خانهوبلاگتکنومگآسانسور برج خلیفه و برج میلاد

تکنومگ

۱۴۰۳/۵/۷
932
آسانسور برج خلیفه و برج میلاد

آسانسور برج خلیفه و برج میلاد

آسانسور برج خلیفه، بروز ترین و مدرن ترین آسانسور جهان بشمار میرود که در سریع ترین زمان ممکن مسافرین را بین طبقات جابجا میکند.

آسانسور برج خلیفه و آسانسور برج میلاد از کدام نوع آسانسور هستند؟ امروز و در این مطلب جذاب میخواهیم به مقایسه آسانسور دو برج معروف بپردازیم، برج خلیفه دبی و برج میلاد تهران. خوشحال میشویم که تا پایان ما را همراهی میکنید.

آسانسور برج میلاد

برج میلاد یک برج چند منظوره در تهران است. این برج ششمین برج بلند و اولین برج مخابراتی جهان از نظر مساحت کاربری سازه بالا و بلندترین برج ایران و بیست و چهارمین برج بلند ایستاده جهان است. برج میلاد بین شهرک غرب و گیشا واقع شده است.

اتصال لابی برج به بالا توسط 6 آسانسور با سرعت 7 متر بر ثانیه انجام می شود که ظرفیت این آسانسورها از 1900 تا 4000 کیلوگرم می باشد و دو تای آن ها مقاوم در برابر آتش هستند. یکی از ویژگی‌های بارز این آسانسورها سیستم موتور و محرک بسیار پیشرفته آنهاست که از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

این برج دارای 6 آسانسور از نوع آسانسور کششی گیربکس‌دار است که افراد را به طبقات گوناگون منتقل می کنند. همانطور که گفتیم آسانسورهای برج میلاد از مدل گیربکس‌دار هستند و دارای سرعت 10 متر بر ثانیه میباشند و می توانند مسافت 315 متر را در زمان 31 ثانیه طی کنند.

آسانسور برج میلاد

ویژگی های آسانسور برج میلاد

آسانسور برج میلاد به علت کاربری و استفاده از فناوری‌های جدید در آن، خصوصیات جذاب زیادی دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • دارای 3 عدد درب در کابین
  • قراردادن موتور آسانسور در عمق چاله آسانسور، به جای تعبیه آن در بالا
  • سیستم کانورتر آسانسورهای برج میلاد، امکان تولید برق در حالت ژنراتور
  • استفاده از تیرهای یک سر اتصال و بولت‌های 1 متری در چاهک آسانسور به خاطر شیشه‌ای بودن آنها
  • استفاده از سیستم زنجیر جبران وانکان تولید برق در حالت ژنراتور
  • استفاده از فشار روغن هیدرولیک برای متوقف نمودن آسانسور در طبقات مختلف

برج خلیفه

برج خلیفه در مرکز شهر دبی در امارات متحده عربی واقع شده است. امروزه، ساختمان توسط دفاتر، مغازه‌ها و رستوران‌های دیگری از جمله دبی مال احاطه شده است و مقاصد قابل‌توجه دیگری مانند برج العرب و پالم جمیرا در نزدیکی آن قرار دارد. اگرچه شهر اکنون به خاطر سبک زندگی و ثروت پر زرق و برقش شناخته شده است، اما زمانی که پروژه برای اولین بار شروع شد، این منطقه چیزی بیشتر از یک قطعه زمین با چند ساختمان پراکنده نبود.

در مرکز دبی، برج خلیفه، بلندترین سازه دست ساز جهان قرار دارد. این آسمان خراش چشمگیر که به ارتفاع رکورد 828 متر می رسد، نقطه کانونی پروژه بزرگ 500 هکتاری "مرکز شهر دبی است. این پروژه آنچه را که در طراحی و مهندسی ساختمان‌های فوق‌بلند ممکن است، دوباره تعریف کرد. این برج جوایز متعددی را به ویژه در زمینه های نوآوری، برتری مهندسی و طراحی معماری به دست آورده است.

آسانسور برج خلیفه

آسانسور برج خلیفه 3 آسانسور پرسرعت جهان است. این آسانسورها توسط شرکت OTIS طراحی و نصب شده‌ است. برج خلیفه دارای 57 آسانسور از نوع آسانسور کششی گیربکس‌دار از نوع هیدرولیک و کابین دوبل میباشد. سرعت آسانسورهای این برج بین 10 تا 18 متر در ثانیه است. یعنی آسانسور مسافت 160 طبقه را در 55 ثانیه طی میکند.

ویژگی های آسانسور برج خلیفه

انواع آسانسور

صنعت آسانسور سازی در سال های اخیر در کنار صنعت ساختمان سازی، پیشرفت چشم گیری داشته و انواع آسانسور با ویژگی های متفاوت طراحی و ساخته شده اند؛ در ادامه به معرفی ویژگی های انواع آسانسور پرداخته ایم:

  • آسانسور کششی: این رایج‌ترین آسانسوری است که در ساختمان‌های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد که در آن کابین آسانسور و وزنه تعادل توسط طناب‌های سیمی که از روی نواری که توسط دستگاه آسانسور حرکت می کند، معلق می شوند. حرکت از طریق اصطکاک بین طناب‌ها و شیار منتقل می شود.
  • هیدرولیکی: کابین آسانسور بر روی پیستون مستقیم یک قطعه هیدرولیک عمودی نصب شده است. پیستون در یک سیلندر حرکت می کند و قطعه با استفاده از روغن تحت فشار از طریق یک پمپ الکتریکی بالا می رود.
  • هیدرولیک طناب دار: کابین آسانسور از طریق طناب‌های سیم متصل به پیستون یک قطعه هیدرولیک عمودی معلق است.

آسانسور چه وسیله ای است؟

آسانسور یعنی یک سکو به صورت عمودی در داخل ساختمان حرکت می کند تا افراد یا کالاها را حمل کند. این وسیله همچنین دارای یک کابین یا سکوی معلق در یک محور عمودی است و از کنترل‌هایی برای انتخاب طبقه استفاده می‌کند. ترمزهای اضطراری، سنسورهای اضافه بار، و منابع برق پشتیبان جزء لاینفک سیستم‌های آسانسور هستند.

ما در این مطلب به بررسی آسانسور برج میلاد و آسانسور برج خلیفه پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب اطلاعات خوبی را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار داده باشیم. تیم تکنوناطا باتوجه به سابقه درخشانی که در صنعت آسانسور دارد، میتواند در زمینه نصب و راه اندازی انواع آسانسور همراه شما باشد.

Super Admin
نظرات کاربران
sarab
۱۴۰۳/۵/۱۳

آسانسور برج خلیفه کششیه یا هیدرولیکی ؟

یک کاربر
۱۴۰۳/۵/۱۲

آسانسور برج میلاد به نظرم واقعاً خفنه با نکاتی که درباره آسانسور برج میلاد هم گفتین جالب تر شد

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس آسانسور چیست؟

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور علل متفاوتی دارد که باتوجه به نوع درب آسانسور میتوانید عیوب آنرا بررسی کرد و نسبت به بهبود آن اقدام کنید.

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

تابلو فرمان پله برقی

با استفاده از تابلو برق پله برقی، میتوان توقف و حرکت پله برقی را کنترل کرد به همین جهت تابلو برق پله برقی حائز اهمیت میباشد.

تابلو فرمان پله برقی

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

درایو آسانسور وسیله ای است که در جهت کنترل حرکت آسانسور تاثیر میگذارد. این قطعه در بالا و پایین رفتن آسانسور تاثیر دارد. به همین جهت عیب یابی و رفع آن حائز اهمیت میباشد.

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

لیست خطاهای پله برقی

شناخت خطاهای پله برقی و روش های پیشگیری از آنها، میتواند عملکرد پله برقی را بهبود ببخشد و ایمنی کاربران را تضمین کند.

لیست خطاهای پله برقی
یارا آویژه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید