تکنوناطا
02188738038
خانهوبلاگتکنومگآسانسور فضایی ژاپن

تکنومگ

۱۴۰۲/۶/۱۳
7963
آسانسور فضایی ژاپن

آسانسور فضایی ژاپن

کشور ژاپن همواره درحال پیشرفت و توسعه در تکنولوژی بوده است، اما اینبار به سراغ فرای زمین رفته است!

آسانسوری که به فضا میرود!

هنگامی که نام کشور ژاپن به میان میاید، ناخودآگاه ذهنمان به سمت بلند پروازی در تکنولوژی میرود، حتی اگر فکر طراحی آسانسور به سمت فضا به ذهنمان خطور نکرده باشد؛ با در نظر گرفتن تکنولوژی کشور ژاپن این ایده چندان دور از ذهن به نظر نمیرسد! موقعی را تصور کنید که به با زدن دکمه‌ای از آسانسور به سمت فضا سفر خواهید کرد، آیا این ایده شما را شگفت زده نمی‌کند؟ در ادامه با ما در تکنوناطا همراه باشید تا به بررسی این ایده و خبر شگفت انگیز با موضوع آسانسوری به فضا بپردازیم.

آسانسور فضایی ژاپن آسانسوری که در سال 2050 ساخته می شود.

رونمایی از آسانسور فضایی در کشور ژاپن

پژوهشگران ژاپنی دانشگاه شیزوکا مدتی است در حال انجام تحقیقاتی بر مبنای پرتاپ دو ماهواره به ایستگاه فضایی هستند تا در طرح اجرای آسانسوری به فضا به آنها کمک کند؛ این طرح به این گونه است که یک آسانسور فضایی با کمک کابل‌های فوق سبک به این دو ماهواره‌ی پرتاپ شده وصل و مرتبط شوند و هنگامی که این اتصال با آسانسور فضایی صورت گرفت، آسانسور فضایی در مدار زمین رها شده و مانند یک دستگاه بالابر محرک عمل کند در قرن نوزدهم، آسانسور برج ایفل، یکی از انقلاب های بزرگ در صنعت آسانسور به شمار می رفت و در قرن 21 آسانسور ژاپنی، چینی که به فضا می رود می تواند یکی از تابو شکنی های بزرگ در در صنعت نصب آسانسور است. اتصال این آسانسور فضایی به زمین توسط یک کابل طولانی واقع در اقیانوس آرام صورت خواهد گرفت به گونه‌ای که ارتباط ایستگاه فضایی با زمین باشد.

ناگفته نماند که این طرح قرار است تا سال ۲۰۵۰ میلادی اجرا شود و در صورتی که اجرای این طرح عملیات فضایی آسانسوری به فضا با درصد خطای بسیارکم و موفق آمیز اجرا شود؛ گام مهمی برای اجرای آسانسور فضایی از زمین تا به فضای ماورا خواهد بود.

آسانسور فضایی ژاپن و سفر به فضا تا سال 2050

بودجه‌ی طرح آسانسور فضایی توسط ژاپن

شرکت اوبایاشی که یک شرکت پیشگام در تحقیقات فضایی محسوب می‌شود با همکاری در پروژه آسانسور فضایی ژاپن نیز قصد دارد، شش آسانسور با طول ۱۸ متری و پهنای ۷ متری بسازد که این آسانسورها بالغ بر وزن ۳۰ نفر را می‌توانند حمل کنند، سرعت این آسانسورهای فضایی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود؛ می‌توان گفت، تا سال ۲۰۵۰ میلادی سفر از زمین تا فضا توسط این آسانسورهای فضایی، با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت یک هفته طول خواهد کشید‌.

همچنین هزینه‌ی اجرای طرح اسانسور فضایی توسط شرکت اوبایاشی حدود ۱۲۵ میلیارد دلار تخمین زده شد، که مبلغ بسیار زیادی در بودجه‌های فضایی محسوب می شود، این مبلغ تنها برای نصب و پیاده سازی آسانسور است در حالی که هزینه بازسازی آسانسور به صورت جداگانه محاسبه می شود.

ایستگاه فضایی ژاپن در پی راه اندازی آسانسور فضایی ژاپنی برای سفر به فضا

طراحی آسانسور ژاپن به فضا

در طرح آسانسور فضایی ژاپن، قرار است که از نانو لوله کربنی استفاده شود، چرا که این نانو لوله کربنی علاوه بر وزن کم، مقاومت بالایی را به خود می بیند. این نانو لوله توانایی کششی 100 پاسکال را داشته و از سمتی دیگر دانشمندان در سال 2018 بود که به علم نانو لوله دست پیدا کرده بودند؛ تنها یک سانتی متر از این نانو لوله می تواند وزن 160 فیل که معادل 800 تن است را تحمل کند و از سمتی دیگر وزن آن تنها 1.6 گرم است. بنابراین این ماده برای آسانسور جدید ژاپن بهترین گزینه به شمار می آید. این درحالی است که برای تعمیر و نگهداری آسانسور نیز باید هزینه های جداگانه صرف شود.

اسانسور ژاپن به فضا یکی از عناصر مهمی است که در سال 2050 اتفاق می افتد.

سفر به فضا توسط آسانسور فضایی

آیا شما تا سال ۲۰۵۰ مسافر این سفر فضایی خواهید شد؟ به نظر شما این طرح قابل اجراست تا بتوانیم رویای سفر به فضا توسط آسانسوری فضایی را در سر خود پرورش دهیم؟ آیا شما با خیالی راحت سوار آسانسور فضایی خواهید شد؟ ممکن است آسانسور ژاپن به ماه نیز سفر کند؛ چه کسی میداند؟ در آخر باید بگوییم، اخیرا آسانسور فضایی دیگر نیز درحال ساخت میباشد که آنرا با نام آسانسور فضایی ایلان ماسک میشناسند. در مقالات بعدی تکنوناطا به این آسانسور فضایی اشاره خواهیم کرد.

اکنون که در سال 2023 قرار داریم، یکی از بخش‌های مهم ساختمانی اسانسور هایی است که هرروز با تکنولوژی‌های جدیدی همراه میباشد؛ کشور ایران نیز از این پیشرفت فارغ نبوده و شما میتوانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر و به‌روز در زمینه طراحی و نصب آسانسور به راحتی به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه آسانسور برسید. یکی از بهترین گزینه‌ها در زمینه انواع آسانسور، پله برقی و بالابر دارای بالاترین سطح مهارت و تخصص را پیاده سازی می‌کند، شرکت تکنوناطا است.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
پیمان
۱۴۰۲/۶/۱۹

این آسانسور فضایی خیلی هیجان انگیزه فکر کن نسل های بعدی تفریحشون میشه سفر به فضا با آسانسور فضایی :)

امیرعلی
۱۴۰۲/۶/۱۹

آسانسور فضایی اصلا امکان نداره کار کنه بابا مگه الکیههه

محمد
۱۴۰۲/۶/۱۹

من هیچ من نگاه عجب چیز خفنیه یعنی واقعا جواب میده؟

ارسال نظر
ارسال
اسانسور فضای ژاپن چه زمانی ساخته می شود؟
پیش بینی شده است که این آسانسور در سال 2050 آماده استفاده بوده تا سفر امنی برای سفر به ماه برای شما ایجاد کند.

دسته بندی ها

آخرین مطالب

قدم به قدم خرید آسانسور

قدم به قدم خرید آسانسور را همراه تکنوناطا باشید تا صفر تا صد مراحل و نکات خرید انواع آسانسور را مورد بررسی قرار دهیم.

قدم به قدم خرید آسانسور

بهترین موتور آسانسور

موتور آسانسور ازجمله اصلی ترین المان های تشکیل دهنده آسانسور بشمار میرود که عوامل متفاوتی در انتخاب بهترین موتور آسانسور تاثیر گذار هستند.

بهترین موتور آسانسور

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس آسانسور چیست؟

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور علل متفاوتی دارد که باتوجه به نوع درب آسانسور میتوانید عیوب آنرا بررسی کرد و نسبت به بهبود آن اقدام کنید.

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

تابلو فرمان پله برقی

با استفاده از تابلو برق پله برقی، میتوان توقف و حرکت پله برقی را کنترل کرد به همین جهت تابلو برق پله برقی حائز اهمیت میباشد.

تابلو فرمان پله برقی
یارا آویژه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید