح اولیه از آسانسور طراحی شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس با توجه به محدودیت‌های فنی و مهندسی و محدودیت‌های مشتری بهینه‌سازی می‌شود. اکنون نوبت به عملی کردن و پیاده سازی طرح می‌رسد؛ در این مرحله، آسانسور از نظر مکانیکی و الکترونیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ایمنی و کیفیت آن ارزیابی می‌شود. در نهایت پس از انجام آزمایش‌های لازم، آسانسور برای استفاده در ساختمان آماده می‌شود.

نیازمندی‌های اساسی در طراحی آسانسور

اولین مرحله در طراحی آسانسور، شناخت نیازمندی‌های اساسی می‌باشد. نیازمندی‌های اساسی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که عبارت اند از:

  • ظرفیت
  • سرعت
  • انعطاف‌پذیری
  • نیازمندی‌های ایمنی
  • قابلیت نصب در ساختمان‌های مختلف

به‌طور کلی، یک آسانسور باید ایمن، پایدار، قابل اطمینان و کاربردی باشد. همچنین باید دارای قابلیت حرکت بدون لرزش را داشته باشد. برای رفاه حال کاربران، طراحی آسانسور ویژه باید دارای طرح‌های زیبا و جذاب باشد. در کل، تمامی این نیازمندی‌ها باید در طراحی اصولی آسانسور در نظر گرفته شوند تا بهترین عملکرد و نتیجه‌ حاصل شود.

طراحی آسانسور لاکچری طلایی

مراحل طراحی آسانسور

آسانسورها تنها از کابین تشکیل نشده‌اند بلکه بسیار پیچیده‌تر از این حرف ها می‌باشند در زیر به برخی از گزینه هایی که در طراحی اسانسور به دلیل متفاوت بودن همیشه به آن ها توجه می کنیم را بیان خواهیم کرد:

  • طراحی داخل آسانسور
  • طراحی سازه آسانسور
  • طراحی چاله و یا چاهک آسانسور
  • طراحی فضای آسانسور
  • طراحی کابین آسانسور
  • طراحی معماری آسانسور
  • طراحی نقشه آسانسور

طرح و نقشه اولیه آسانسور

دومین مرحله در طراحی آسانسورها، طراحی نقشه اولیه آسانسور می‌باشد. پیاده سازی آسانسور با استفاده از نقشه‌ و طرح‌های اولیه اجرایی می‌شود. نقشه‌های اولیه با استفاده از نرم افزار طراحی آسانسور مانند طراحی آسانسور در اتوکد و SolidWorks طراحی شده و باعث ارتباط بهتر بین مهندسین معمار و مهندسین برق می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا ایده‌ها و ابتکارات خود را به شکل بهینه در طراحی آسانسور ویژه پیاده کنند. در این نقشه‌ها، جزئیات مختلفی از جمله ظرفیت، ارتفاع، ابعاد آسانسور و همچنین سیستم کنترل مشخص می‌شود.

با استفاده از طرح‌های اولیه، امکان ارزیابی کامل طراحی و مدیریت مناسب در هر مرحله از پیاده سازی آسانسور را داریم. این طرح‌ها به مهندسان اجازه می‌دهند تا در طول فرآیند طراحی، مشکلات را پیش‌بینی کرده و موانع را برای طراحی هرچه بهتر آسانسور کنار بزنند. در کل، طرح و نقشه اولیه در طراحی آسانسور به عنوان مهم‌ترین بخش، به تیم مهندسی در طراحی یک آسانسور ایمن، پایدار و با کیفیت بالا کمک می‌کند.

طراحی آسانسور با اتوکد

یکی از نرم افزارهای طراحی آسانسور، طراحی آسانسور با اتوکد میباشد؛ این روش به چند مرحله تقسیم میشود:

  • نقشه اتوکد
  • تبدیل نقشه به 3d
  • تبدیل 3d به سالید
  • ساخت قطعات

طراحی آسانسور با استفاده از نرم افزار اتوکد، یکی از روش هایی است که میتوان در آن به درستی ابعاد آسانسور و طراحی دقیق آسانسور را مشاهده کرد. طراحی آسانسور با اتوکد این روزها بسیار پرکاربرد میباشد.

مدلسازی و شبیه‌سازی آسانسور

سومین بخش طراحی آسانسور، مدلسازی و شبیه‌سازی 3 بعدی آسانسور با استفاده از نرم‌افزاری مانند Lift designer موجود می‌باشد. متاسفانه این مرحله معمولا توسط شرکت‌های خدمات آسانسور ایرانی انجام نمی‌شود. مدلسازی و شبیه‌سازی در طراحی آسانسور  به مهندسان کمک می‌کند تا قبل از ساخت و نصب آسانسور، پارامتر‌های مختلف را بررسی و در صورت نیاز آنرا تصحیح کنند. در این مرحله دمویی از کار در اختیار مشتری قرار گرفته و او می‌تواند نظر خود را بدهد. همچنین در صورت عدم رضایت از طرح آسانسور، می‌توان آنرا با هزینه بسیار پایین تغییر داد.

طراحی چال آسانسورایمن و مطمئن

بررسی آسانسور از نظر مکانیکی و الکترونیکی

مرحله چهارم و یکی از مهم‌ترین مراحل که از نظر ایمنی در طراحی آسانسور بسایر حائز اهمیت می‌باشد، بررسی آسانسور از نظر مکانیکی و الکترونیکی می‌باشد. در این مرحله مهندسین باید جزئیات دقیق آسانسور را مشخص کرده و تاثیر آن بر عملکرد و ایمنی آسانسور را بررسی کنند. برای مثال قطر شفت (چاه آسانسور)، طول کابین، حداکثر وزن قابل قبول و بیشتر از آن و مشخصات دیگر مکانیکی را تعیین می‌کنند.

مهندسین برق نیز باید تجهیزات الکترونیکی آسانسور را مشخص کنند. تجهیزاتی از جمله کنترلر آسانسور، سیستم قفل و رهگیری، سیستم نمایش و یکپارچگی با سیستم‌های دیگر در ساختمان. همچنین در این مرحله باید نیازمندی‌های الکتریکی برای نصب و عیب‌یابی آسانسور را شناسایی کرد. این موارد شامل برق‌رسانی و اتصالات الکتریکی، سیم کشی، نصب و راه‌اندازی تجهیزات اضطراری مانند سیستم‌های آتش نشانی، قطعات رگلاژ، نورپردازی و سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق است.

در نهایت، بررسی آسانسور از نظر مکانیکی و الکترونیکی در مرحله طراحی، باعث بهبود عملکرد و ایمنی آسانسور می‌شود و مهندسان مکانیک، معمار و برق باید برای بهترین طراحی، هماهنگی کاملی با یکدیگر داشته باشند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین خدمات آسانسور، بررسی اصولی و تخصصی آسانسور، قبل از پیاده سازی نهایی می‌باشد.

پیاده سازی و ساخت آسانسور

چهارمین مرحله طراحی تخصصی آسانسور را می‌توان پیاده سازی و ساخت آسانسور نامید. در این مرحله مهندسین و سازندگان آسانسور با بکار بردن قطعات از پیش تعیین شده، طرح نهایی آسانسور را از روی نقشه و مدل می‌سازند. پیاده سازی آسانسور شامل طراحی و ساخت کابین، ساخت ریل ها، موتورخانه و... می‌باشد.

طراحی کابین آسانسور

کابین آسانسور باید با مشخصات فنی مورد نیاز، مطابق با محیط اطراف و نیاز از پیش تعیین شده مشتری طراحی شود. از جمله نکاتی که در طراحی کابین آسانسور باید مد نظر قرار گیرد، داشتن ابعاد مناسب برای حمل مسافران، حجم مجاز برای حمل و نقل بار، ویژگی‌های زیبایی و رعایت اصول ایمنی می‌باشد. همچنین در ساخت کابین، طراحی جلوی درب آسانسور نیز بسیار مهم می‌باشد. زیرا باید تناسب بین آسانسور و ساختمان برقرار شود.

طراحی سنگ دور آسانسور

اینکار جزو مراحل طراحی آسانسور نمی‌باشد و شرکت‌های آسانسور سازی در زمینه طراحی سنگ دور آسانسور فعالیتی نمی‌کنند. اما باید بدانید که قاب دور آسانسور شما باید متناسب با درب آسانسور باشد؛ در غیر این صورت ظاهر بدی را برای ساختمان شما ایجاد می‌کند.

بررسی آسانسور از نظر فنی

انجام تست و آزمایش‌های لازم

پس از بررسی آسانسور از نظر مکانیکی و الکترونیکی، آسانسور در آزمایش‌های لازم تحت عملیات ایمنی و کیفیت قرار می‌گیرد. مهندسین در این مرحله، تمام حالت‌هایی که ممکن است برای آسانسور پیش بیاید را آزمایش کرده و عملکرد آنها را بررسی می‌کنند. در صورت بروز هرگونه خطا، علت آنرا پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

پس از این مرحله آسانسور برای استفاده آماده می‌شود و کار به مشتری تحویل داده می‌شود. متاسفانه خیلی از افراد و حتی شرکت‌های خدماتی آسانسور، این مرحله را آخرین بخش می‌دانند و با همین تصور اشتباه، آسیب‌های زیادی را از نظر مالی و جانی به کاربران وارد می‌کنند. طراحی آسانسور هیچگاه پایانی ندارد و مرحله آخر که با عنوان سرویس و نگهداری آسانسور است که تا آخرین روزی که از آسانسور استفاده می‌‎شود باید انجام بگیرد.

طراحی انواع آسانسور

آسانسورها در کل به دو دسته کششی و هیدرولیکی دسته بندی می‌شوند. در واقع آسانسور کششی که امروزه تقریبا در بیشتر ساختمان‌ها مشاهده می‌کنیم، آسانسوری است که به کمک سیم بکسل جابجا می‌شود اما آسانسور هیدرولیک، آسانسوری است که به کمک جک هیدرولیکی بین طبقات حرکت می‌کند. شرکت تکنوناطا قادر به طراحی تمام آسانسورهای زیر به شکل تخصصی می‌باشد:

  • طراحی آسانسور گیرلس
  • طراحی آسانسور هیدرولیکی
  • طراحی هوم لیفت
  • طراحی آسانسور کششی
  • طراحی آسانسور بیمابر

طراحی پلان آسانسور

طراحی پلان آسانسور نیز باید با توجه به نیازهای افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همچنین توجه به مکان آسانسور در ساختمان انجام شود. در ابتدا باید محل قرارگیری آسانسور در ساختمان مشخص شود. این امر باید با توجه به محل دسترسی به ساختمان و ترددهای افراد در طول روز انجام شود. در طراحی پلان آسانسور باید به موارد زیر توجه کرد.

  • محل قرارگیری در و بدنه در هنگام آسانسور سازی
  • ابعاد و محل قرارگیری ورودی آسانسور
  • محل نصب پنل کنترل آسانسور
  • تعداد و ظرفیت آسانسور
  • ابعاد سقف، دیواره‌ها و پایه‌های آسانسور

همچنین در نظر گرفتن استانداردها و مقررات ایمنی آسانسور بسیار مهم است. در کل، طراحی پلان آسانسور باید با توجه به نیازهای افرادی که از آن استفاده می‌کنند، استانداردهای ایمنی و هزینه انجام شود.

نحوه طراحی آسانسور

طراحی آسانسور بر اساس استانداردهای مختلفی انجام می‌شود که به منظور ایمنی و آسایش مسافران در هنگام استفاده از آنها تدوین شده‌اند. برخی از ضوابط طراحی آسانسور و استاندارد های طراحی آسانسور عبارتند از:

  1. استفاده از تجهیزاتی استاندارد
  2. رعایت ظرفیت حمل
  3. رعایت سرعت
  4. روش های طراحی آسانسور
  5. رعایت ایمنی در مواقع خطر
  6. رعایت قوانین ساختمانی

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، روز به روز این ضوابط تغییر کرده و ویژگی‌های جدید و هوشمندی برای طراحی و ساخت آسانسور باید به کار برود.

طراحی آسانسور وسط راه پله

اگر شما هم در ساختمان‌های قدیمی زندگی می‌کنید، برای رهایی از شر پله‌ها می‌توانید به سراغ ایده طراحی و نصب آسانسور وسط راه پله بروید. نصب آسانسور در چشم پله ساختمان قدیمی فاقد آسانسور، نیازمند رعایت تمامی شرایط ایمنی و سازمان استاندارد کشور می‌باشد و نیازمند دریافت مجوز است. آسانسور چشم پله 4 ویژگی بارز دارد که عبارت است از:

  • موتور آن گیرلکس (بدون گیربکس) است.
  • سرعت آن یک متر بر ثانیه است.
  • موتور خانه ندارد.
  • معمولا به شکل هوم لیفت است.

شرکت طراحی آسانسور

دنیای آسانسور سازی پر از انتخاب است. از تنوع در انتخاب آسانسور گرفته تا انتخاب شرکت، جنس بدنه و غیره. به همین جهت بسیاری از افراد دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند از خدمات کدام شرکت طراحی آسانسور باید بهره‌مند شوند. به همین جهت بسیاری از مواقع افراد با مشکلات زیادی روبه‌رور شده و بعد از خریداری آسانسور با مواردی از جمله عدم داشتن گارانتی و یا پیدا نشدن قطعاتی که خراب شده است رو‌به‌رو می‌شوند.

وقتی نوبت به یافتن بهترین پیمانکار آسانسور و شرکت آسانسور سازی می‌رسد، انتخاب در میان دریای رقابت در ایران، محصوصلات چینی و یا حتی کشور‌های دیگر بیداد می‌کند؛ از کدام شرکت آسانسور خدمات دریافت کنم؟ تفاوت برجسته بین شرکت آسانسور سازی تکنوناطا و سایر ارائه دهندگان خدمات در توانایی‌های ما برای طراحی آسانسور با کیفیت بالا، ایمن و فوق العاده کاربر پسند می‌باشد. شرکت خدمات آسانسور و پله برقی تکنوناطا، نیازهای شمارا به واقعیت تبدیل می‌کند.

هزینه طراحی آسانسور چقدر است؟
هزینه طراحی آسانسور را باید باتوجه به المان های مختلف برآورد کرد.
طراحی آسانسور وسط راه پله امکان پذیر است؟
طراحی آسانسور وسط راه پله چالش هایی را به همراه دارد، اما امکان پذیر خواهد بود.
نرم افزار طراحی آسانسور چیست؟
برای طراحی آسانسور از نرم افزار های متفاوتی استفاده میشود که اتوکد یکی از کاربردی ترین آنها میباشد.
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید