خانهوبلاگتکنومگزیباترین آسانسورهای جهان

تکنومگ

۱۴۰۲/۴/۷
2092
زیباترین آسانسورهای جهان

زیباترین آسانسورهای جهان

آیا تاکنون به فکر اینکه زیباترین آسانسورهای جهان چگونه است افتاده اید؟ آیا تصویری از به کار بردن زیبایی، هنر و خلاقیت در زهنتان رسم شده است؟

آسانسورها به طور معمول به عنوان یک وسیله برای راحتی در نظر گرفته می‌شوند؛ اما در نقاط مختلف جهان، آسانسورها به یک سطح بالاتر از این تعریف معمولی دست یافته‌اند.

آسانسورهای زیبا، معمولاً با طراحی‌های استثنایی و خلاقانه خود، علاوه بر ارائه خدمات جابجایی، به ما فرصتی را می‌دهند تا در یک محیط هنری فرازمینی قرار بگیریم. این آسانسورها با بهره‌گیری از معماری بی‌نظیر، طراحی منحصربه‌فرد و فناوری پیشرفته، مارا به وجد می‌آورند.

در این وبلاگ، با هم سفری به دنیای آسانسورهای زیبا خواهیم داشت. در ادامه، به بررسی برخی از زیباترین آسانسورهای جهان خواهیم پرداخت و به جزئیات معماری، هنر و فناوری استفاده شده در آن‌ها خواهیم پرداخت. پس آماده باشید تا به دنیایی از آسانسورهای چشمگیر و زیبا بپیوندیم.

آسانسور شگفت انگیز بایلانگ چین

نمی توانیم از آسانسورهای زیبا صحبت کنیم و نام آسانسور شگفت انگیز بایلانگ چین را نبریم. تصور کنید در کوهستانی هستید که ارتفاع کوه های آن به 330 متر نیز می رسد، و شما می توانید 330 متر را فقط در عرض دو دقیقه طی کنید! باور کردنی نیست اما کشور چین این موضوع را عملی کرده است.

در سال 1999 مقامات چین تصمیم به ساخت آسانسور بایلانگ (Bailong) گرفتند. آنها در پارک کوهستانی ژانگ جیاجی چین آسانسوری بینظیر با ظرفیت 48 مسافر را ساختند تا قدرت خود را به مردم دنیا نشان دهند و این کوهستان شگفت انگیزشان را از در معرض دید همه قرار دهند.

آسانسور بسیار زیبا بایلانگ چین

آسانسور همتشواند، بلندترین آسانسور فضای باز اروپا

قطعا آسانسور همتشواند (Hammetschwand) در سوئیس، بهترین گزینه برای بیان دومین آسانسور زیبا در جهان است. آسانسوری که در کنار دریاچه طبیعی لوسرن قرار دارد. همتشواند یکی از عجایب نیز محسوب می شود، زیرا که از جنگ جهانی جان سالم به در برد!

بلدترین آسانسور دنیا یعنی همتشواند سوئیس در سال 1905 به خلاقانه ترین شکل ممکن طراحی و ساخته شد. ارتفاع این آسانسور 1132 متر می باشد و اگر به سوئیس سفری داشتید، سوار شدن در این آسانسور خارق العاده را از دست ندهید.

بلدترین آسانسور فضای باز اروپا بر فراز دریای سوئیس

آسانسور آکوا دام، ترکیبی از آکواریوم و آسانسور!

بیایید بیشتر از خلاقیت آدمیزاد لذت ببریم. تصور کنید آکواریوم استوانه ایی بزرگی در یکی از بهترین هتل های برلین (آلمان) یعنی هتل رادسیون بلو در جلوی شما قرار دارد؛ این تازه شروع زیبایی و لذت بردن از کار دست انسان است. جلوتر که می روید می بینید این صرفا یک آکواریم بزرگ نیست و انگار درونش یک آسانسور شفاف وجود دارد. بدون فوت وقت سوار آسانسور می شوید. آسانسوری که وقتی داخلش هستی انواع ماهی های زیبا و جذاب را میبینی.

آسانسور آکو دام (AquaDom) در سال 2004 افتتاح گشت؛ نصب آسانسور آکودام در حدود 8 میلیون یورو برای صاحب هتل خرج برداشت. شاید جالب باشد بدانید که ارتفاق این آسانسور حدود 25 متر است.

اوج خلاقیت با ترکیب کردن آسانسور و آکواریوم

آسانسور طاق دروازه سنت لوئیس

احتمالا پیش تر طاق دروازه (Gateway Arch) سنت لوئیس را دیده اید. طاق فولاد ضد زنگی که نماد شهر است و 161 متر ارتفاع دارد. گیت وی بلندترین طاق دنیا است که در سال 1947 طراحی و در سال 1967 برای عموم افتتاح شد. معماری بینظیر این طاق توسط شخصی آمریکایی فنلاندی به نام ایرو سارینن (Eero Saarinen) انجام شده است. برای بالا رفتن از این طاق شما می توانید سوار آسانسور 113 متری آن شده و از طول مسیر نهایت لذت را ببرید.

طاق دروازه سنت لوئیس، در کنار طبیعت شگفت انگیز و جذاب

آسانسور عجیب و زیبای اسکای ویو سوئد

اگر میخواهید بیشتر شگفت زده شوید، پس در ادامه نیز مارا همراهی نمایید. اریکسون گلوب (Ericsson Globe) بزرگترین سازه کروی جهان می باشد و ظرفیتی به اندازه 16 هزار نفر دارد! طبق گفته کارشناسان اگر شیر آبی را باز کنیم، حدود 40 سال زمان می برد تا این سازه کروی پر از آب شود!

در اریکسون گلوب آسانسور زیبای اسکای ویو (SkyView) وجود وجود دارد. این آسانسور شمارا به بالاترین نقطه این کره یعنی ارتفاع 130 متری می برد و لذت مشاهده منظره جذاب 360 درجه را به شما می دهد.

آسانسور فوق العاده زیبا سوئد به اسم اریکسون گلوب

آسانسور برج ایفل

نامردی است اگر آسانسور برج ایفل پاریس را در لیست زیباترین آسانسورهای جهان نیاوریم. برجی که سالیانه هزاران توریست را به خود جذب می کند و مردم از سراسر دنیا برای رفتن به بالای این برج با آسانسور، به فرانسه سفر می کنند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این برج بلند سه آسانسور در ستون های شمالی، غربی و شرقی خود دارد.

برج ایفل، یکی از زیباترین برج ها دنیا

آسانسور لاسردا برزیل

آسانسور جذاب لاسردا (Lacerda) در شهر سالوادور برزیل قرار دارد. این آسانسور به شکل باور نکردنی می تواند شمارا فقط در 20 ثانیه از بخش قدیمی شهر به بخش جدید سالوادور ببرد. این آسانسور به عنوان نماد شهر سالوادور نیز شناخته می شود. شاید قبل از خواندن این مقاله باور نمی کردید که آسانسور بتواند نماد یک شهر در برزیل باشد!

جذاب ترین آسانسور برزیل، آسانسور لاسردا

آسانسور برج آسمان جذاب نیوزیلند

آسانسور برج آسمان (Sky Tower) واقع در اوکلند نیوزیلند، تجربه سعود به ارتفاع 186 متری و تماشای نمای پانوراما شهر زیبا را، فقط در 40 ثانیه به شما می دهد. در بالای این برج می توانید حتی دورترین نقطه از اوکلند را مشاهده کنید و غرق لذت در آن شوید.

برج فوق العاده زیبای شهر نیوزلند، شهری همواره خوش آب و هوا

آسانسور تایپه 101 تایوان

تایپه 101 بی شک یکی از محبوب ترین آسمان خراش های دنیا شناخته می شود. تایپه 101 تا سال 2004 به عنوان بلندترین آسمان خراش دنیا شناخته می شد. تا آنکه دوبی با ساختن برج ولیعهد این عنوان را از آن خود نمود. در این برج آسانسور فوق العاده ای قرار دارد که می تواند شما در کمتر از 40 ثانیه به طبقه 89 یعنی به ارتفاع 300 متری از سطح دریا برساند. در بالای این برج شما می توانید از دیدن این شهر لذت ببرید.

دومین برج آسمان خراش بلند دنیا بر فراز شهر تایوان

آسانسور برج میلاد ایران

به عنوان آخرین آسانسور زیبا و جذاب دنیا، کدام آسانسور بهتر از برج میلاد؟ آسانسوری که لابی برج میلاد را به نوک گنبد متصل می کند. حتی تصور حرکت در طول این مسیر هیجان انگیز است. برج میلاد 6 آسانسور دارد که دوتا از آنها ضد حریق می باشد. اگر تاحالا به برج میلاد تهران نرفته اید، پیشنهاد می کنیم حتما به آن مراجعه کنید و در کسری از ثانیه از کف زمین به بالاترین بخش بلندترین برج ایران بروید و از نمای 360 درجه ایران نهایت لذت را تجربه کنید.

بلدترین برج ایران، برج زیبای میلاد

سخن آخر: این وبلاگ که به دست تیم شرکت تکنوناطا نوشته شد، تلاش کرد شمارا با زیباترین و جذاب ترین آسانسور های دنیا آشنا کند. شرکت تکنوناطا با تجربه بیش از 40 ساله و داشتن بیش از 6 گواهی نامه بین المللی، همواره در زمینه خدمات آسانسور همراه شما خواهد بود. اگر از این مقاله لذت بردید لطفا نظر خودرا باما به اشتراک بگذارید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
Mostafa
۱۴۰۲/۴/۷

مقالتون اینطوری که دوس دارم از امروز شروع کنم ماهی یکی از این آسانسورهارو برم سوار شم...

Mahor
۱۴۰۲/۴/۷

خیلی جذاب بودن.

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید