خانهوبلاگآموزشخرید آسانسور پرسرعت

آموزش

۱۴۰۳/۳/۱۷
2500
خرید آسانسور پرسرعت

خرید آسانسور پرسرعت

شاید با خود بپرسید آسانسور های پرسرعت با آسانسور های معمولی چه تفاوتی دارند؟ در این مقاله قرار است به طور کامل با این آسانسور ها آشنا شویم.

خرید آسانسور های پرسرعت

آیا تا به حال در مورد انواع مختلف آسانسورهایی که می توانید در ساختمان خود استفاده کنید فکر کرده‌اید؟ تفاوت آنها چگونه است و چگونه هر کدام می توانند افراد و وسایل را حمل کنند؟ خوب، اگر شما به این موضوع علاقه دارید، این مقاله میتواند اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

آسانسورها سیستم های حمل و نقل عمودی هستند که به طور خاص برای ساختمان‌هایی با چندین طبقه، به ویژه ساختمان‌های بلند طراحی شده‌اند. آنها وظیفه جابجایی سریع و کارآمد افراد و کالاها بین طبقات را بر عهده دارند، در زمان ارزشمند صرفه جویی می کنند.

آسانسور پر سرعت چه آسانسوری است؟

آسانسور پرسرعت، نوعی آسانسور است که برای جابجایی مسافران و یا کالاها با سرعتی بالاتر از آسانسورهای سنتی طراحی شده است. آسانسورهای پرسرعت معمولاً دارای سرعت حرکت 200 متر در دقیقه یا بیشتر هستند که به طور قابل توجهی زمان سفر و زمان انتظار مسافران را کاهش می دهد. آسانسورهای پرسرعت به طور خاص برای قرار گرفتن در ساختمان‌های بلند با طبقات متعدد طراحی شده‌اند و مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم‌های کنترل مقصد و درایوهای احیاکننده هستند که باعث بهبود کارایی انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شوند.

ویژگی های آسانسور پرسرعت

پر سرعت ترین آسانسور ها دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • آسانسورهای پرسرعت زمان سفر سریع‌تر و کاهش زمان انتظار را برای مسافران ارائه می‌کنند.
  • آنها به فن آوری‌های پیشرفته مانند سیستم های کنترل مقصد و درایوهای احیا کننده برای بهبود کارایی و کاهش هزینه های عملیاتی مجهز هستند.
  • آسانسورهای پرسرعت به طور خاص برای استفاده در ساختمان‌های بلند طراحی شده اند و وسیله حمل و نقل مناسب و کارآمدی را برای ساکنان فراهم می کنند.

مقایسه آسانسورهای پرسرعت و متوسط و کم سرعت

تفاوت آسانسور های پر سرعت، متوسط و کم سرعت را بر اساس موارد زیر می توان دسته بندی کرد:

تفاوت در طراحی و عملیات

• آسانسورهای پرسرعت برای حمل و نقل افراد و کالاها به ارتفاعات زیاد طراحی شده اند که به فناوری پیشرفته تری مانند زیرساخت های ساختمانی قابل توجهی نیاز دارند.

• آسانسورهای متوسط به گونه‌ای طراحی شده اند که با سرعت متوسط کار می کنند و می توانند در ساختمان هایی تا ارتفاع 12 طبقه استفاده شوند.

• آسانسورهای کم‌سرعت برای ساختمان‌های تا ۴ طبقه طراحی شده‌اند و معمولاً کندتر از آسانسورهای متوسط و پرسرعت کار می‌کنند.

تفاوت آسانسور های پر سرعت، متوسط و کم سرعت را بر اساس موارد زیر می توان دسته بندی کرد:

تفاوت در هزینه و نگهداری

• آسانسورهای پرسرعت معمولاً به دلیل فناوری پیشرفته و نیازهای زیرساختی قوی‌تر، گران‌ترین نصب و نگهداری هستند.

• آسانسورهای متوسط نسبت به پرسرعت قیمت کمتری دارند اما به دلیل ظرفیت بالاتر و سرعت متوسط گرانتر از آسانسورهای پایین هستند.

• آسانسورهای کم سرعت برای نصب و نگهداری کم هزینه‌ترین هستند و معمولاً فقط به تعمیر و نگهداری و تعمیرات اساسی نیاز دارند.

خرید آسانسور پرسرعت

شما باید برای خرید آسانسور پرسرعت همه جوانب و شرایط را بررسی نمایید. عواملی مانند کیفیت مواد سازنده آسانسور، ایمنی آن، شرایط گارانتی و ... را حتما در مذاکره با شرکت سازنده آسانسور مطرح نمایید و سپس برای خرید آسانسور اقدام نمایید. شاید سالهای بسیار قبل برای خرید این آسانسورها باید با شرکت‌های خارجی مذاکره میکردید اما امروزه به لطف دانش مهندسان ایرانی شما میتوانید از شرکت‌های ایرانی هم این آسانسورهای پرسرعت را خریداری نمایید.

عوامل موثر در انتخاب آسانسور

آیا می خواهید آسانسور مناسبی را برای محل کار و خانه خود انتخاب کنید؟ در اینجا نکات مهمی که قبل از خرید آسانسور باید به آنها توجه کنید آورده شده است:

• از شرکت بپرسید از چه سیستم درایو استفاده خواهد شد: آسانسورها دارای انواع سیستم های محرک تخصصی پیچیده ای هستند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید که هر کدام قیمت ها و مزایای متفاوتی دارند.

• ویژگی های ایمنی را بشناسید:هنگام خرید آسانسور مطمئن شوید که اطلاعات کاملی در مورد ویژگی های ایمنی دریافت می کنید. نگرانی‌های رایج عبارتند از: برق اضطراری باتری در صورت قطع برق، تنظیم سرعت کابین و اگر از حداکثر ظرفیت حمل تجاوز کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ ایمنی باید اولویت اصلی شما باشد!

• حواستان به گارانتی و ضمانت محصول باشد: خارج از گارانتی" سه کلمه کوچکی" هستند که هیچ کس نمی خواهد بشنود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد شرایط گارانتی سؤال می کنید.

• بهترین مکان برای نصب آسانسور: یک شرکت آسانسور مجرب و خوش سابقه، مایل است در یافتن بهترین مکان برای ایجاد فضا برای آسانسور به شما کمک کند. از نماینده شرکت آسانسور بخواهید که، نقشه خانه یا محل کار شما را قبل از ارائه محصول بررسی کند و محل نصب آسانسور را مشخص نماید.

کلام آخر

معمولا آسانسورهای پرسرعت در ساختمان‌های بلند (بیش از 15 طبقه) استفاده می‌شوند که در کوتاهترین زمان مسافر را به مقصد میرساند. سرعت برای حفظ حداقل زمان انتظار ضروری است، به خصوص در ساختمان‌های بزرگ که سطوح زیادی از افراد در تمام روز بالا و پایین می روند.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید