خانهوبلاگتکنومگنکات مهم در طراحی آسانسور

تکنومگ

۱۴۰۲/۵/۹
1772
نکات مهم در طراحی آسانسور

نکات مهم در طراحی آسانسور

برنامه ریزی برای طراحی آسانسور، بخش حیاتی بسیاری از پروژه های ساختمانی است. اما معمولاً در دستورکار توسعه دهندگان یا معماران ساختمانی نیست. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین طراحی آسانسور را برای پروژه خود انجام دهید و از عملکرد مناسب آسانسور ساختمان اطمینان حاصل کنید.

آسانسورها وجه اشتراکی زیادی با دیگر فناوری‌های حیاتی و غیرقابل چشم پوشی در زندگی ما دارند. مانند اینترنت یا آب گرم خانه، وقتی که آسانسورها به درستی کار نکنند، ما به سرعت اذیت می‌شویم.

از آنجایی که آسانسورها اغلب قهرمانان نادیده گرفته شده یک ساختمان هستند، احتمالاً شما به عنوان یک طراح آسانسور، برای طراحی خوب یک آسانسور تحسین زیادی دریافت نخواهید کرد. با این حال، مهم است که به فرآیند طراحی آسانسور دقت ویژه‌ای داشته باشید تا همه عناصر ساختمان مانند یک تیم خوب با هم به خوبی کار کنند.

چرا ایجاد پلان آسانسور سخت است؟

زیرا طراحی آسانسور نیازمند توجه بالایی به جزئیات است. طراحی مناسب آسانسور بسته به اندازه و نوع ساختمان متفاوت است و برای یک طراحی به ظاهر ساده، صدها تصمیم باید گرفته شود. یک بیمارستان ممکن است به آسانسورهای مجزا برای بیماران نیاز داشته باشد. ساختمان‌های بلند به آسانسورهای سریع و عریض نیاز دارند تا ترافیک را روان نگه دارند. آسانسورهای کشتی‌های کروز باید بتوانند در برابر فرورفتگی و غلتیدن کشتی ناشی از آب و هوای بد مقاومت کنند. و به همین ترتیب پیش می‌رود. در واقع هر ساختمان دارای چالش‌هایی است که آسانسور باید بر آنها غلبه کند.

مردی با کلاه ایمنی در حال طراحی پلان تخصصی برای شرکت تکنوناطا

مزایای درست کردن یک پلان خوب چیست؟

یک پلان آسانسور خوب به ساختمان کمک می‌کند تا کارآمد و ایمن کار کند. آسانسورهایی که به خوبی طراحی شده اند نیز ظاهر و احساس کلی یک فضا را تکمیل می‌کنند. این بدان معناست که مسافران هنگام حرکت در ساختمان و استفاده از آسانسور از یک تجربه جالب لذت می‌برند.

اگر طراحی آسانسور از همان ابتدا به درستی انجام نشود، می‌تواند منجر به خرابی‌های پرهزینه و نیازمند تعمیر فوری آسانسور در مراحل بعدی شود. بدترین سناریو، طراحی ضعیفی است که از مرحله برنامه ریزی، ساخت و ساز و در نهایت بهره برداری می‌گذرد. اینکار می‌تواند زندگی را برای مسافران بد کند. آسانسورهایی که خیلی کم، خیلی کوچک یا فقط زشت هستند، همگی باعث تجربه بد برای کاربران می‌شوند.

طبیعی است که پروژه‌ها دچار مشکل شوند، اما با رعایت نکات زیر می‌توانید از شکست‌های بزرگ جلوگیری کنید و خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

نکته 1: طراحی آسانسور را زودتر شروع کنید

طراحی سیستم آسانسور کاری نیست که بتوانید در آخرین لحظه انجام دهید. طراحی ساختمان بر آسانسور تاثیر زیادی می‌گذارد و بالعکس. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید کل فرآیند از نهایی شدن طراحی تا نصب می‌تواند طولانی باشد. و همیشه این احتمال وجود دارد که مشتری شما نظر خود را در مورد چیزی در طراحی تغییر دهد. اگر زود شروع کنید، زمان خواهید داشت تا با حداقل استرس، اصلاحات را انجام دهید. اگر شما طراحی آسانسور خود را به درستی انجام دهید. قطعا فرآیندهای بازسازی و نوسازی آسانسور دیرتر برای آسانسور و یا هوم لیفت شما رخ می دهد.

کارشناسان تکنوناطا در حال طراحی آسانسور متناسب با نیاز ساختمان و مشتری

نکته شماره 2: کاربرد ساختمان را درک کنید

طراحی خوب آسانسور مبتنی بر درک کامل استفاده کاربر از ساختمان است. این به معنای بررسی دقیق و انجام مکالمات دقیق با مشتری است. آنها احتمالاً از همه عوامل مؤثر بر آسانسور و تعداد تصمیماتی که باید گرفته شوند آگاه نیستند. این وظیفه شماست که سؤالات درست بپرسید و از غافلگیری‌های ناخوشایند اجتناب کنید. این سوالات عبارت اند از:

  • چند نفر از آسانسور استفاده می‌کنند؟
  • در چه زمانی استفاده از آسانسور به اوج خود می‌رسد؟
  • آیا مکان‌های شلوغی مانند رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی وجود دارد؟
  • آیا مردم نیاز به جابجایی وسایل بزرگ در اطراف ساختمان دارند؟
  • آیا به آسانسور اختصاصی برای آتش نشانان نیاز دارید؟
  • آیا آسانسور نیاز به سرویس دهی طبقات مورد استفاده برای پارکینگ دارد؟
  • آیا آسانسورها باید افراد با محدودیت حرکت را در خود جای دهند؟

نکته شماره 3: تحلیل پایه‌ها و سقف آسانسور را فراموش نکنید

سرعت آسانسور بر ابعاد چاه آسانسور از جمله اندازه گودال تأثیر می‌گذارد. این اطلاعات باید در برنامه ریزی بنیادی گنجانده شود. همچنین به موضوع فکر شود که آسانسور نیاز به موتور خانه دارد؟ آیا موتور خانه در بالای چاهک آسانسور قرار می‌گیرید؟

برای تهیه نقشه‌ها و برآورد دقیق هزینه ها، باید در اسرع وقت ابعاد آسانسور را بدانید. مهم است که کار ساخت و ساز را بدون اطلاع از ابعاد دقیق آسانسورهای مورد نیاز شروع نکنید. اگر این کار را انجام دهید، بعداً می‌توانید انتخاب‌های خود را به شدت محدود کنید. از خود بپرسید که آسانسورهای شما باید چقدر سریع باشند تا به درستی به ساختمان خدمات رسانی کنند. به طور کلی، 20 تا 45 ثانیه حداکثر زمان قابل قبول برای یک آسانسور برای حرکت از پایین به بالای ساختمان (به استثنای هرگونه توقف و حرکت با سرعت کامل) در نظر گرفته می‌شود.

نکته شماره 4: زیبایی آسانسور را در نظر بگیرید

بسیاری از مشتریان اصلاً طراحی داخلی آسانسور را در نظر نمی‌گیرند. کار تزیین کابین آسانسور ممکن است به شما سپرده شود. فضای داخلی آسانسور باید متناسب با مسافران و دکوراسیون کلی ساختمان باشد.

سوالی که در طراحی دکوراسیون آسانسور مطرح می‌شود این است که از کجا شروع کنیم؟ برای پانل‌های دیوار آسانسور و کف‌پوش، می‌توانید از بین گزینه‌های بسیاری از جمله فولاد ضد زنگ، لمینت، شیشه، وینیل، فرش و سنگ انتخاب کنید. موارد دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از سطوح باید به راحتی تمیز شوند و کف باید ضد لغزش برای چرخ دستی‌ها و کالاها باشد. روشنایی یکی دیگر از عوامل مهم است. آن را به درستی انجام دهید و طراحی را بهبود بخشید و در عین حال مصرف انرژی را کاهش دهید.

دست مردی که در حال طراحی تخصصی آسانسور برای تکنوناطا است.

نکته شماره 5: قوانین طراحی آسانسور را رعایت کنید

درست مانند خود ساختمان، آسانسورهای تجاری و مسکونی باید استانداردهای محلی را رعایت کنند. مجموعه‌ای از مقررات و کدهای ایمنی وجود دارد و همیشه در حال به روز رسانی هستند. این قوانین بین کشورها مختلف متفاوت هستند. اگر سیستم‌های آسانسور را برای یک منطقه خاص به طور منظم طراحی می‌کنید، ممکن است با مقررات آن مکان آشنا شوید. اگر نه، باید به دنبال مشاوره از شرکتی متخصص برای طراحی آسانسور باشید.( برای مشاوره و طراحی آسانسور می‌توانید با شماره 02188766739 تماس بگیرید)

چگونه شبیه یک متخصص آسانسور شویم؟

طراحی آسانسور همیشه یک بخش منحصر به فرد و چالش برانگیز در فرآیند ساختمان بوده است، اما روش انجام آن دائما در حال تغییر است. برای اینکه خودتان را همواره اپدیت کنید دو راه دارید. راهی قدیمی که شما با خواندن کتاب و مشاوره از همکاران با تجربه تر اطلاعات لازم را کسب کنید. راه دوم و سریعتر استفاده از ابزار Schindler Plan & Design که یک برنامه آنلاین است و زحمت طراحی آسانسور را از بین می‌برد. نکته جالب راجب این برنامه این است که به هیچ دانشی از نیاز ندارد و جنبه‌هایی از طراحی آسانسور را پوشش می‌دهد که ممکن است حتی به آن توجه نکرده باشید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
Mehran
۱۴۰۲/۵/۹

نکات بسیار مفیدی برای طراحی آسانسور بیان شد.

Ali
۱۴۰۲/۵/۹

تحلیل پایه‌ها و سقف آسانسور را درست متوجه نشدم.

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید