تکنوناطا
02188738038
خانهوبلاگتکنومگقدم به قدم خرید آسانسور

تکنومگ

۱۴۰۳/۷/۸
1730
قدم به قدم خرید آسانسور

قدم به قدم خرید آسانسور

قدم به قدم خرید آسانسور را همراه تکنوناطا باشید تا صفر تا صد مراحل و نکات خرید انواع آسانسور را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای جامع خرید آسانسور: از انتخاب تا نصب

خرید آسانسور، تصمیم مهمی است که مستلزم دقت و توجه به جزئیات بسیاری است. این تصمیم نه تنها بر عملکرد ساختمان بلکه بر ایمنی و راحتی ساکنان نیز تأثیرگذار است. در این مقاله از تکنوناطا، به صورت جامع و کامل به راهنمای خرید آسانسور پرداخته ایم تا شما بتوانید با اطمینان بیشتری آسانسور مناسب خود را انتخاب کنید.

تعیین نیازهای آسانسوری

تعیین نیاز های آسانسور ازجمله مهم ترین مراحل انتخاب و خرید انواع آسانسور میباشد که میتواند انتخاب برند و مدل آسانسور را برای شما تسهیل بخشد؛ تعیین نیاز های آسانسور شامل موارد زیر میباشد:

  • سرعت: سرعت مورد نیاز برای جابجایی
  • ابعاد چاه آسانسور: محدودیت های فضایی
  • ویژگی های خاص: آسانسور برای افراد دارای معلولیت، آسانسور بیمارستانی، آسانسور باربری و...
  • تعداد طبقات ساختمان: ارتفاع ساختمان و تعداد توقف ها در انتخاب مدل آسانسور و نوع آن تاثیر گذار است.
  • ظرفیت کابین بر اساس تردد ساختمان : تعداد نفرات یا بار قابل حمل ساختمان، از جمله معیار های خرید آسانسور ساختمان می باشد.
  • نوع کاربری ساختمان: کاربری ساختمان مانند کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و ... می تواند در انتخاب نوع آسانسور شما تاثیر گذار باشد.
انتخاب نوع آسانسور

انتخاب نوع آسانسور

انتخاب نوع آسانسور را میتوانید دومین مرحله از خرید آسانسور دانست که باتوجه به کاربری مد نظر و بودجه میتوانید هر یک از این انواع آسانسور را انتخاب کنید:

آسانسور کششی

رایج ترین نوع، مناسب برای ساختمان های بلند بشمار میرود. در صنعت آسانسور سازی، آسانسورهای ساختمانی را به دو بخش آسانسور هیدرولیکی و کششی دسته بندی میکنند. همچنین آسانسور کششی نیز دارای دو دسته آسانسور کششی گیربکس دار و کششی بدون گیربکس میباشد. همانطور که قبل تر گفتیم، آسانسور کششی گیربکس دار یک نوع پیشرفته از آسانسور است که با استفاده از گیربکس، عملکرد و کارایی جابجایی بین طبقات را بهبود میبخشد. گیربکس، قدرت موتور را به گشتاور مناسب برای حرکت آسانسور تبدیل میکند و باعث میشود بتوان حتی بارهای سنگین را به طور سریع و ایمن جابجا کرد.

آسانسور کششی گیربکس دار باعث بهبود راندمان سیستم آسانسور و کاهش مصرف انرژی میشود. همچنین، نگهداری و نصب آسانسور کششی گیربکس دار به سادگی انجام میشود و همواره عملکرد بهینه را تضمین میکند. با توجه به مزایای بیشتر آسانسور کششی گیربکس دار نسبت به آسانسورهای دیگر، استفاده از این فناوری در صنعت ساختمان در حال افزایش است.

آسانسور هیدرولیکی

مناسب برای ساختمان های کوتاه و باربری است؛ آسانسور هیدرولیک، آسانسوری بسیار شناخته شده میباشد که با عنوان آسانسور کم هزینه نیز شناخته می شود زیرا هزینه نگهداری آن بسیار کمتر از آسانسورهای کششی به خصوص در مراکز صنعتی و تجاری است. آسانسور هیدرولیک برای اولین بار توسط Elisha Otis در قرن نوزدهم اختراع شد و انقلاب بسیار عجیبی در صنعتی آسانسور ایجاد کرد. نحوه کارکرد آن به این صورت است که برای بالا رفتن، یک پمپ روغن را به داخل سیلندر فشار می دهد و پیستون را به سمت بالا حرکت می دهد. برای پایین رفتن، دریچه کنترل باز می شود و به روغن اجازه می دهد تا به مخزن برگردد و با استفاده از نیروی گرانشی کابین بالابر به عقب رانده می شود. هنگامی که دریچه بسته است، روغن فقط می تواند از مخزن به داخل سیلندر برود. هنگامی که دریچه باز است، روغن فقط می تواند از سیلندر به مخزن برگردد.

آسانسور گیرلس

آسانسور گیرلس، بدون اتاقک ماشین، کارایی بالا و مصرف انرژی کمی را دارد. آسانسور بدون گیربکس در واقع آسانسوری میباشد که در طراحی موتور آنها از گیربکس استفاده نمی شود؛ دورفلکه کششی آنها نیز توسط درایو کنترل کننده سرعت هدایت میگردد. آسانسورهای بدون گیربکس بیشتر در ساختمان هایی مورد استفاده قرار میگیرند که نیازمند آسانسورهایی با سرعت پایین هستند.

در آسانسورهای بدون گیربکس، به علت حذف گیربکس، شما لرزش و تکان کمتری را در هنگام حرکت کابین آسانسور مشاهده میکنید. به همین علت عده ای افراد این آسانسورها را برتر از آسانسورهای گیربکس دار میدانند. آسانسورها به دو دسته گیربکس دار و بدون گیربکس (گیرلس) تقسیم بندی میشوند.

آسانسور پانوراما

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای یا پانواما (Panoramic elevator)، نوعی آسانسور است که به کمک دیوار های شیشه ای، به مسافران امکان میدهد تا در طول سفر خود از چشم اندازهای بیرونی لذت ببرند. این تجربه بی نظیر احساسی دلچسب را در مسافران ایجاد میکند و در طول سفر با آسانسور امکان دیدن دنیای خارج از آسانسور را فراهم می کند. همچنین آسانسورهای شیشه ای به آسانسورهایی گفته میشود که یک، چند و یا کلیه دیواره های کابین و چاه آن از جنس شیشه بوده که برای افراد حاضر در کابین قابلیت دیدن نمای بیرون را ایجاد مینماید.

آسانسورهای شیشه ای به هر دو صورت سیستم کششی و هیدرولیک، بسته به مکان و شرایط موجود قابل طراحی و نصب میباشند. با توجه به تجربه و نتایج حاصل شده، میتوان گفت که خرید آسانسورهای شیشه ای یا پانواما میتواند یک گزینه جذاب برای کاربران باشد. آسانسور شیشه ای گرد میتوانند به ساختمان ها جلوه ای ویژه بدهند. یکی از بارز ترین طراحی آسانسور شیشه را میتوانید در مراکز تجاری و اداری مشاهده کنید. آسانسور شیشه ای برج میلاد نیز میتواند یکی از مثال های آسانسور شیشه ای در تهران باشد.

آسانسور مگنتی

جدیدترین تکنولوژی، سرعت بالا و حرکت نرمی دارند که نسبت به دیگر انواع آسانسور هزینه بالاتری نیز دارند.

آسانسور بیماربر یا آسانسور بیمارستان

آسانسور بیماربر یکی از انواع آسانسورهای مورد استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی میباشد. مهم ترین ویژگی آسانسورهای بیمارستانی این است که برانکارد بیمارستانی را میتوان با آنها جابه جا کرد. آسانسورهای بیمار بر و یا تخت بر بسته به شرایط و محدودیت های موجود قابل طراحی و نصب به هر دو صورت آسانسور هیدرولیک و کششی میباشند. کاربرد اصلی این نوع از آسانسورها همان طور که از نامشان پیداست حمل و نقل تخت های بیمارستانی، برانکارد و ویلچیر در مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک های پزشک میباشند.

آسانسور مسافربر

پر استفاده ترین نوع آسانسور در جهان است که تقریبا همه آسانسور هایی که در ساختمان ها، مراکز تجاری و تفریحی استفاده میشوند، جزو آسانسورهای مسافربر محسوب میشوند. آسانسور مسافربر با نام های بالابر و آسانبر هم شناخته میشود.

در کل آسانسورها به دو دسته مسافربر و باربر دسته بندی میشوند. میتوان به این موضوع اشاره کرد که در سال های اخیر همه ی ساختمان های نوساز دنبال خرید آسانسور نفربر و مسافر بر بوده اند. انتخاب مناسب ترین آسانسور برای ساختمان کار ساده ای نمی باشد و نیازمند مشورت با شرکتی معتبر و شناخته شده میباشد.

آسانسور هوم لیفت

هوم لیفت به زبان ساده همان آسانسورهای خانگی است که درخانه های دوبلکس یا خانه هایی که افراد سالمند دارند مورد استفاده قرار می گیرد. هوم لیفت (Home Lift) یا آسانسور خانگی (مینی آسانسور) یکی از نمادهای پیشرفت فناوری در صنعت برق و الکترومکانیک است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. هوم لیفت را ممکن است در بسیاری از خانه ها یا رستوران ها مشاهده کرده باشید.

انتخاب شرکت نصب آسانسور

یکی از مهم ترین معیار ها برای خرید آسانسور و بازدهی درست آن، نحوه نصب صحیح آن است، به همین خاطر باید توجه داشته باشید که شرکت درستی را برای نصب آسانسور انتخاب کنید، از معیار هایی که باید در انتخاب شرکت نصب آسانسور توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • قیمت: مقایسه قیمت های مختلف و دریافت چندین پیشنهاد
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: مدت زمان گارانتی و دسترسی به خدمات
  • مجوزها و استانداردها: داشتن مجوزهای لازم و رعایت استانداردهای ملی و بین المللی
  • توجه به میزان تجربه و تخصص شرکت نصب کننده آسانسور با بررسی سابقه کار و پروژههای انجام شده

نکات نصب آسانسور

از آنجایی که نحوه نصب صحیح آسانسور نقش بسیار مهمی را در عملکرد آسانسور ایفا می کند، باید در انتخاب شرکت نصب کننده توجه داشته باشید، چرا که در صورت بروز کوچکترین اشتباه ممکن است در حرکت آسانسور مشکل ایجاد شوذ ؛ تکنوناطا با داشتن متخصصین حرفه ای در زمینه نصب آسانسور می تواند شما را در داشتن یک سیستم آسانسوری بدون ایراد با داشتن بیشتر عملکرد کمک کند.

به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم از متخصصین ما در تکنوناطا کمک بگیرید، زیرا خدمات نصب، سرویس و نگهداری آسانسور یک تخصص فنی است و متاسفانه امروزه افراد زیادی بدون داشتن دانش لازم و تخصص کافی، سرویس ها و تعمیرات تخصصی آسانسور را انجام می دهند که این کار سبب به خطر افتادن ایمنی کاربر و زیان های میلیونی خواهد شد. اگر آسانسور توسط شخص متخصص نصب و سرویس نشود ممکن است برای صاحب ملک و یا کاربران ساختمان خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نصب و راه اندازی آسانسور

نصب آسانسور توسط متخصصین تکنوناطا

شرکت تکنوناطا با داشتن سابقه ی بالا در ارائه خدمات سرویس و نگهداری، نصب و راه اندازی آسانسور با داشتن بهترین متخصصین و تیم حرفه ای در زمینه ی نصب و سرویس آسانسور قادر به ارائه خدمات در بالاترین کیفیت به شما همراهان گرامی است، شما نیز می توانید قبل از تماس گرفتن با متخصصین و مشاوران ما در تکنوناطا با شماره ی ما تماس بگیرید و یا جهت پشتیبانی و اطلاع از خدمات به سایت تکنوناطا مراجعه کنید.

گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند، همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

نکات مهم در خرید آسانسور

اینجا تعدادی نکته مهم برای انتخاب درست آسانسور خود را داریم که با توجه به آنها، خرید خود را به یک تجربه خوشایند تبدیل کنید، با رعایت این نکات، خرید آسانسور به یک تصمیم درست و اقتصادی تبدیل خواهد شد. از این امکان بهره برداری کنید و تجربه سفرهای آسان و ایمن را برای ساکنان یا بازدیدکنندگان ساختمان خود به ارمغان آورید:

  • قیمت: قیمت را با کیفیت و خدمات ارائه شده مقایسه کنید.
  • مشاوره: از مشاوره متخصصان در این زمینه بهره مند شوید.
  • کیفیت ساخت: از کیفیت مواد اولیه و ساخت استفاده شده در آسانسور اطمینان حاصل کنید.
  • هزینه های نگهداری: در نظر داشته باشید که هزینههای نگهداری آسانسور نیز باید در محاسبات شما باشد.
  • استانداردها: اطمینان حاصل کنید که آسانسور انتخابی شما مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است.
  • سرویس و نگهداری: برای اطمینان از عملکرد صحیح و طول عمر آسانسور، به قرارداد سرویس و نگهداری توجه کنید.
  • ظرفیت و تعداد افراد: مطمئن شوید که ظرفیت و تعداد افرادی که آسانسور باید پذیرش دهد، با نیاز شما هماهنگ است.
  • سرعت: سرعت آسانسور نیز اهمیت دارد. مطمئن شوید که سرعت آسانسور با ترافیک و نیازهای ساختمان شما سازگار است.
  • ایمنی: ایمنی مهمترین عامل در انتخاب آسانسور است. به سیستمهای ایمنی، ترمز اضطراری و سیستمهای تشخیص مانع توجه کنید.
  • ایمنی: ایمنی یک مسئله حیاتی است. مطمئن شوید که آسانسور انتخابی دارای استانداردهای ایمنی بالا و تجهیزات اضافی مانند سیستمهای ضد سقوط میباشد.
  • عدم استفاده از سیستم های انحصاری: از خرید آسانسورهایی که به سیستمهای انحصاری وابسته هستند، پرهیز کنید تا در آینده به مشکلات ناشی از تعمیر و نگهداری محدود برنخورید.
  • طول عمر: طول عمر آسانسور یک اصل مهم است. انتخاب یک آسانسور با مواد و تکنولوژی مرغوب، میتواند طول عمر آسانسور را افزایش دهد، همچنین برای افزایش عمر آسانسور خود باید از نکات نگهداری آسانسور مطلع باشید.

خرید آسانسور در تکنوناطا

خرید آسانسور یک سرمایه گذاری بلندمدت است. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله و مشورت با متخصصان، میتوانید آسانسوری با کیفیت، ایمن و متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. در حال حاضر، اقتصاد جهانی پر از شرکت های مختلفی است که در صنعت آسانسور تولید و فروش فعالیت می کنند. این شرکت ها به عنوان تولید کنندگان گوناگون آسانسورهای شناخته می شوند و سپس اقدام به نصب بهره برداری از این سیستم ها می نمایند. شرکت های برجسته در این صنعت، می توانند به منظور افزایش فروش و تقویت سهم بازار خود، تمام تلاش های لازم را انجام دهند تا کیفیت محصولات خود را به حداکثر برسانند. این اقدامات شامل به کارگیری تجهیزات و فناوری های روز دنیا به همراه استفاده از قطعات اصلی و بسیار با کیفیت باشد.

بیشترین تلاش در جهان افزایش کیفیت اجسام می باشد تا تضمین شود که محصولات مطابق با استاندارهای جهانی و انتظارات مشتریان باشند. این شرکت ها همچنین سعی دارند تا حد ممکن محصولات خود را با قیمت های رقابتی در بازار عرضه کنند. این رویکرد، به افزایش حجم فروش و همچنین ایجاد فرصت های جدید برای رضایت مشتریان کمک می کند. اگر به دنبال خرید یک آسانسور با قیمت عالی و شرایط فوق العاده هستید می توانید با شرکت تکنوناطا تماس حاصل نمایید؛ شرکت تکنوناطا در برخی موارد نیز فروش قطعات آسانسور در تهران را نیز انجام میدهد.

Super Admin
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

قدم به قدم خرید آسانسور

قدم به قدم خرید آسانسور را همراه تکنوناطا باشید تا صفر تا صد مراحل و نکات خرید انواع آسانسور را مورد بررسی قرار دهیم.

قدم به قدم خرید آسانسور

بهترین موتور آسانسور

موتور آسانسور ازجمله اصلی ترین المان های تشکیل دهنده آسانسور بشمار میرود که عوامل متفاوتی در انتخاب بهترین موتور آسانسور تاثیر گذار هستند.

بهترین موتور آسانسور

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس آسانسور چیست؟

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور علل متفاوتی دارد که باتوجه به نوع درب آسانسور میتوانید عیوب آنرا بررسی کرد و نسبت به بهبود آن اقدام کنید.

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

تابلو فرمان پله برقی

با استفاده از تابلو برق پله برقی، میتوان توقف و حرکت پله برقی را کنترل کرد به همین جهت تابلو برق پله برقی حائز اهمیت میباشد.

تابلو فرمان پله برقی
یارا آویژه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید