خانهوبلاگتکنومگقرارداد سرویس و نگهداری آسانسور و نحوه بررسی و تنظیم آن

تکنومگ

۱۴۰۲/۵/۲۹
3232
قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور و نحوه بررسی و تنظیم آن

قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور و نحوه بررسی و تنظیم آن

در زمان دریافت خدمات سرویس، از مهم ترین نکات قابل اهمیت نحوه عقد قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور و بررسی مواد و بندهای آن می باشد. مشاوره، بازدید و اعلام هزینه توسط شرکت آسانسور تکنوناطا کاملا ...

فرم خام قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور

فایل زیر فرم خام شرکت تکنوناطا در زمینه سرویس آسانسور می‌باشد. این فرم دارای 10 ماده می‌باشد، که شرکت و مشتری زیر آنرا امضا نموده و هردو طرف می‌بایست به تمام موارد پایبند باشند.

دانلود فرم قرارداد سرویس و نگهداری

با کلیک بر روی باکس میتوانید فرم را دانلود نمایید.

آنچه باید در یک قرارداد سرویس دوره‌ای آسانسور ارزیابی کنید

هنگامی که در حال تحقیق در مورد برنامه‌های تعمیر و نگهداری آسانسور هستید، گزینه‌های شما احتمالاً شامل دو بخش است: تعمیر و نگهداری کامل یا بررسی و روغن کاری (روغن گیربکس، ترمز و گریس کاری). در واقع ابتدا یک قرارداد سرویس ماهیانه معمولی که شامل یک دوره سرویس آسانسور می‌باشد و قرارداد سرویس دوره‌ای کامل که در طولانی مدت انجام می‌شود.

هر شرکت خدمات آسانسور در برنامه و قراردادهای قبول تعمیرات آسانسور و نگهداری از آن بندهایی دارد که می تواند شامل برخی کارها شده و یا از برخی دیگر سر باز بزند.

به عنوان مالک یا مدیر ساختمان که مسئولیت آسانسور آن را قبول کرده اید، درک بندهای قرارداد طبق قوانین سرویس و نگهداری آسانسور بسیار مهم است تا بیشترین ارزش را برای پولی که خرج می‌کنید، داشته باشید.

هنگام مقایسه در بین شرکت های مختلف آسانسوری، جزییات نیز می توانند بسیار مهم باشند؛ از همین رو ما در مقاله ای دیگر، نمونه ای از چک لیست سرویس دوره‌ای آسانسور را برای شما منتشر کرده ایم. اما در ادامه پیرامون چک لیست بررسی مفاد و بندهای قرارداد سرویس آسانسور صحبت خواهیم کرد.

چک لیست بررسی قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور

هنگام ارزیابی قراردادهای سرویس و نگهداری آسانسور چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ هنگامی که در حال ارزیابی گزینه‌های سرویس دوره ای آسانسور یا تعمیر آسانسور هستید، احتمالاً بدنبال قراردادی بلند مدت، به صرفه و در عین حال با کیفیت هستید. با این حال، از آنجایی که آسانسورها ترکیبی از قطعات مکانیکی و الکترونیکی بسیار پیچیده‌ای هستند، موارد خاصی وجود دارد که بسیاری از افراد در مرحله تحقیق متوجه آن نمی‌شوند.

متأسفانه، این موضوع اغلب منجر به این می‌شود که مالک آسانسور نتواند شرکت آسانسور قابل اعتماد و مطمئنی برای قرارداد بلند مدت پیدا کرده و دچار ضرر مالی زیادی شود.

ما به‌عنوان کهنه‌کار در این صنعت که شامل طراحی آسانسور، نصب آسانسور و فروش آسانسور می شود، دانش مفیدی داریم. این اطلاعات می‌تواند به سازندگان ساختمان و مدیران مجتمع های مسکونی و اداری-تجاری کمک کند تا گزینه‌های خود برای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس ماهیانه آسانسور را بهتر ارزیابی کنند.

قرارداد سرویس آسانسور چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

سطح پوشش تعیین می‌کند که چقدر ریسک مالی با آسانسور خود متحمل می‌شوید. اساساً چه خدماتی به ازای پول خود دریافت می‌کنید. قرارداد شما باید به‌ طور واضح بیان کند که چه چیزی شامل و حذف می‌شود تا بعداً از هرگونه اختلاف جلوگیری شود. در اینجا برخی از جزئیات قرارداد و ملاحظات رایج برای قرارداد سرویس آسانسور آورده شده است.

جزئیات قرارداد

مواردی که باید در نظر بگیرید

دفعات معاینه تجهیزات

شرکت واقعاً چقدر تجهیزات شما را بازرسی می‌کند؟ یک برنامه معاینه ماهانه معمولاً توسط سازنده تجهیزات ارائه می‌شود.

زمان مشخص جهت نگهداری‌های پیشگیرانه به صورت ماهیانه

نگاهی گذرا به تجهیزات شما، کمکی به جلوگیری از بروز مشکلات‌نمی کند. برنامه نگهداری پیشگیرانه شما باید وظایف ماهانه خاصی را ارائه دهد و زمان لازم برای انجام آن کار را در بر گیرد.

آیا خدمات فوری 24 ساعته در دسترس است؟ آیا خدمات اضطراری 24 ساعته قیمت تعمیر و نگهداری را نیز شامل می‌شود؟

این یک ضرورت مطلق است. یک آسانسور 7 روز هفته و 24 ساعته در حال کار است، بنابراین شما به پشتیبانی 24/7 نیاز دارید. همچنین باید بدانید که آیا تماس‌های خدمات اضافه‌کاری، نیازمند پرداخت مبلغ بیشتری است یا همان مبلغ ماهیانه شامل آن می‌شود؟

زمان پاسخگویی به شما چقدر است؟

تا کی قراره شما رو منتظر بزارن؟ برای مواقع اضطراری، این مدت نباید بیشتر از 1 ساعت باشد.

چه نوع تجهیزاتی پوشش داده خواهد شد؟

برخی از شرکت‌ها ممکن است توانایی سرویس دهی تجهیزات اختصاصی یا قدیمی را نداشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که شرکت آسانسوری که انتخاب می‌کنید تخصص لازم را برای آسانسور خاص شما داشته باشد.

برخی از پیمانکاران ممکن است سعی کنند فواصل نگهداری را به هر شش هفته یا حتی یک بار در هر فصل تغییر دهند و از این موضوع که قرارداد شما شامل تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ماهانه است، صرف نظر کنند.

شرایط و ضوابط قرارداد سرویس تخصصی آسانسور

شرایط و ضوابط قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور شامل مواردی مانند تاریخ شروع و پایان قرارداد، بندهای خاص و هر مسئولیتی است که شما به عنوان بخشی از توافق خواهید داشت. موارد زیر چند نمونه از ضوابط قرارداد هستند.

جزئیات

مواردی که باید در نظر بگیرید

آیا بند تمدید خودکار وجود دارد؟

این یک تمدید خودکار برای یک دوره کامل است، مگر اینکه قبل از تمدید لغو شده باشد.

آیا قرارداد دارای بند منسوخ شدن قطعات است؟

این به شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور اجازه می‌دهد تا برای قطعات منسوخ شده از شما صورتحساب بگیرد.

مدت زمان قرارداد چیست؟

سه ماه یکبار؟ سالانه؟ ماه به ماه؟ مطمئن شوید که شرایط برای بودجه شما مناسب است.

آیا می‌توانید به دلیل عدم اجرای قرارداد آنرا فسخ کنید؟

شما باید یک بند لغو 30 روزه درخواست کنید. این تضمین می‌کند که شرکت به سرویس آسانسور در ماه جدید نیز می‌پردازد.

چند روز قبل از فسخ قرارداد باید اعلام کنید؟

این زمان حداقل 30 روز است، اما باید بررسی کنید که آیا جریمه‌ای در ارتباط با لغو قبل یا بعد از آن دوره وجود دارد یا خیر.

معیارهای اضافی در قرار داد نگهداری ماهیانه آسانسور

اینها شامل موارد کوچکی در مورد شرکتی که می‌خواهید انتخاب کنید است که ممکن است در حین ارزیابی قرارداد به آنها فکر نکنید. این معیارها مختص ارائه دهنده خدمات است که عبارت اند از:

جزئیات

مواردی که باید در نظر بگیرید

چه مدت است که این شرکت در کسب و کار بوده است؟

در هر صنعتی، طول عمر یک شرکت ثابت می‌کند که آنها می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

چه تعداد تیم تعمیرات و ناظر میدانی در منطقه شما وجود دارد؟

به خصوص در مواقع اضطراری که‌نمی خواهید مدت زیادی صبر کنید تا یک تکنسین نزد شما بیاید.

آیا آنها موجودی قطعات در محل را دارند؟

موجودی قطعات در محل به این معنی است که نیازی نیست مدت زیادی برای تعویض یا تعمیر منتظر بمانید.

آیا آنها تجهیزات مشابه شما را سرویس می‌کنند؟

قطعا شما‌ نمی خواهید آسانسور شما اولین مدل و مدلی باشد که آن ها سرویس می‌کنند.

برای تأیید تجربه شرکت، از آنها بخواهید حداقل پنج مرجع از مشاغلی که حداقل پنج سال با آنها کار کرده اند ارائه دهند. این باید شامل مشاغلی با مدل‌های آسانسور مشابه شما باشد، بنابراین می‌توانید از آشنایی شرکت با تجهیزات خاص شما اطمینان داشته باشید. شرکت تکنوناطا با بیش از 40 سال تجربه تمام نیازهای شما و موارد بیان شده در این چک لیست را در نظر می‌گیرد و با استفاده از نیروی متخصص و مجرب، بهترین خدمات ممکن برای آسانسور و پله برقی را به شما ارائه می‌دهد.

فرآیند عقد قرارداد سرویس و نگهداری برای مشترکین جدید

ما در شرکت آسانسور تکنوناطا بصورت روزانه با تماس های متعددی در زمینه اعلام هزینه سرویس و نگهداری آسانسور مواجه هستیم. از آنجایی که معیارهای مختلفی در قیمت قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور دخیل می باشد.

بازدید آسانسور و تهیه گزارش فنی

اولین قدم در جهت تعیین هزینه سرویس ادواری بازدید تکنسین های متخصص شرکت آسانسور تکنوناطا از آسانسورهای منصوبه است.

لازم به ذکر است که بازدید اولیه پیش از عقد قرارداد آسانسور شما توسط تکنوناطا کاملا رایگان است.

هنگام بازدید متخصصین این شرکت، فرمی شامل کلیه اطلاعات فنی مورد نیاز جهت تعیین هزینه دقیق به همراه یک گزارش از عیب های مشاهده شده که شامل عکس از بخش های مختلف می باشد تهیه می گردد. (نمونه ای از یک گزارش تهیه شده توسط پرسنل این شرکت به عنوان نمونه تقدیم حضور می گردد.

اعلام قیمت کارشناسی

در مرحله بعد، گزارش توسط بخش فنی و پشتیانی این شرکت بررسی شده و هزینه سرویس و نگهداری توسط بخش پشتیبانی به درخواست کننده ارایه می گردد.

لازم به ذکر است که هنگام تماس بخش پشتیبانی با مشترک، نه تنها هزینه سرویس و نگهداری اعلام می گردد بلکه توضیح کلی از وضعیت فعلی آسانسور و مشکلات موجود به حضور مشترک رسانده خواهد شد.

همچنین اگر بخشی از آسانسور شما آنقدر فرسوده بود که احتمال داشت به زودی از کار بیوفتد و شما را درگیر تعمیرات آسانسور کند، حتما به شما اعلام خواهد شد.

دیگر موارد تاثیر گذار در هزینه تمام شده سرویس و نگهداری آسانسور

  • نحوه پرداخت هزینه ماهیانه
  • هماهنگی جهت انجام سرویس ماهیانه
  • سرویس های خارج از ساعات اداری یا 24 ساعته آسانسور و یا به صورت 24 ساعته
  • پس از اعلام هزینه و در صورت تمایل مشترک در راستای عقد قرارداد، پیش نویس قراداد در یکی از پیام رسان های مورد قبول مشترک به ایشان ارسال شده و پس از تایید نهایی، نسخه کاغذی قرارداد در اولین روز سرویس تقدیم حضور مشترک می گردد.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
مهدی
۱۴۰۲/۸/۸

کاظمی الان که داری به مفاد و بندهای قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور فکر می کنی و در موردش اطلاعات داری، دقیقا چه احساسی داری؟

کاظمی
۱۴۰۲/۵/۳۱

من تا حالا به قرار داد سرویس آسانسور فکر نکرده بودم و اطلاعاتی درموردش نداشتم

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید