خانهوبلاگتکنومگآسانسور برج ایفل فرانسه

تکنومگ

۱۴۰۲/۷/۱۶
2260
آسانسور برج ایفل فرانسه

آسانسور برج ایفل فرانسه

برج ایفل به عنوان یکی از معماری های قانون شکن در زمان خود شناخته شده است که آسانسور این برج زیبا را می توانید در این بخش به صورت کامل مشاهده کنید و ببنید که چرا این سازه یکی از انقلاب های معماری شناخته می شود.

برج ایفل فرانسه یکی از شاخص ترین نماد های معماری و بدون شک یکی از مورد پسند ترین لوکیشن هایی است که مورد علاقه گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد، به طوری که سالانه هزاران هزار توریست و گردشگر بین المللی به دیدن این برج باشکوه می روند تا عکسی از خود و این برج را به یادگار در صفحات اجتماعی خود منتشر کنند، برج ایفل از گذشته تا کنون نه تنها از محبوبیتش کاسته نشده بلکه امروزه علاقه مندان زیادی در سدد بازدید از این برج زیبا می باشند به طوری که امروزه تبدیل به یک نماد گردشگری معروف و همچنین معرف کشور فرانسه شده است. امروز قصد داریم درباره نحوه نگهداری از آسانسور برج ایفل را برای شما شرح دهیم.

برج ایفل در بین تمام لوکیشن های دیدنی پاریس به حدی معروف است که شاید نتوان برج دیگر و یا سازه جذاب دیگری را به جای آن معرفی کرد، جذابیت ها و بلندی این برج به حدی است که لقب مرتفع ترین سازه ی دنیا را به دوش می کشد؛ اما آیا کاربرد این برج به اندازه ی سازه ی آن معروف و جذاب است؟

همه چیز درباره ی برج باشکوه ایفل

نکته هایی در باره برج ایفل که شما را شگفت زده می کند!

جالب می شود اگر بدانید که این برج تنها یک سازه فلزی نیست بلکه کاربری آن به بخش های متعددی تقسیم می شود؛ برخی تنها عکس های منتشر شده افراد، سلفی بلاگر های معروف که به سفر های مختلف میروند، فیلم های منتشر شده ی خواستگاری افراد مختلف را با ویوی برج ایفل مشاهده میکنند و گمان میکنند که برج ایفل تنها یک سازه‌ی معماری می‌باشد، در حالی که اینطور نیست، بلکه برج ایفل ساز و کاری شگفت انگیز با سیستم حمل و نقلی بی نظیری را در خود دارد و روزانه تعداد بسیاری از بازدید کنندگان را به بالای برج جابجا می کند، اگر شما هم از علاقه مندان به برج ایفل و این نماد معماری باشکوه فرانسه هستید، این مقاله از تکنوناطا مختص شماست! پس با ما در ادامه ی این مقاله ی تکنوناطا همراه باشید.

آشنایی کامل با ساختار آسانسور برج ایفل

برج ایفل ، مرتفع ترین سازه فلزی دنیا!

برج مرتفع ایفل که در شهر پاریس در کشور فرانسه قرار دارد، یکی از به نام ترین لوکیشن های گردشگری و توریستی در سراسر دنیا در نظر گرفته می‌شود. این برج با ارتفاع ۳۲۴ متری دارای لقب مرتفع ترین سازه فلزی دنیا شده؛ ناگفته نماند که این برج در انتهای زمان ساخت خود؛ سال ۱۸۸۹ مرتفع ترین برج دنیا بوده، در واقع اگر بخواهیم برای درک ارتفاع برج ایفل یک مثال بزنیم بهتر است این برج را ساختمانی ۸۰ طبقه‌ای در نظر بگیرید، ارتفاع ساختمانی حدود ۸۰ طبقه تقریبا با این برج برابری می کند.

ساخت برج ایفل از سال ۱۸۸۷ شروع و به مدت ۲ سال به طول انجامید؛ برج ایفل با روند ساخت ۲ ساله و دو ماهه ای که داشته، موفق به شکستن یک رکورد شگفت انگیز در زمان ساخت شده که در نوبه ی خود فوق العاده به نظر می رسد؛ این در حالی است که در ابتدای ساخت آن صد ها نفر مخالف ساخت این بنای زیبا بوده اند! این برج توسط گوستاو ایفل طراحی و معماری شده که تا کنون این طراحی جز زیباترین طراحی های برج شناخته می شود.

در ساخت این برج از ۱۸ هزار قطعه ی فولادی استفاده شده و بیش از ۲/۵ میلیون پیچ در اتصال این قطعات بکار رفته است، نا گفته نماند که اتصالات این برج در طی سالهای گذشته بارها سرویس و تعمیر شده.

تاریخچه برج ایفل

تصور باور اینکه، زمانی برج ایفل به عنوان "دودکش سیاه غول پیکر" در بین جمعی از هنرمندان و معماران فرانسوی لقب گرفته برای تمامی علاقه مندان این بنا غیر ممکن تلقی می شود؛ چرا که امروزه میلیون ها نفر از گردشگران و علاقه مندان به معماری مشتاق بازدید این برج باشکوه می باشد و این برج در بین تمامی علاقه مندان دنیای معماری به نمادی زیبا تبدیل شده، اما اگر تاریخچه ی جالب و خواندنی در پشت این برج را بدانید، از این لقب تعجب نخواهید کرد؛ در واقع هنگامی که شرکت معماری گوستاو ایفل ، سازنده ی این برج از طرح ساخت این برج به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه رونمایی کرد، بسیاری از هنرمندان، معماران و مجسمه سازان این بنای فولادین را مورد انتقاد قرار دادند.

این گروه از منتقدین برج ، شامل ۳۰۰ نفر متشکل از هنرمندان ، نویسندگان دنیای ادبیات فرانسه و معماران بودند که با نوشتار انتقاد خود و ارسال آن به هیات نمایشگاه پاریس خواستار لغو ساخت این بنا شدند و این بنا را دودکش غول پیکر سیاهی خطاب کردند که سایه ی آهنی بر روی شهر پاریس خواهد انداخت. با این حال باز هم قطعات برج ایفل از جمله آسانسور برج ایفل در دسته بندی سریع ترین آسانسور های جهان قرار گرفت.

مشاهده نقشه پیاده سازی آسانسور برج ایفل فرانسه

لقب عجیب "دودکش غول پیکر سیاه" برای برج ایفل!

در پی مخالفت منتقدین سرسخت ساخت این برج، چالش و کشمکش انتقادات ادامه داشت اما برج ایفل و معماران آن، درست مانند متریال این برج، اراده ای فولادین داشتند و در برابر چالشهای منتقدین ایستادگی کردند و در آخر هنگامی که همگی برای رونمایی این بنای باشکوه دست می زند ، انتقاد منتقدین به گوش بازدید کنندگان نمی رسید! و تنها زیبایی این شاهکار که سبب تولد معماری مدرن شده بود به چشم می آمد.

برج ایفل بعد از کنار زدن منتقدین، موفق به کسب مقام بلند ترین برج دنیا در سال اتمام ساخت شد و همچنین موفق به برگزاری و میزبانی نمایشگاه جهانی در اواخر قرن ۱۸۰۰ میلادی شد.

معماری و ساخت برج ایفل

معماری و ساخت این برج ۳۰۰ متری ابتدا در سال ۱۸۸۷ شروع شد و هدف از ساخت برج ایفل، ایجاد یک برج باشکوه در محوطه پارک شان دومارس پاریس بود. طراحی برج ایفل در بین بیش از ۱۰۰ پروژه، پذیرفته شد و استفان ساوستر به عنوان معمار این برج به طراحی بخشی از آن انتخاب شد.

استفان ساوستر یکی از معمار های طرح برج با شکوه ایفل، نقش بسیار مهمی در پذیرش این پروژه برای افکار عمومی داشت چرا که ظاهر این پروژه به کل به دست این معمار سپرده شده بود، ساوستر با ارائه ی پیشنهادات خود در قالب استفاده از طاق های جذاب در برج و همچنین دیوار های شیشه ای، موفق به تزئین این برج به گونه ی معماری شد.

ساخت این برج به صورت پیش ساخته به شمار می رفت به این صورت که قطعات فولادین بکار رفته در این برج در اطراف پاریس ساخته و به محل پروژه انتقال پیدا میکرد، صدها کارگر در مونتاژ این قطعات بر روی برج نقش مهمی را ایفا کرده اند؛ این قطعات فولادی توسط پیچ و پرچ ها متصل شدند که تعداد آنها به دومیلیون می رسد، در نهایت پس از دو سال و دو ماه و پنج روز از تاریخ ساخت، در سال ۱۸۸۹ از این برج همزمان با برگزاری نمایشگاه جهانی، رونمایی شد.

نوسازی و مرمت برج ایفل از گذشته تا کنون

جالب است بدانید که این برج قرار بوده تنها ۲۰ سال در فرانسه باقی بماند، اما استقبال بی نظیر بازدید کنندگان و اهمیت سیگنال دهی این برج در جنگ جهانی دوم، سبب شده تا امتیاز این برج تمدید و حتی محبوب تر از همیشه باقی بماند.

این برج، از زمان ساخت خود تا کنون به صورت مرتب، مرمت و نوسازی می شود که یکی از این عملیات های نوسازی، رنگ آمیزی آن است که به صورت هر ۷ سال یکبار تمدید می شود. چرا که رنگ زدن این برج و پوشاندن آن با لایه های محافظ، از اکسید شدن فلزات آن جلوگیری می کند و نقش مهمی در دوام آن دارد.

آشنایی کامل با ساختار آسانسور برج ایفل فرانسه

تکنولوژی ساخت آسانسور برج ایفل

هنگامی که از این برج زیبا رونمایی شد، همزمان تکنولوژی ساخت آسانسور به مراحل پیشرفت خود نزدیک تر شد و از آسانسور هایی برای حمل و نقل و جابجایی بازدید کنندگان در برج های بزرگ استفاده شد؛ آسانسور برج ایفل نیز از این قاعده مستسناء نبود؛ تکنولوژی آسانسور این برج در هنگام رونمایی از برج ایفل جز تکنولوژی های پیشرفته و برتر در صنعت ساختمان سازی محسوب می شد.

همه چیز درباره ی ساخت آسانسور های برج ایفل و شرکت آسانسور سازی آن

در هنگام رونمایی و افتتاح اولیه از برج ایفل، آسانسور های این برج به طور کامل آماده نبودند و بازدید کنندگان مجبور به استفاده از راه پله برای بازدید کامل این برج آهنی مرتفع بودند؛ با این حال ۳۰ هزار بازدید کننده از حدود ۱۷۰۰ پله ی این برج برای دیدن منظره ی زیبای پاریس بالا رفته و از این برج باشکوه با وجود تجهیز نبودن آن به آسانسور دیدن کردند.

گوستاو ایفل، بنیانگذار و معمار برج ایفل که در صدد تجهیز این برج به آسانسور بالارونده بود، قصد داشت هر چه زود تر آسانسوری در این برج تعبیه کند اما هیچ شرکت آسانسور سازی فرانسوی قادر به ارائه استاندارد های کیفی مطابق با ارتفاع این برج نبود بلکه این آسانسور باید از برند شرکت های آمریکایی پیشتاز در زمینه ی آسانسور سازی ساخته می شد.

شرکت سازنده آسانسور برج ایفل

پس از تجهیز آسانسور در برج ایفل توسط شرکت آمریکایی اوتیس، بازدید کنندگان موفق به بازدید از این برج در سالهای اولیه شدند؛ و این تجهیز آسانسور یک پیروزی فنی محسوب می شد چرا که اولین بار بود که از آسانسور ها برای چنین ارتفاع بلندی استفاده می شد، این آسانسور ها بدون وجود نقص فنی و داشتن امنیت کامل این امکان را به بازدید کنندگان می دادند که در ایمنی کامل بین طبقات برج جابجا شوند.

با اینکه امروزه تجهیز ساختمان به آسانسور، یک امکان پیش پا افتاده و معمولی تلقی می شود اما این امکان در سال ۱۸۸۹ یک دستاورد بزرگ بود، با در نظر گرفتن ارتفاع بلند این برج این دستاورد چشم گیر تر هم تلقی می شود.

آسانسور های این برج باشکوه، ابتدا از کف زمین تا طبقه اول توسط شرکتی فرانسوی انجام شد که با در نظر گرفتن پایه های مستحکم برج کار سختی نبود، اما چالش اصلی این برج در طبقه دوم بود چرا که مسیر حرکت، مسیری مستقیم نبود و هیچ کدام از شرکت های فرانسوی قادر به انجام این پروژه نبودند تا اینکه شرکت آمریکایی آسانسور سازی به سرپرستی لئون ادوکس قادر به ساخت آسانسور از طبقه دوم تا سوم برج شد؛ بنا براین حرکت بازدید کنندگان برج ایفل توسط آسانسور به این گونه شد که در بین طبقات، کابین آسانسور تعویض می شد و آسانسور مستقیمی برای صعود به طبقه سوم این برج وجود نداشت.

آشنایی با معماری و ساختار آسانسور برج ایفل فرانسه

آسانسور های برج ایفل در امروزه

آسانسور های برج ایفل امروزه فقط حدود ۱۰ روز از سال از ماه اکتبر بازدید کنندگان را جابجا میکند، سیستم تجهیز آسانسور برج ایفل به این صورت است که از طبقه همکف تا طبقه دوم، سه آسانسور در ستون های مختلف این برج تعبیه شده است که توسط بازدید کنندگان و کارکنان این برج استفاده می شود و از طبقه ی دوم تا طبقه ی سوم این برج دو آسانسور برقی با کابین قرار دارند که به طبقه ی آزمایشگاه آن صعود می کنند.

این آسانسور ها دائما در حال سرویس، تعویض قطعات و همچنین روغن کاری های دوره ای هستند که توسط متخصصین آسانسور روزانه قبل از استفاده عموم چک و سرویس خواهند شد.

کاربری برج ایفل

سالیان سال این برج محل رویداد های تشریفاتی بسیار و همچنین آزمایشات علمی بوده است که به عنوان معروف ترین جاذبه ی گردشگری فرانسه نیز شناخته می شود. همچنین از این برج در فیلم های زیادی مانند امیلی در پاریس و یا صبحانه در تیفانی استفاده شده است که این فیلم هارا به عنوان نمادی معروف از معرفی فرانسه یاد می کنند.

امروزه این برج دارای رستوران های لاکچری معروف و همچنین بوفه های متعدد از جمله رستوران ژول ورن است که از آنها استقبال بسیار زیادی می شود.

کلام آخر

برج ایفل با تمام تاریخچه ی جذاب و خواندنی که دارد، از منتقدین ساخت و زیبایی شناسی این برج گرفته تا دستور تخریب برج به دست آدولف هیتلر، برای تمامی دنیا نماد باشکوه و معماری مدرن محسوب می شود؛ این برج علاوه بر نماد فرانسه و معماری به عنوان نمادی از ایستادگی نیز یاد می شود؛ چرا که شکوه این برج با وجود مخالفت های ساخت آن، بیشتر به چشم می آید.

از متریال ریسکی برج ایفل و ساخت آن در زمان کم تا آسانسور پر چالش آن گرفته، این برج در تمام موارد توانسته علاقه مندان خود را شگفت زده کند و رکورد بسیاری از موارد مانند روند ساخت را بشکند و موفق به لقب بلند ترین برج دنیا در زمان اتمام ساخت و مرتفع ترین سازه ی فلزی تا کنون شود.

آیا شما نیز از علاقه مندان تاریخچه و بازدید این برج هستید؟ دوست دارید در هنگام بازدید از برج ایفل از آسانسور های شگفت انگیز این برج استفاده کنید؟ برای مطالعه بیشتر درباره مطالب خواندنی و جالب درباره آسانسور ها با ما در تکنوناطا همراه باشید. تکنوناطا شرکتی معتبر و بنام در زمینه نصب آسانسور و طراحی آسانسور میباشد که باتوجه به سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، میتواند شمارا در زمینه خدمات آسانسور و پله برقی به خوبی راهنمایی کند.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال
برج ایفل اسانسور دارد؟
در پایین برج ایفل 5 آسانسور وجود دارد که 3 تای آن ها برای بازدید کنندگان، 1 برای خدمه و دیگری برای کارکنان رستوران ژول‌ورن است.
آسانسور برج ایفل در چه سالی طراحی شد؟
آسانسور برج ایفل یکی از انقلاب های صنعتی بوده که در سال 1998 ساخته شده است و همچنان در حال فعالیت است.

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید