خانهوبلاگتکنومگمعرفی انواع آسانسورها

تکنومگ

۱۴۰۱/۱۱/۱۹
3132
معرفی انواع آسانسورها

معرفی انواع آسانسورها

آیا قصد خرید آسانسور دارید اما از انواع مختلف آن اطلاع کافی ندارید؟ در این راهنما به طور عمیق به این موضوع می پردازیم و انواع مختلف بالابرها را با یکدیگر مقایسه، تحلیل و تجزیه می کنیم.

برای آگاهی از انواع آسانسور، بیایید از ابتدا شروع کنیم. اولین سوال این است که اصلا آسانسور چیست؟

آسانسور سیستمی مناسب برای جابجایی عمودی است که قادر است بارهای سنگین یا افراد را بین طبقات مختلف یک سازه حمل کند. در ساختمان‌های بزرگ، به‌ویژه ساختمان‌های بسیار بلند مانند آسمان‌خراش‌ها، آسانسورهای مدرن با ظرفیت‌های بسیار زیاد وجود دارد، اما به طور خاص ما به آسانسورهای عادی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

این آسانسورهای ساختمانی را گاهی مینی آسانسور نیز می‌نامند؛ زیرا هزینه آنها محدود است و در ساختمان هایی مانند آپارتمان، خانه‌های خصوصی یا سازه‌های عمومی مانند ادارات یا مغازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آسانسورهای ساختمانی برای بهبود راحتی هستند و جابجایی روزانه را آسان تر می‌کنند. بنابراین، ما در مورد این آسانسورها صحبت می‌کنیم که با توجه به نیازهای کاربران و فضاهایی که در آن قرار دارند ساخته می‌شوند. همچنین مقایسه انواع آسانسور از نظر کاربرد را انجام خواهیم داد. استفاده از آنها واقعاً ساده، ایمن و قابل اعتماد هستند و تقریباً همه حتی افراد مسن و ناتوان یا کودکان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

انواع آسانسورهای ساختمانی

به طور کلی آسانسورهای ساختمانی بر اساس نوع نصب و کشش با یکدیگر متفاوت هستند. انواع آسانسور عبارت اند از آسانسور هیدرولیک، برقی، بالابر داخلی و خارجی. هر یک از این آسانسورها دارای انواع مختلفی می باشند؛ در ادامه با انواع آسانسور هیدرولیکی نیز آشنا خواهید شد.

یک آسانسور می‌تواند در یک یا چند طبقه توقف داشته و بر اساس نیاز ساختمان شخصی سازی شود. در ادامه به شرح انواع آسانسور مسکونی خواهیم پرداخت.

آسانسور هوشمند ساختمانی با طراحی مدرن

آسانسور هیدرولیک

عملیات رانش آسانسور هیدرولیک، از طریق یک سیستم ساخته شده از پیستون ها و سیلندرهای عرضه شده با روغن معدنی تحت فشار انجام می‌شود؛ که سرعت جریان آن با یک سوپاپ قابل تنظیم است. مکانیزمی که به آسانسور اجازه می‌دهد تا بالا برود توسط یک پمپ هیدرولیک ارائه می‌شود. مایع را به سمت داخل سیلندر فشار می‌دهد و باعث می‌شود ساقه منتشر شود و نیروی رانش به سمت بالا را بیشتر کند. هنگامی که فرود انجام می‌شود، بالابر از جاذبه استفاده می‌کند؛ به طوری که مدیریت جریان خروجی که توسط روغن پیستون نظارت می‌شود، امکان کنترل سرعت را فراهم می‌کند.

بالابر هیدرولیک از عناصر زیر تشکیل شده است.

واحد قدرت هیدرولیک، کابین سرنشینان، تابلو برق، سیلندر، پیستون از جملات عناصر تشکیل دهنده بالابر هیدرولیک هستند. این نوع خاص آسانسور در طول سال ها بهبود یافته و مورد بازبینی قرار گرفته است تا همیشه عملکرد موثری داشته است.

آسانسور برقی

آسانسور برقی یا الکتریکی از طریق عمل یک موتور الکتریکی کار می‌کند که با انتقال حرکت به طناب هایی که امکان بلند کردن و پشتیبانی کابین آسانسور را فراهم می‌کند، حرکت را هم در هنگام فرود و هم در صعود امکان پذیر می‌کند.

بالابر برقی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

بالابر الکتریکی از عناصر خاصی تشکیل شده است که عبارت اند از ماشین آلات بالابر یا وینچ، طناب‌های کششی، تابلو برق و وزنه تعادل که به شما امکان می‌دهد بارهای وارد شده را با کاهش توان الکتریکی مصرفی و بهبود مصرف انرژی متعادل کنید. در مورد سیستم‌های ایمنی بالابر برقی باید بگوییم که، یک محدود کننده سرعت و یک چتر نجات داریم.

هزینه نصب این نوع بالابر بالاتر از بالابر هیدرولیک است، اما در هزینه‌های طولانی مدت بسیار ارزان تر است. در واقع هزینه‌های مصرف و نگهداری به طور قطعی کمتر است. با توجه به اینکه موتور الکتریکی مستقیماً در محفظه ای که آسانسور نصب شده است قرار دارد، از نیاز به ماشین اتاق جلوگیری می‌کند. بنابراین آسانسور برقی ابعاد کوچکتری دارد. همچنین باید در نظر داشته باشیم که این نوع آسانسور را می‌توان در بیرون نیز قرار داد، زیرا تحت تأثیر آب و هوا، حتی در محیط‌های به خصوص سرد قرار نمی گیرد و عملکرد آن را بدون تغییر نگه می‌دارد.

آسانسور داخلی

آسانسورهای داخلی در آپارتمان ها نصب می‌شوند. شکل نصب آسانسور‌های داخلی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ساختمان هایی که آسانسور نداشته و میخواهند از فضای بین آسانسور ها برای ساخت آسانسور استفاده کنند، می‌توانند آسانسور داخلی استفاده کنند.

آسانسور برقی داخلی(هوم لیفت) نیز با توجه به اینکه نیازی به وجود اتاق ماشین ندارد و واقعاً بی صدا است، می‌تواند یک انتخاب عالی برای آپارتمان، خانه‌های شخصی و یا پنت هوس ها به عنوان هوم لیفت باشد. کاهش مصرف انرژی این آسانسور را می‌توان با مصرف هر وسیله خانگی دیگر مقایسه کرد!

آسانسور لاکچری داخل ساختمان

آسانسور خارجی

ساخت آسانسور خارجی مطمئناً زمانی مفید است که در سازه و محیط شما، فضایی برای نصب آسانسور داخلی نباشد. به طور کلی یک آسانسور خارجی در کنار ساختمان قرار می‌گیرد که چارچوبی را با باند فرود متعاقب آن فراهم می‌کند و امکان دسترسی به طبقات مختلف ساختمان را فراهم می‌کند.

آسانسورهای پانورامیک خارجی این قابلیت را دارند که تاثیر بصری قابل توجهی ارائه دهند. علاوه بر این آنها قادر به تطبیق بهینه با انواع ساختمان ها و سازه ها هستند. استفاده از دیوارهای شیشه ای به معنای دادن جلوه ای زیبا و هماهنگ به آسانسور، از طریق نمایش شفافیت و نور است.

این نوع آسانسور به ویژه برای سازه هایی که فاقد آسانسور و فضایی برای آسانسور هستند مفید است. به طوری که آسانسور می‌تواند بر تمام موانع معماری غلبه کند و زندگی را برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند آسان تر کند.

آسانسور برای افراد معلول

آسانسور برای معلولان یک سیستم بالابری قابل اطمینان تر و ایمن تر است که می‌تواند به افراد دارای معلولیت‌های حرکتی خاص اجازه دسترسی به خانه ها یا ساختمان‌های عمومی یا شخصی را بدهد. همچنین به یک راه حل ایده آل برای کاهش حوادث خانگی تبدیل می‌شود. البته نوعی از آسانسور با عنوان آسانسور معلول بر نیز وجود دارد که در فضای داخلی ساختمان های ویلایی و یا ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور را ندارند استفاده میشود.

لازم است آسانسور برای معلولان با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها ساخته شود که می‌تواند امکان استفاده برای معلولان را فراهم کند. اولاً ابعاد کابین مناسب برای حمل ویلچر باید حداقل هشتاد سانتی متر عرض، یکصد و بیست سانتی متر عمق و حداقل هفتاد و پنج سانتی متر نقطه دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، درب‌های اتوماتیک باید حداقل هشت ثانیه باز بمانند و کلیدهای آسانسور باید در ارتفاع مناسب باشند.

کلام آخر: در نهایت باید بگوییم مهم است که تمامی آسانسورها مجهز به سیستم ایمنی باشند تا بتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. شرکت تکنوناطا با ارائه انواع مدل‌های آسانسور و بکاربردن تمامی عوامل برای افزایش ایمنی، همواره بر سر زبان ها بوده است. شما می‌توانید با شرکت تکنوناطا تماس گرفته و از قیمت انواع آسانسور باخبر شوید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
آوا
۱۴۰۲/۴/۴

آسانسورهای مینی برای پنت هوس مناسب هستند؟

آریا
۱۴۰۲/۴/۴

قیمت آسانسور برای افراد معلول چه قدره؟

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید