خانهوبلاگتکنومگراه پله جادویی عجیب غریب ترین راه پله دنیا

تکنومگ

۱۴۰۲/۶/۱۸
17072
راه پله جادویی عجیب غریب ترین راه پله دنیا

راه پله جادویی عجیب غریب ترین راه پله دنیا

راه پله جادویی رافائل نلسون به عنوان عجیب ترین راه پله دنیا شناخته شده است؛ راه پله جادویی که به جهت...

آیا تا به حال اسم راه پله‌ی جادویی رافائل نلسون به گوشتان خورده است؟

حتی اگر اسم این راه پله‌ی عجیب به گوشتان آشنا نیست، به احتمال زیاد عکس و یا فیلم این راه پله را در صفحات مجازی مشاهده کرده‌اید و برای یکبار هم که شده از عملکرد این راه‌پله شگفت زده شده‌اید و یا حتی سعی کرده‌اید ساز و کار این راه پله‌ی عجیب را حدس بزنید!

به عنوان کسی که فیلم مرتبط با عملکرد این راه پله‌ی جادوئی را بارها و بارها مشاهده کرده، باید بگویم که عملکرد این راه پله‌ی عجیب مانند یک معمای غیرقابل حل می‌باشد!

شاید برای شمایی که تا به حال اسم این راه پله‌ی جادویی به گوشتان نخورده است، سوال پیش بیاید که چگونه عملکرد یک راه پله می‌تواند تبدیل به یک معمای غیر قابل حل باشد؟ برای پاسخ به این سوال، از شما همراهان گرامی دعوت می‌کنیم تا در این مقاله از سایت تکنوناطا با ما همراه باشید! شاید شما موفق به حل این معمای جالب شدید.

راه پله جادوئی یک معمای غیرقابل حل

راه پله جادویی رافائل نلسون که به نام عجیب‌ترین راه پله دنیا معروف است و به راه پله‌ای تلقی می‌شود که ساخت و کار عجیبی درست مانند اسمش دارد!

این راه پله اسرار آمیز و غیرقابل باور، در یک ساختمان در شهر راچستر واقع در نیویورک آمریکا بوده که ساخت و کار آن به طرز عجیبی باورنکردنی است؛ طراحی این راه پله عجیب و سحر آمیز به گونه‌ای است که شما چه پله ها را به سمت پایین بروید و یا پله ها را به سمت بالا راه بروید، همیشه به جای اولی که در آن قرار دارید و یا همان پله‌ی اول باز خواهید گشت؛ انگار که در یک چرخه‌ی راه پله مانند گیر کرده اید!

گرچه تصور این راه پله اسرار آمیز برای ما مردم ایران که عادت به درجا زدن داریم سخت نیست اما نکته‌ی جالب این راه پله جادوئی را مانند یک معما جذاب کرده است، این است که این راه پله به شکل دایره‌ای و یا استوانه‌ای طراحی نشده و طراحی کاملا خطی دارد.

طراحی راه پله‌ی رافائل نلسون

حتما برای شما این سوال نیز پیش آمده، که طراحی این راه پله‌ی جادویی به چه صورت می‌تواند باشد؟ و یا چگونه می‌شود، یک راه پله را چه به سمت پایین و چه به سمت بالا برویم بازهم در همان جای اول قرار بگیریم؟

این پلکان جادویی در سال ۱۹۶۸ به دستان معماری فیلیپینی به اسم رافائل آوگاندا طراحی و اجرا شد، حال می‌توایند حدس بزنید که نام این راه پله جادویی از کجا آمده است.

این راه پله هنگامی اسرار آمیز تر می‌شود که به شما بگوییم، معمار این پلکان، آقای رافائل آوگاندا بعد از ساخت این راه پله‌ی جادوئی برای همیشه اجرا را کنار گذاشت و از این پلکان عجیب غریب به عنوان آخرین کار وی یاد می‌شود!

پس از آن، این راه پله‌ی عجیب تبدیل به یک مکان توریستی شد، که هزاران هزار بازدید کننده‌ی کنجکاو دارد؛ شاید خیلی از این بازدید کنندگان به دنبال حل معمای این راه پله‌ی جادویی و یا فهمیدن ساخت و کار این پلکان عجیب و غریب هستند!

پاسخ به معمای عجیب ترین راه پله‌ی دنیا

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، معمای این راه پله‌ی عجیب، به همراه فیلمی کوتاه که ساخت و کار باور نکردنی و شگفت انگیز از آنرا را نشان می‌دهد، مدت هاست که در صفحات مجازی دست به دست می‌شود و هزاران بازدید کننده‌ی کنجکاو را نیز به دنبال دارد، اما واقعا داستان این راه پله‌ی عجیب چیست؟ آیا طراحی و اجرای همچین راه پله‌ی عجیبی ممکن است؟ رافائل چه در سر داشت؟

در پاسخ به این سوال به همگی شما همراه کنندگان کنجکاو ما در مجموعه تکنوناطا، که تا اینجای این مقاله اسرار آمیز همراه ما بوده‌اید، باید بگوییم فیلم کوتاه از این راه پله‌ی جادوئی که همگی شما برای یکبار هم که شده آن را مشاهده کرده‌اید، در واقع یک حقه و تکنیک فیلم سازی است! درست متوجه شدید، این فیلم کوتاه تنها یک تکنیک فیلم سازی است که بر اساس طراحی این پلکان که توسط رافائل نلسون آبوگاندا، معمار فیلیپینی انجام شده، صورت گرفته است.

ویدئو این پلکان که مانند چرخه‌ای تکرار نشدنی، ذهن همگی مارا مشغول می‌کند توسط مایکل لاکانیلائو، یک فارغ التحصیل فیلم سازی در شهری که این راه پله قرار دارد، ساخته شده است؛ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ادیت و مونتاژ این ویدیو به قدری قابل باور است که سخت می‌توان حقه فیلم سازی آنرا متوجه شد!

حالا شما بگویید، بعد از خواندن این مقاله ی اسرارآمیز از تکنوناطا آیا شما هم دوست دارید ، بودن در پله های اسرار آمیز و جادویی رافائل نلسون را تجربه کنید؟ به نظر شما ساخت همچین سازه‌ی پلکانی عجیبی در دنیای سه بعدی ممکن است؟ آیا شما هم قادر به حل این معمای شگفت انگیز مربوط به عملکرد راه پله‌ی عجیب و جادویی رافائل نلسون شدید؟

جهت دریافت خدمات پله برقی و یا آسانسور می‌توانید به سایت تکنوناطا مراجعه نمایید. تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت کرده و تضمین می‌کند، نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
مهسا
۱۴۰۲/۶/۱۸

اصلا توقع نداشتم اینجوری تموم شه خیلی جذاب بود

علی
۱۴۰۲/۶/۱۸

آقا من واقع فکر میکردم راه پله جادووویهههه

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید