خانهوبلاگتکنومگآشنایی با تراول کابل آسانسور

تکنومگ

۱۴۰۲/۱۰/۲۳
1660
آشنایی با تراول کابل آسانسور

آشنایی با تراول کابل آسانسور

تراول کابل ازجمله قطعات آسانسور بشمار میرود که وظیفه برقراری ارتباط و کنترل آنرا میان کابین آسانسور با مدار کنترل آسانسور دارد.

تراول کابل چیست؟ آسانسور را می توان یکی از سیستم های پرکاربرد در هر ساختمانی به شمار آورد، از آنجایی که آسانسور، عملکرد سیستماتیک دارد، قطعات آن با اتصال به یکدیگر کار می‌کنند؛ سیستماتیک بودن عملکرد آسانسور به این معناست که اگر یکی از قطعات حیاتی از کار بیوفتد و یا به خوبی نصب نشده باشد، عملکرد آسانسور به طور کلی مختل خواهد شد.

یکی از قطعات ضروری که کارکرد نامناسب و یا خرابی آن می تواند سبب اختلال در عملکرد آسانسور شود، تراول کابل آسانسور می باشد. تراول کابل جز تجهیزات ضروری در راه اندازی آسانسوری است که عملکرد و قیمت های موجود در بازار این قطعه ی آسانسوری را قصد داریم در این مقاله از تکنوناطا بررسی کنیم.

تراول کابل آسانسور

همانطور که از اسم این قطعه پیداست، تراول کابل نوعی کابل تخت و نسبتا قطوری است که وظیفه ی ایجاد ارتباط را بین تابلو فرمان و کابین آسانسور دارد، از آنجایی که این کابل دائم در حال حرکت است، اینکه از متریال مرغوبی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، از طرفی علاوه بر انعطافی که باید داشته باشد در عین حال متریال این کابل باید کاملا مستحکم باشد تا هیچ مشکلی در ارتباط بین تابلو فرمان آسانسور و کابین اتفاق نیوفتد.

اگر بخواهیم بر روی این قطعه کمی جزئی تر نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این کابل متشکل از چندین رشته ی سیم برق می باشد که این سیم ها ترمینال های تابلو فرمان آسانسور را به جعبه ی رویتریون کابین آسانسور متصل می‌ کنند و از آنجایی که هر کابل دارای دو سمت است، یک سمت تراول کابل به تابلو فرمان متصل است و سوی دیگر این کابل به جعبه ی روی کابین اتصال دارد که با کابین آسانسور حرکت کرده و ارتباط بین این دو قطعه را ایجاد میکند.

همانطور که گفتیم، یک سمت تراول کابل متصل به کابین آسانسور است و این حرکت دائم به این معناست که قطر و انعطاف این کابل بسیار مهم است، این کابل نسبتا قطور تلقی می شود چرا که رشته کابل های مختلفی درون این کابل قرار گرفته اند، از انواع این رشته کابل ها می توان در تعداد ۱۲، ۱۸، ۲۰، ۲۴ نام برد که در درون تراول کابل بسته به فواصل طبقات و ابعاد مورد نیاز بکار می روند‌.

تراول کابل آسانسور و عملکرد آن

برای درک بهتر عملکرد تراول کابل آسانسور، بیاید نگاهی به عملکرد بدنمان داشته باشیم، درست مثل بدن ما، آسانسور هم عملکردی سیستماتیک دارد؛ همانطور که میدانید در بین اندام‌ حیاتی بدن ما، شریان های رگ و عصبی هستند که ارتباط آنها با یکدیگر به وسیله ی این رگ ها و جریان های عصبی صورت می گیرد، اگر بدن را مانند کل سیستم آسانسور در نظر بگیریم و مغز را به عنوان تابلو فرمان که وظیفه ی انتقال دستور را دارد مثال بزنیم، در واقع رگ هایی که به اندام های حیاتی متصل می شوند و دستور مغز را به این اندام ها ارسال میکنند، مانند تراول کابل آسانسور می باشند.

با توجه به این مثال می توانیم بگوییم که تراول کابل مانند راهی ارتباطی میان کابین آسانسور و تابلو فرمان است که اطلاعات سیگنال حرکت را از تابلو فرمان به تراول کابل منتقل می کند و بعد از پردازش توسط تابلو فرمان این سیگنال های دریافتی به موتور آسانسور منتقل می شود.

تراول کابل، کابلی هدایتی است که از چندین رشته مختلف بسته به نوع آسانسور و ارتفاع طبقات انتخاب می شود، از پر مصرف ترین تراول کابل آسانسور می توان به تراول کابل ۲۴ رشته ای اشاره کرد که این رشته ها حامل مخابره ی سیگنال هایی هستند که از تابلو فرمان به کابین منتقل می شود، عمر مفید تراول کابل آسانسور بسته به نوع کیفیت، بین ۱۰ الی ۱۵ سال تخمین زده می شود.

تراول کابل آسانسور و کاربرد آن

عملکرد تراول کابل آسانسور

عملکرد تراول کابل آسانسور، به طور خلاصه انتقال دستور حرکت در بین تابلو فرمان و کابین آسانسور است، برای مثال هنگامی‌ که کاربر آسانسور دکمه ی رفتن به طبقه ی همکف را می فشارد، این سیگنال توسط تابلو فرمان پردازش می شود، سپس جهت حرکت کابین، این پیام به تراول کابل مخابره می شود و تراول کابل پیام حرکت را به جعبه ریوزیون متصل به کابین آسانسور می دهد، سپس کابین آسانسور به سمت طبقه ی همکف حرکت می کند، این مثال تعریف کننده ی کل عملکرد این قطعه ی حیاتی می باشد.

برخی از شرکت های تجهیز آسانسوری، به جای تراول کابل آسانسور از OS جهت اتصال تابلو فرمان به جعبه ریوزیون کابین آسانسور استفاده می کنند.

متریال تراول کابل آسانسور

از آنجایی که این قطعه، عملکردی بسیار حیاتی دارد و در صورت خرابی و یا فرسودگی‌ آن کل سیستم آسانسور دچار اختلال می شود، همچنین انعطاف این قطعه بسیار اهمیت دارد، چرا که دائم در حال حرکت با کابین آسانسور می باشد و در صورت استفاده از متریال معمولی دچار استهلاک خواهد شد، به همین خاطر مرغوبیت متریال آن از اهمیت بالایی برخوردار است، در تولید و ساخت تراول کابل های آسانسوری از مواد مختلفی استفاده می شود که اصلی ترین آنها به ماده ی سازنده ی رشته های تراول کابل بر می گردد، عموما این مواد تشکیل دهنده از سیم های مسی ساخته می شوند.

متریال تراول کابل های آسانسوری معمولا تمام مس، نیمه مس و آلومینیومی هستند که در بین آنها رشته سیم های نیمه مسی دارای محبوبیت بیشتری به نسبت دیگر متریال ها هستند. عدم استفاده از جنس خوب در پوشش این کابل باعث کوتاهی عمر این قطعه و در نتیجه استهلاک و تعویض آن خواهد شد.

جعبه کاردک در تراول کابل آسانسور

متریال تراول کابل از آنجایی که استحکام و کیفیت بالایی باید داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و در تابلو فرمان های نوین و جدیدتر، از تکنولوژی به نام جعبه کاردک استفاده می شود. این جعبه ی کاردک، توسط متخصصین و تکنسین های آسانسوری جهت تسهیل عملکرد تراول کابل و همچنین جلوگیری از مستهلک شدن این قطعه، از جعبه کاردک استفاده می شوند، وظیفه جعبه کاردک در تابلو فرمان‌های آسانسور این است که عملکرد تراول کابل را آسان کند و از آنجایی که هر چه متراژ تراول کابل بیشتر باشد، هزینه ی آن بالاتر می رود، همچنین سبب کاهش هزینه های مرتبط خواهد شد. جعبه کاردک به طور معمول جهت استفاده در پروژه های بزرگ ساختمانی استفاده می شود و متراژ کمتر را برای تراول کابل ممکن می کند.

انواع تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور دارای انواع متفاوتی است که بر اساس موارد مختلف و معیار های مرتبطی طبقه بندی می شوند، که در ادامه به معرفی انواع آنها میپردازیم. این تراول کابل ها از نظر ویژگی به دسته های متفاوتی تقسیم می‌شوند، این دسته بندی می تواند بر اساس شکل، متریال و تعداد رشته های بکار رفته در تراول کابل متفاوت باشد.

انواع تراول کابل آسانسور بر اساس شکل

تراول کابل های آسانسور با توجه به شکل به دو دسته ی تخت و گرد تقسیم بندی می شوند. انواع تراول کابل تخت و گرد تفاوت هایی با یکدیگر دارند که کارکرد آنها را متفاوت میکند؛ در ادامه به بررسی انواع تراول کابل آسانسور پرداخته ایم.

تراول کابل گرد آسانسور

تراول کابل آسانسوری شکل گرد بیشتر در ساختمان های مرتفع کاربرد دارند. تراول کابل های آسانسوری به این شکل، دارای رشته های زیادی به تعداد ۱۰۰ الی ۱۲۰ تایی هستند که به دور یک قطعه ی مرکزی به طور منظمی پیچیده شده اند.

این شکل از تراول کابل های آسانسوری دارای انعطاف بالایی هستند و جهت استفاده در آسانسور های ساختمان هایی با ترافیک رفت و آمدی بالا بسیار مناسب هستند؛ تراول کابل های شکل گرد جهت تعبیه در آسانسور هایی با سرعت جابجایی بالا نیز مناسب هستند، به همین خاطر استفاده از این نوع تراول کابل در آسانسور ساختمان های مرتفع توسط تکنسین های آسانسور پیشنهاد می شود.

تراول کابل مدل تخت

تراول کابل های آسانسوری شکل تخت مناسب استفاده در ساختمان های مسکونی و اداری با ارتفاع متوسط نوع دوم تراول کابل های آسانسوری به لحاظ شکل، آسانسور های شکل تخت هستند که دارای رشته کابل های موازی در کنار هم هستند و در لایه ی بیرونی آنها یک لایه پوشش به عنوان لایه ی محافظتی به روی آنها قرار می گیرد.

در برخی موارد نیز این رشته ها به صورت استوانه ای در کنار هم قرار می گیرند، که به چند دسته ی مختلف در کنار هم به شکل موازی قرار می‌ گیرند، این چیدمان سبب استحکام بیشتر تراول کابل ها می شود. تراول کابل های شکل تخت به طور معمول در ساختمان های آپارتماتی با ارتفاع متوسط و معمولی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع تراول کابل آسانسور بر اساس تعدد رشته

تراول کابل های آسانسوری با توجه به تعداد رشته به دسته های ۱۲، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۴ تایی دسته بندی می شوند؛ که نشانگر تعداد رشته های بکار رفته در هسته ی این تراول کابل ها می باشد. از متداول ترین این نوع تراول کابل ها می توان به رشته ی ۱۲، ۲۰ و ۲۴ تایی اشاره کرد.

معیار انتخاب تعداد رشته ی تراول کابل ها بر اساس، کاربرد آسانسور، تعداد طبقات ساختمان، کاربری ساختمان، ترافیک حمل و نقل و رفت و آمدی ساختمان و بسیاری از مسائل مختلف بستگی دارد، که به طور معمول هر چقدر طبقات ساختمان تعداد بیشتری داشته باشد، شماره رشته های تراول کابل باید بالاتر باشد.

از بهترین تراول کابل از نوع رشته می توان به تراول کابل ۲۴ رشته ای از لحاظ استحکام بالاتر اشاره کرد، همچنین استفاده از تراول کابل های کمتر از ۱۲ رشته توصیه نمی شود چرا که به علت ضخامت کمی که دارند، ممکن است در هنگام جابجایی گره بخورند.

انواع تراول کابل بر اساس نوع متریال

در تولید و ساخت تراول کابل های آسانسوری از مواد مختلفی استفاده می شود که اصلی ترین آنها به ماده ی سازنده ی رشته های تراول کابل بر می گردد، عموما این مواد تشکیل دهنده از سیم های مسی ساخته می شوند.

متریال تراول کابل های آسانسوری معمولا تمام مس، نیمه مس و آلومینیومی cca هستند که در بین آنها رشته سیم های نیمه مسی دارای محبوبیت بیشتری به نسبت دیگر متریال ها هستند.

در ساخت و تولید تراول‌ کابل از جنس و متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به جزئیات آن میپردازیم.

تراول کابل های مسی

در این نوع متریال از تراول کابل ها، تمامی رشته سیم ها از مس تولید می شوند که در عملکرد بسیار سریع هستند‌.

تراول کابل نیمه مسی (مس واره)

در این نوع متریال از تراول کابل ها، رشته سیم های تشکیل دهنده از مس و فلزات دیگری ساخته شده اند، که به علت کاربرد خوب و قیمت مناسبی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تراول کابل های آلومینیومی (cca)

در این نوع از تراول کابل ها، رشته سیم‌ های تشکیل دهنده متریالی آلومینیوم دارند، که قیمت مناسبی دارند اما از لحاظ کارکرد و استحکام دارای عملکرد خوبی نیستند.

وظایف تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور، جزء قطعاتی است که در مراحل پایانی تعبیه ی آسانسور بر روی آن نصب می شود، این قطعه از اهمیت بالایی در عملکرد درست آسانسور برخوردار است و باید به طور درستی در سیستم آسانسوری نصب شود.

از مهمترین وظایف این قطعه می توان به ایجاد ارتباط بین دو قطعه ی حیاتی دانست و تراول کابل را می توان در واقع پل ارتباطی در میان تابلو فرمان و کابین آسانسور دانست، اما به طور کلی وظایف متفاوت دیگری نیز دارد، از مهمترین این وظایف می توان به مخابره ی دستورات به بخش جعبه ریوزیون و تابلو فرمان اشاره کرد.

بهترین برندهای تراول کابل آسانسور

در این قسمت ازاین مقاله تکنوناطا، به بررسی برند های تراول کابل های آسانسوری موجود در بازار می پردازیم، شما با آشنایی با این برند ها می توانید بهترین گزینه ی تراول کابل را برای خود انتخاب کنید.

برندهای خارجی تراول کابل آسانسور

به طور معمول، تراول کابل های برند خارجی از کیفیت بالاتری به نسبت دیگر برند های موجود در بازار برخوردارند، به همین دلیل از محبوبیت بالاتری در بازار برخوردارند؛ بعضی از این برند های برتر عبارتند از : تراول کابل برند فوپا، تراول کابل برند آکیش، تراول کابل برند دت وایلر کشور سوئیس، تراول کابل برند دت وایلر کشور جمهوری چک، تراول کابل برند آی سی سی ایتالیا

برندهای داخلی تراول کابل آسانسور

در طی سالهای گذشته، صنعت ساختمان ایران قادر شده است تا در زمینه ی تولید و ساخت تراول کابل های آسانسوری، انواع متفاوتی را در طیف کیفیت های متفاوتی در بازار عرضه کند.

از جمله این برند های پیشتاز در عرصه ی ساخت تراول کابل می توان به برند های تراول کابل برند آسیا، تروال کابل برند میرزا خانی، تراول کابل برند گلشنی و تراول کابل برند دت وایلر ایرانی اشاره کرد.

تراول کابل از ای سی سی برند ایتالیا

این برند تراول کابل به عنوان بهترین و معتبر ترین برند تراول کابل در صنعت آسانسور و ساختمان شناخته می شود، برند تراول کابل ایتالیا با نشان ICC معرفی می شود که دارای استحکام و کیفیت بسیار بالایی می باشد.

کیفیت بالای این نوع تراول کابل ها سبب شده تا بهترین های صنعت ساختمان آن را انتخاب کنند.

تمامی معیار های انتخاب یک تراول کابل مناسب اعمم از انعطاف بالا، استحکام و عدم فرم پذیری همگی در ویژگی های این برند یافت می شوند به همین علت از انواع این تراول کابل می توان در پروژه های ساختمانی با کاربری مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد.

تراول کابل برند دت وایلر سوئیس

از دیگر برند های تراول کابل که در صنعت ساختمان و تجهیزات آسانسوری، حرف اول را میزند می توان به تراول کابل برند دت وایلر سوئیس اشاره کرد.

برند دت وایلر سوئیس دارای نمایندگی های معتبری در سراسر دنیا و ایران است که محصولات و تجهیزات آسانسوری این برند را به کشور وارد می‌ کنند.

رشته های تراول کابل های برند دت وایلر دارای متریال تمام مسی هستند که به صورت کامل تشکیل شده از مس هستند، علاوه بر این در روند تولید و ساخت پوشش این رشته ها از متریال پی وی سی مرغوب استفاده می شود که سبب استحکام بالا در کنار انعطاف پذیری این نوع تراول کابل ها می شوند.

تراول کابل های برند دت وایلر به طور معمول در نوع ۱۸ و ۲۰ مورد استفاده قرار می‌ گیرند که شما می توانید این تراول کابل ها را از نمایندگی های مطرح این برند در کشور خریداری کنید.

تراول کابل برند MKS ترکیه

متریال تراول کابل های برند MKS تماما تشکیل شده از مس هستند، به همین دلیل علاوه بر مقاومت بالا دارای کاربرد مناسبی هستند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به انعطاف پذیری این تراول کابل اشاره کرد که سبب شده تراول کابل MKS در پروژه های مهم ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

تراول کابل های MKS دارای انواع مختلفی مانند شیلدردار، بکسل دار می باشد که بسته به نوع آسانسور و کاربرد ساختمان انتخاب می شود، در روند تولید و ساخت این نوع تراول کابل ها از روکش هایی خصوصی جهت انعطاف بالای این تراول کابل استفاده می شود.

تراول کابل برند فوپا

تراول کابل های برند فوپا، از دیگر برند های برتر وارداتی هستند که توسط کارشناسان و متخصصان کشور ترکیه طراحی می شوند و با استفاده از بهترین متریال های موجود در دست ساخت قرار می‌ گیرند.

بدلیل متریال های مرغوبی که در این نوع از تراول کابل ها استفاده می شود، دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت و گرما زدگی هستند.

در روند ساخت رشته های تراول کابل های فوپا از متریال مس استفاده می شود که به همین دلیل آن را تبدیل به یکی از بهترین تراول کابل های موجود در بازار کرده است.

تراول کابل برند بهران

برند بهران از پرفروش ترین برند های تجهیزات آسانسوری در داخل محسوب می شود که در روند تولید و ساخت تراول کابل ها از متریال های مرغوب و با کیفیتی استفاده می کند، همین امر سبب شده تا تراول کابل های برند بهران جز بهترین و با کیفیت ترین تراول کابل های موجود در بازار داخلی را تامین کند.

از ویژگی های تراول کابل های این برند می توان به انعطاف بالا و همچنین استحکام مناسب اشاره کرد، و از آنجایی که تراول کابل آسانسور از دو طرف به کابین آسانسور و تابلو فرمان متصل است، به طور دائم به همراه کابین آسانسور در حال حرکت است و اگر تراول کابل آسانسور دارای متریال مناسبی نباشد، ممکن است آسانسور به طور کلی دارای عملکرد مناسبی نباشد، به همین خاطر تراول کابل آسانسور باید دارای دوام و مقاومت بالایی باشد، از همین رو معیار مقاومت از مهمترین معیار های انتخاب تراول کابل است که برند بهران، به خوبی پاسخگوی این نیاز است.

تراول کابل برند گلشنی

تروال کابل برند گلشنی، از دیگر برند های داخلی دارای کیفیت خوب است که در متریال های مختلفی، انواع تراول کابل را در بازار عرضه می کند‌.

این تراول کابل ها در تعداد رشته های متفاوت و انواع مختلفی به فروش می رسند که شما می توانید بسته به کاربری و تعداد طبقات ساختمان از آنها انتخاب کنید؛ اگر به دنبال تراول کابلی در انواع مختلف هستید که قادر به ایجاد برقراری ارتباط خوب و کاربرد بالا میان تابلو فرمان و کابین آسانسور است، تراول کابل های برند گلشنی می تواند پاسخگوی نیاز های شما در این زمینه باشد!

توصیه می شود جهت راه‌اندازی و نصب تراول کابل در آسانسور، از تراول کابل در نوع ۲۴ رشته ای استفاده کنید تا سبب مقاومت بالاتری به نسبت انواع رشته های تراول کابل آسانسوری شود.

محاسبه متراژ تراول کابل مورد نیاز جهت نصب در آسانسور

برای محاسبه ی متراژ مورد نیاز در آسانسور یاید تعداد توقف طبقه ی آسانسور را در عدد ۳.۲ ضرب کنید، سپس جواب حاصل را به اضافه ی عدد ۱۱ کنید؛ این عدد بدست آمده در واقع متراژ تراول کابل مورد نیاز شما می باشد.

محاسبه متراژ تراول کابل آسانسور امری تخصصی است که در آسانسور های متفاوت به صورت مختلفی انجام می شود، این امر باید توسط متخصصین آسانسور انجام شود، اما به طور کلی جهت محاسبه ی طول و متراژ تراول کابل می توان از فرمول زیر استفاده کرد.

طول و متراژ تراول کابل = (تعداد توقف طبقات آسانسور × 3.2) +11

هر چه که متراژ تراول کابل کمتر باشد، هزینه ی کلی آن کمتر می باشد اما استاندارد های متراژی باید رعایت شوند برای مثال رشته های تراول کابل نباید کمتر از ۱۲ رشته باشند و همچنین تراول کابل نباید کوتاه و یا خیلی بلند باشد.

معیار موثر و تعیین کننده در قیمت تراول کابل آسانسور

قیمت و ارزش تراول کابل آسانسور به تعداد رشته های تراول کابل، سطح مقطع تروال کابل و کیفیت آن بستگی دارد.

قیمت قطعات آسانسور باهم برابر نیستند، علاوه بر این هزینه مورد نیاز جهت تهیه هر کدام از این قطعات با توجه به معیار های متفاوتی، تعیین می شود. برخی از این معیار ها و فاکتورهای تعیی کننده در قیمت تراول کابل آسانسور اعمم از برند شرکت سازنده ی تراول کابل، کیفیت ساخت و متریال تشکیل دهنده، میزان خلوص مس بکار رفته در رشته های تراول کابل، متراژ آن و کشور وارد کننده ی تراول کابل می باشد.

لیست قیمت تراول کابل آسانسور

همانطور که گفتیم معیار های زیادی در تعیین قیمت آسانسور تعیین کننده هستند، که شما می توانید بر اساس شرایط و بودجه ی مالی پروژه و یا خودتان جهت انتخاب و خرید این تروال کابل ها اقدام کنید.

در ادامه لیستی از قیمت های تراول کابل های مختلف را جهت آشنایی شما با قیمت انواع تراول کابل ها را آورده ایم که مرتبط با پاییز سال ۱۴۰۲ هستند. نکته ی قابل توجه این است که قیمت تراول کابل ها بر اساس واحد متر آورده شده است.

قیمت تراول کابل برند دت وایلر از متریال تمام مس ایرانی متری 157000 هزار تومان

قیمت تراول کابل برند دت وایلر متریال تمام مس متری 170000 هزار تومان

قیمت تراول کابل بدند آندا متریال تمام مس ترک متری 240000 تومان

مشاوران ما در ما نیز در تکنوناطا تلاش کرده‌اند تا لیستی از این برند ها با قیمت را در اختیار شما همراهان گرامی بگذارند، شما همچنین می توانید، از طریق تماس با ما در تکنوناطا جهت خرید تراول کابل مورد نظرتان مشاوره کسب کنید.

معیار های انتخاب تراول کابل آسانسور

جهت انتخاب تراول کابل آسانسور، ابتدا باید به معیار ها و ویژگی‌ های آسانسور توجه شود.

از آنجایی که آسانسور‌ها از نظر ارتفاع به دسته های کم ارتفاع، دارای ارتفاع میانی و ارتفاع زیاد تقسیم می‌شوند، تراول کابل می تواند انتخاب شود، برای مثال، در آسانسور هایی با ارتفاع کم از کابل های بدون مهار استفاده می شود، این در حالی است که در آسانسور هایی با ارتفاع زیاد باید از کابل‌های مهار دار با روکش مقاوم استفاده شود.

از دیگر نکات انتخاب تراول کابل آسانسور، می توان به ساختار آن اشاره کرد، در کلیه ی ساختار تراول کابل ها، رشته‌ هایی از نخ های نایلونی و پلاستیکی موجود است که سبب افزایش استحکام و طول عمر آن می شود؛ همچنین برای آسانسور هایی که سرعت بالایی دارند نیز این پوشش تراول کابل باید ضخیم تر در نظر گرفته شود، برای ضخیم کردن تراول کابل از رشته های سیم بکسل استفاده می‌ کنند که تاثیر بالایی در بالا بردن استحکام دارد.

نصب تراول کابل آسانسور

از آنجایی که تراول کابل آسانسور جزء قطعات الکتریکال در آسانسور محسوب می شود، باید گفت که این قطعه به شکل لوپ و دوره ای با کمک بست تراول کابل از یک سمت به تابلو فرمان و از سمت دیگر آن به جعبه ریوزیون واقع در بالای کابین آسانسور متصل می‌شود.

تکنسین ها و نصاب های آسانسور، در هنگام نصب این قطعه به کمک بست OS ، تراول کابل را به کابین آسانسور محکم می کنند.

این بست جهت حمایت از وزن کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد و کابل حرکت ناخواسته ای را نداشته باشد.

بست تراول کامل شامل یک براکت است که در قسمت دیوار کابین آسانسور و دیواره چاله آسانسور قرار می گیرد، و تراول کابل آسانسور، داخل این براکت ها قرار می گیرد.

با توجه به اینکه قطعه ی تراول کابل عملکردی حیاتی دارد، پیشنهاد می کنیم برای نصب آن از متخصصین مجرب تکنوناطا کمک بگیرید؛ گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند، همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

مشخصات فنی تراول کابل آسانسور

با توجه به استاندارد های تعیین شده ی تراول کابل آسانسور، وزن ۱.۸۰ اینچ تراول کابل برابر با حدود ۵ سانتی متر است، که مطابق با وزن استاندارد، یک اینچ از تراول کابل معادل با ۰.۰۳ متر است که باید با ۰.۰۹ کیلوگرم بر متر برابر باشد.

آسانسور دارای قطعات مکانیکی و الکتریکی متفاوتی است و از آنجایی که آسانسور، عملکردی سیستماتیک دارد، هر کدام از این قطعات دارای وظایف مخصوص و عملکرد مختص به خود هستند، قطعه ی تراول کابل آسانسور جزء یکی از قطعاتی است که استهلاک و یا خرابی آن در آسانسور سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود، این کابل عملکرد برقراری ارتباط و ایجاد سیگنال در بین کابین آسانسور و تابلو فرمان را دارد که در عملکرد سیستم آسانسور بسیار حیاتی است.

در هنگام خرید و نصب این قطعه از آسانسور باید از یک متخصص آسانسور کمک بگیرید، چرا که انتخاب این قطعه به محاسبات و دقت بالایی احتیاج دارد.

همچنین در صورت انتخاب این قطعه در کیفیت کم، باعث بروز خسارت زیادی در آسانسور خواهد شد.

قیمت و ارزش تراول کابل آسانسور، با توجه به برند سازنده و یا وارد کننده، متراژ، متریال و کیفیت آن دارای بازه ی متفاوت و متغیر است.

جهت نصب تراول کابل آسانسور، تکنسین نصب و راه اندازی آسانسور باید متراژ لازم را به طور دقیق محاسبه و اندازه‌گیری کند، بعد از انتخاب متراژ دقیق به نصب آن بپردازد.

در این مقاله از تکنوناطا سعی بر آشنایی بیشتر شما با این قطعه ی تخصصی شد، تا شما همراهان گرامی با نحوه کارکرد، و عملکرد این قطعه مهم از آسانسور بیشتر آشنا شوید.

کارشناسان ما در تکنوناطا هر آنچه که مرتبط با سیستم های آسانسور و پله برقی است را به صورت وبلاگ های متنی، از فنی ترین جزئیات آسانسور تا نکات کلیدی مرتبط با آن بررسی کرده اند! پس برای اطلاعات بیشتر و به روز کردن دانش خود در رابطه با این سیستم پیچیده، می توانید مقاله های دیگر را مطالعه فرمایید.

همچنین شما می توانید در صورت داشتن سوالات مرتبط با آسانسور و یا مشکلات پیش آمده در سرویس های دوره ای و ... با متخصصین ما در تکنوناطا تماس بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با تراول کابل آسانسور

نصب تراول کابل آسانسور، در نحوه ی عملکرد آسانسور اهمیت دارد؟

بله، از آنجایی که این قطعه عملکرد حیاتی در جابجایی کابین آسانسور دارد، نصب تراول کابل آسانسور به طور صحیح و دقیق اهمیت بالایی در کارکرد سیستم آسانسوری دارد بهتر است که نصب این قطعه توسط نصاب آسانسور انجام شود؛ هر گونه اشتباهی در نحوه ی نصب این قطعه، سبب نرسیدن دستورات تابلو فرمان و سیگنال های مخابره شده به سایر بخش‌های آسانسور می‌شود.

در صورت نیاز به نصب تراول کابل پیشنهاد می کنیم، متخصصین تکنوناطا را در این امر انتخاب کنید.

گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند، همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

بهترین برند تراول کابل آسانسور برای خرید و نصب چیست؟

با توجه به وجود، برند های مختلفی که در این مقاله از تکنوناطا برای شما ارائه شد،

برند تراول کابل دت وایلر سوئیسی را می توان از بهترین این برند های موجود در حال حاضر به شمار آورد.

وزن استاندارد تراول کابل آسانسور چه میزان است؟

حدود 5 سانتی‌ متر از هر تراول کابل، برابر با مقدار تقریبی 0.07 کیلوگرم می باشد، این مقدار وزن، وزنی استاندارد جهت سنجش کیفیت تراول کابل است.

اگر تراول کابل دارای وزن کمتر یا بیشتری از این وزن باشد، دارای کیفیت استانداردی نمی باشد.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال
برچسب ها

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید