خانهوبلاگآموزشمهم‌ترین تفاوت‌های آسانسور هیدرولیک و کششی

آموزش

۱۴۰۲/۴/۱۱
3323
مهم‌ترین تفاوت‌های آسانسور هیدرولیک و کششی

مهم‌ترین تفاوت‌های آسانسور هیدرولیک و کششی

امروزه استفاده از آسانسورها به میزان زیادی بالارفته است و همه به دنبال خرین بهترین آسانسور بر اساس نیاز های خود هستند. یکی از موضوعاتی که در این زمینه مطرح می شود، مقایسه بین آسانسورهای هیدرولیک و آسانسور کششی است.

توضیحات کامل در زمینه آسانسور هیدرولیک و کششی در صفحات دیگر سایت داده شده است و در این وبلاگ صرفا به مقایسه بین این دو نوع آسانسور خواهیم پرداخت. دونوع از پر کاربردترین آسانسور ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، آسانسور‌های هیدرولیک و کششی می‌باشند. به همین علت این وبلاگ به بررسی تفاوت ‌های این دو آسانسور پرداخته ایم. شما با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین آسانسور را با توجه به نیاز آسانسور خود انتخاب کنید.

مقایسه آسانسور هیدرولیک و کششی

در ابتدا می‌خواهیم به مقایسه بین آسانسور هیدرولیک و کششی بپردازیم. آسانسور‌های هیدرولیک و کششی و دارای شباهت‌ها و تفاوت ‌های مختلفی می‌باشند. هچنین در شرایط مختلف نسبت به هم برتری دارند. در ادامه این دو آسانسور را با معیارها مختلف باهم مقایسه می‌کنیم.

عکس داخل آسانسور هیدرولیک

مصرف انرژی آسانسور هیدرولیک کمتر است یا کششی؟

اگر بخواهیم در یک کلمه جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم که مصرف انرژی آسانسور هیدرولیک کمتر از کششی است. آسانسور‌های هیدرولیک با ساز و کاری که دارند، برق کمتری نسبت به آسانسور‌های کششی گبربکس دار مصرف می‌کنند.

مقایسه آسانسور هیدرولیک و کششی از نظر سرعت کابین

سرعت آسانسور کششی عموما بیشتر از آسانسور هیدرولیکی است. آسانسور‌های هیدرولیک نمی توانند بین طبقات جابه‌جا شوند و به خاطر مسائل امنیتی نمی توان سرعت آنهارا بیشتر از آسانسور هیدرولیک کرد.

در ارتفاعات بالا استفاده از کدام آسانسور بهتر است؟

به خاطر تجهیزات به کار رفته در هر کدام از آسانسورها، آسانسور کششی مناسب برای ساختمان ‌های بلند و متوسط می‌باشد. حتی آسانسور کششی در برج‌ها استفاده می‌شود. اما آسانسور‌های هیدرولیک بیشتر برای ساختمان ‌های کم طبقه استفاده می‌شوند و مناسب ساختمان ‌های بلند نیستند.

مقایسه آسانسور هیدرولیک و کششی از نظر تعادل

آسانسور‌های کششی به دلیل داشتن وزنه ی تعادل، در مقایسه با آسانسور هیدرولیکی تعادل و در نتیجه راندمان بیشتری هم دارد.

نمایی از داخل تونل آسانسور هیدرولیک

صدای حرکت کدام آسانسور کمتر است؟

آسانسور‌های کششی معمولا پر سر و صدا هستند و در هنگام حرکت، سر و صدا ‌های آزار دهنده ای تولید می‌کنند. در مقابل آسانسور ‌های هیدرولیک در هنگام جابه‌جایی صدای زیادی تولید نمی کنند و در این زمینه نسبت به آسانسور‌های کششی برتری دارند. همچنین لازم به ذکر است که آسانسور‌های کششی بر خلاف آسانسور‌های هیدرولیک در لحظه توقف و حرکت دچار لرزش می‌شوند.

ظرفیت کابین آسانسور کششی بیشتر است یا هیدرولیک؟

ظرفیت کابین آسانسور کششی کمتر از هیدرولیک می‌باشد. به همین علت معمولا برای حمل بار‌های سنگین از آسانسور هیدرولیک استفاده می‌کنند.

نصب و راه اندازی کدام یک آسان تر است؟

آسانسور کششی سیستم ‌های پیچیده ای دارند و این موضوع نصب و راه اندازی آنهارا کمی سخت تر از آسانسور هیدرولیک می‌نماید. شما با صرف زمان کمتر نسبت به آسانسور کششی، می‌توانید یک آسانسور درجه یک هیدرولیک را نصب و راه اندازی نماید.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک در برابر کششی

سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک بسیار کمتر از آسانسور کششی می‌باشد. در کل آسانسور هیدرولیک نیاز به صرف هزینه زیادی برای نگهداری ندارد.

مشخص شدن اجزای آسانسور کششی

محل ساخت موتور خانه

محل ساخت موتورخانه برای آسانسور کششی محدود به بالای چاهک می‌باشد و شما نمی توانید جای دیگری را برای نصب موتورخانه آسانسور انتخاب کنید. اما محل ساخت موتور خانه آسانسور هیدرولیک دارای محدودیت زیادی نمی باشد اما برای کاهش هزینه ‌های سرویس و نگهداری معمولا آنرا در پایین چاهک قرار می‌دهند.

آیا آسانسور کششی دربرابر هیدرولیک فضای بیشتری برای نصب می‌خواهد؟

بله، برای نصب آسانسور کششی ما نیاز به فضای نصب بیشتری داریم. نصب آسانسور کششی در ساختمان فضای بسیار بیشتری را اشغال می‌کند. برخلاف آسانسورکششی، نوع هیدرولیک آن فضای کمتری را برای نصب اشغال می‌کند.

کثیف کاری کدام آسانسور بیشتر است؟

آسانسور‌های کششی کثیف کاری ندارند اما آسانسور‌های هیدرولیک به این علت که با روغن سیال هیدرولیک کار می‌کنند، ممکن است دچار نشتی روغن، کثیفی و آلوده کردن فضا کنند.

تعداد استارت آسانسور هیدرولیکی بیشتر است یا کششی؟

استارت آسانسور هیدرولیک نهایتا 90 تا است؛ اما آسانسور کششی می‌تواند بیش از 150 استارت نیز داشته باشد.

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی

بی شک یکی از مهمترین مقایسه‌ها بین آسانسور هیدرولیک و کششی، مقایسه بین قیمت این دو می‌باشد. سوالی که احتمالا پیش می‌آید این است که آسانسور هیدرولیک ارزان تر است یا کششی؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که آسانسور هیدرولیک 15 الی 25 درصد ارزان تر از آسانسور کششی می‌باشد.

مقایسه آسانسور کششی و هیدرولیک در کنار یکدیگر

کدام آسانسور برای شما مناسب است؟

بعد از مقایسه ‌های کامل بالا، سوالی که احتمالا برای شما پیش می‌آید، این است که کدام آسانسور برای ساختمان من مناسب تر است؟ نمی توان به طور قطع پاسخ به این سوال را داد. زیرا علاوه بر هیدرولیک و کششی، چند نوع آسانسور دیگر نیز داریم که ممکن است در شرایط خاص، گزینه بهتری نسبت به آسانسور‌های کششی یا هیدرولیکی باشد.

اگر با مقایسه ‌های بالا نتوانستید بهترین آسانسور برای خانه خود را انتخاب کنید و یا می‌خواهید با شرکتی معتبر جهت خرید آسانسور مناسب مشورت کنید، می‌توانید با شماره 02188766739 تماس گرفته تا بتوانید بهترین انتخاب را برای آپارتمان خود داشته باشد. شرکت خدمات آسانسور تکنوناطا با داشتن تمام مجوز‌های لازم و داشتن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، قطعا بهترین گزینه برای خرید آسانسور می‌باشد.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
Dorsa
۱۴۰۲/۴/۱۸

نمیدونستم مصرف انرژی آسانسور هیدرولیک کمتر از کششی است

Sajad
۱۴۰۲/۴/۱۱

با اینکه آسانسورهای هیدرولیکی بهترن ولی چون تعداد طبقات بالا هستش عموما مهندسین ساختمان مجبور به استفاده از آسانسور کششی هستند.

Alireza
۱۴۰۲/۴/۱۱

من سالهاست کار ساختمان انجام می دهم و از آسانسور کششی استفاده می کنم. تا الان هم راضی بودم.

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید