خانهوبلاگتکنومگیو پی اس آسانسور چیست؟

تکنومگ

۱۴۰۳/۶/۷
500
یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس مخصوص آسانسور چیست؟

این روزها نصب و راه اندازی آسانسور در تمام ساختمان های تجاری و اداری دیده میشود؛ اما نگهداری و استفاده بهینه از آن نیاز به آگاهی و کسب اطلاعات دارد. به عنوان مثال آیا شما میدانید یو پی اس آسانسور چیست؟ در زمان قطع برق چه اتفاقی برای کارکرد آسانسور می افتد؟

آسانسورها ماشین های پیچیده ای هستند که از عناصر زیادی تشکیل شده اند که عملکرد صحیح و استفاده ایمن آنها را تضمین می کنند. در میان آنها یو پی اس ها هم هستند، قطعاتی که ایمنی ارائه شده توسط این تجهیزات را بیشتر تقویت می کنند به طوری که هر روز هزاران نفر بدون هیچ نگرانی از آنها بالا می روند. آنها وظیفه تامین برق تجهیزات اضطراری را بر عهده دارند که در صورت قطع برق، وظیفه روشن کردن کابین، اطلاع از حادثه و حتی تراز کردن کابین را در صورت توقف در طول تور بین طبقات بر عهده خواهند داشت.

بررسی یو پی اس آسانسور

آشنایی با یو پی اس آسانسور

یو پی اس آسانسور را می‌توان به عنوان یک قطعه قدرت برای آسانسورها توصیف کرد. این قطعه با در نظر گرفتن عواملی مانند ، ظرفیت موتور آسانسور، نوع آسانسور، مدت زمان قطع برق آسانسور و کاربرد آن که مسکونی است یا کاربرد تجاری دارد برای مشتریان تولید می‌شود.

شما برای خرید بهترین یو پی اس آسانسور و خرید انواع آسانسور میتوانید با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید و بعد از در نظر گرفتن عواملی مانند قیمت، کیفیت، شرکت تولید کننده و ... بهترین مدل آن را برای آسانسور خود انتخاب نمایید.

نحوه کارکرد یو پی اس آسانسور

یو پی اس آسانسور (UPS) چگونه کارمیکند؟ در صورت قطع برق در مکانی که آسانسور در آنجا قرار دارد، حالت باتری به طور خودکار فعال می شود تا خروجی برق تولید شود و به تغذیه باتری های متصل کمک می‌کند یعنی وقتی منبع تغذیه اصلی بازیابی می‌شود، UPS به طور خودکار آسانسور را به منبع اصلی برق منتقل می‌کند و دوباره شروع به شارژ باتری‌ها می کند. این مرحله تنها حدود 15 تا 20 میلی ثانیه طول می‌کشد.

آشنایی با انواع یو پی اس

انواع یو پی اس UPS

یو پی اس آسانسور انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، در این بخش به معرفی برخی از انواع یو پی اس میپردازیم:

یو پی اس آفلاین (یو پی اس آماده به کار)

یو پی اس آفلاین که با نام Standby UPS نیز شناخته می‌شود، ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین نوع یو پی اس است. در درجه اول به عنوان یک گذرگاه برق عمل می‌کند و به تجهیزات متصل اجازه می‌دهد تا مستقیماً از منبع برق اصلی کار کنند. با این حال، هنگامی که قطع برق رخ می‌دهد، UPS آفلاین به سرعت به برق باتری تبدیل می‌شود تا انرژی پشتیبان را برای دستگاه‌های متصل فراهم کند.

UPS های تعاملی خطی

UPS Line-Interactive نسخه پیشرفته یو پی اس آفلاین است. این شامل یک تنظیم کننده ولتاژ خودکار (AVR) است که نوسانات ولتاژ را بدون تکیه صرف به انرژی باتری تنظیم می‌کند. هنگامی که ولتاژ ورودی کاهش می‌یابد یا از حد قابل قبول بالاتر می‌رود، UPS Line-Interactive ولتاژ را برای اطمینان از خروجی پایدار تنظیم می‌کند.

یو پی اس تبدیل دلتا

یو پی اس تبدیل دلتا که با نام یو پی اس D-C نیز شناخته می‌شود، یک طراحی ترکیبی است که مزایای هر دو سیستم UPS Line-Interactive و Online را ترکیب می‌کند. این یک فرآیند تبدیل سه مرحله‌ای را به کار می‌گیرد که شامل تبدیل برق AC ورودی به برق DC، سپس به برق AC با فرکانس متفاوت و در نهایت بازگشت به فرکانس برق AC استاندارد است.

معرفی بخش های مختلف یوپی اس

یو پی اس آسانسور از مدل یو پی اس آفلاین میباشند و از 3 قسمت اصلی ساخته شده است که عبارتند از شارژر، باتری و اینورتر. یک یو پی اس بالابر منبع تغذیه سه فاز است و همزمان با شارژ باتری‌ها، آسانسور را تغذیه می‌کند.

یو پی اس آسانسور چه کاربردی دارد؟

کاربرد یو پی اس UPS

آنها سیستم‌های تولید برق کاملی هستند که قادر به راه اندازی آسانسور/بالابر در انواع موسسات اعم از تجاری، صنعتی یا مسکونی به روشی مقرون به صرفه هستند. آنها دستگاه‌های ایده آلی برای کاهش ناکارآمدی ناشی از کمبود برق و خرابی خطوط اصلی هستند. یو پی اس های آسانسور در اندازه‌های گوناگونی موجود هستند و انواع معمولی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند بین 2 ساعت تا 8 ساعت پشتیبان باتری را تامین کنند. این سیستم‌ها می توانند برق پشتیبان آسانسورها و بالابرها را بدون هیچ تاخیری تامین کنند.

نحوه شارژ یو پی اس آسانسور

قدم اول این است که ولتاژ باتری یو پی اس را با توجه به برچسبی که روی آن قرار دارد، بررسی کنید و حتماً به دستورالعمل شارژر توجه کنید. سپس قطب منفی باتری را پیدا کنید. بعد از علامت گذاری قطب منفی، باید تمام عوامل را یک بار دیگر چک کنید و سپس کابل شارژ منفی را به قطب منفی باتری وصل کنید. بعد از وصل کردن قطب منفی شارژر باید کلیپ شارژر را به سمت عقب و جلو تکان دهید تا درصورتی‌که اکسیداسیون یا خوردگی عایق وجود دارد از بین برود.

سپس برای شارژ باتری یو پی اس باید همه کارهایی را که برای قطب منفی انجام دادید، برای قطب مثبت هم انجام دهید. یعنی کابل شارژ مثبت را به قطب مثبت باتری وصل کنید و کلیپ شارژ را به عقب و جلو تکان دهید اکسیداسیون و خوردگی عایق از بین برود. آخرین قدم برای شارژ باتری یو پی اس این است که کابل مثبت را به پریز برق شارژر باتری یو پی اس وصل کنید. در این مرحله اگر جرقه یا هرچیز غیر عادی دیگری مشاهده کردید سریع کابل شارژ را از باتری دور کنید.

Super Admin
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس آسانسور چیست؟

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور علل متفاوتی دارد که باتوجه به نوع درب آسانسور میتوانید عیوب آنرا بررسی کرد و نسبت به بهبود آن اقدام کنید.

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

تابلو فرمان پله برقی

با استفاده از تابلو برق پله برقی، میتوان توقف و حرکت پله برقی را کنترل کرد به همین جهت تابلو برق پله برقی حائز اهمیت میباشد.

تابلو فرمان پله برقی

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

درایو آسانسور وسیله ای است که در جهت کنترل حرکت آسانسور تاثیر میگذارد. این قطعه در بالا و پایین رفتن آسانسور تاثیر دارد. به همین جهت عیب یابی و رفع آن حائز اهمیت میباشد.

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

لیست خطاهای پله برقی

شناخت خطاهای پله برقی و روش های پیشگیری از آنها، میتواند عملکرد پله برقی را بهبود ببخشد و ایمنی کاربران را تضمین کند.

لیست خطاهای پله برقی
یارا آویژه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید