خانهوبلاگتکنومگاستفاده اصولی از پله برقی

تکنومگ

۱۴۰۲/۱۲/۷
1930
استفاده اصولی از پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

نحوه استفاده از پله برقی

شاید در نگاه اول استفاده از پله برقی بسیار ساده به نظر برسد، اما بسیاری از حوادثی که در هنگام استفاده از پله برقی رخ می دهد به دلیل عدم استفاده ی درست از پله برقی توسط کاربر می باشد، استفاده از پله برقی به عنوان وسیله ی حمل کاربر با کارایی بالا با رعایت موارد ایمنی همراه است که اگر به روش صحیح توسط کاربران انجام نشود ممکن است باعث بروز حوادث و همچنین خسارت های جانی شود.

از آنجایی که پله برقی در ساختمان ها و مکان هایی با ترافیک کاربر بالا تعبیه می شود، عدم رعایت ضوابط و اصول ایمنی در هنگام استفاده نه تنها باعث آسیب به فرد می شود بلکه ممکن است دیگران را درگیر کند.

در واقع بسیاری از حوادث که برای افراد در هنگام استفاده از پله برقی اتفاق می افتد، مرتبط با نقص فنی سیستم پله برقی نیست بلکه عدم استفاده ی صحیح کاربران از پله برقی است که سبب بروز این حوادث می شود و علاوه بر خسارات جانی به دلیل بالا بودن قیمت خرید پله برقی ضرر مالی نیز به همراه خواهد داشت؛ از آنجایی که در زندگی روزمره همگی ما، پله برقی و استفاده از آن جای دارد، قصد داریم در این وبلاگ از تکنوناطا به بررسی روش استفاده از پله برقی و نحوه ی استفاده صحیح آن بپردازیم‌.

اهمیت استفاده صحیح از پله برقی

اهمیت استفاده صحیح از پله برقی

رعایت ضوابط مرتبط استفاده از پله برقی بسیار اهمیت دارد، چرا که می تواند باعث جلوگیری از وقوع حوادث، کندی سیستم پله برقی و همچنین کاهش ترافیک کاربران شود؛ استفاده ی صحیح از پله برقی می تواند بر روی ایمنی افراد، سرعت و کارایی پله برقی و کاهش استهلاک آن، قابلیت دسترسی و ازدحام کاربران تاثیر بگذارد، به همین خاطر نحوه ی استفاده ی صحیح از پله برقی و رعایت ضوابط آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

باید ها و نباید های استفاده از پله برقی

موارد زیر از جمله فعالیت ها و اصول ایمنی هستند که از انجام آنها در حین استفاده از پله برقی باید اجتناب کنید.

  1. از نشستن بر روی پله برقی و استپ های آن خودداری کنید، این کار سبب مسدود شدن مسیر حرکتی و همچنین قسمت های متحرک در پله برقی می شود، همچنین ممکن است لباس های شما با شیارهای استپ کف پله برقی گیر کند و یا خطر لغزش شما را افزایش دهد.
  2. پله برقی جهت حمل بارهای سنگین طراحی نشده است و تنها یک پلکان جهت سهولت جابجایی افراد می باشد، به همین خاطر حمل بار با پله برقی ممکن است سبب آسیب و بروز خسارت شود.
  3. نزدیک کردن دست، پاها به قسمت های متحرک ممکن است باعث گیر کردن اعضای بدن شما و در نتیجه آسیب های جدی برای شما شود، پس از نزدیک کردن دست و پاها به پله برقی خودداری کنید.
  4. حمل وسیله های حرکتی مانند ویلچیر، چرخ دستی و واکر بر روی پله برقی سبب لیز خوردن و همچنین آسیب های جانی خواهد شد، به همین خاطر در صورت استفاده از وسایل حرکتی مانند واکر یا عصا، از پله برقی استفاده نکنید و یک وسیله ی حمل جایگزین مانند آسانسور را برای جابجایی انتخاب کنید.
  5. در صورت استفاده کودکان و سالمندان از پله برقی از استقرار آنها بر روی استپ و همچنین حفظ تعادل آنها اطمینان حاصل کنید.
  6. حرکت بر روی پله برقی در صورت نبود کاربران دیگر بلا مانع است اما باید بدانید که سرعت برخی از پله برقی ها دارای ریتم یکسانی نیست و حرکت در حین جابجایی پله برقی ممکن است سبب بروز حادثه و در نتیجه آسیب شما شود؛ در صورت تمایل به حرکت از روی پله برقی باید از یک سمت حرکت کنید.
  7. در هنگام استفاده از پله برقی و رسیدن به انتهای مسیر، مکث نکنید و بلافاصله از آن خارج شوید.
  8. از پله برقی غیرفعال به هیچ عنوان جهت جابجایی استفاده نکنید، چرا که در صورت فعال شدن یکباره ممکن است دچار آسیب شوید.
  9. لباس و یا لوازمی که ممکن است به لبه ی پله برقی و در بین درزهای پله برقی گیر کنند را با فاصله از کف استپ های پله برقی نگه دارید.
  10. در خلاف جهت حرکت پله برقی قرار نگیرید و از استفاده و حرکت در خلاف جهت پله برقی خودداری کنید.
  11. در هنگام استفاده از پله برقی در مکان های شلوغ، فاصله ی خود را با کاربر جلو و عقب خود حفظ کنید، چرا که خیلی از حوادث پیش آمده در هنگام استفاده از پله برقی مرتبط با عدم رعایت فاصله کاربران با یکدیگر می باشد.
  12. فاصله ی استاندارد خود و وسایل خود را از لبه ها، شیارها و برس پله برقی حفظ کنید و از هندریل های پله برقی برای تعادل بیشتر استفاده کنید.
  13. به صفحات پله برقی تکیه ندهید، این کار ممکن است باعث کشیده شدن شما به سمت بیرون پله برقی و یا گیر کردن اعضای بدن شما شود‌.
  14. از برس های کنار پله برقی برای پاک کردن کفش خود استفاده نکنید، این فرچه ها کاربرد دیگری دارند و استفاده آنها ممکن است سبب گیر کردن کفش شما و در نتیجه آسیب دیدن و خسارات جانی برای شما شود.
بایدها و نبایدهای استفاده از پله برقی

اقدامات لازم در صورت بروز حادثه بر روی پله برقی

از آنجایی که رعایت نکردن ایمنی و نکات استفاده در پله برقی توسط هر کاربر ممکن است سبب بروز حادثه برای افراد دیگر شود، باید به اقدامات لازم در هنگام بروز خطر آگاه باشید، در ادامه به بررسی نکات و اقداماتی که در هنگام بروز خطر بر روی پله برقی باید بدانید می پردازیم.

قطع برق پله برقی و فشردن دکمه اضطراری

در دو سر پله برقی، دکمه ی اضطراری وجود دارد که فشردن آن در هنگام بروز نقص فنی و حادثه سبب توقف پله برقی می شود؛ این دکمه جریان برق منبع تغذیه را قطع میکند و حرکت پله برقی را متوقف می کند. البته برای استفاده از دکمه اضطرار پله برقی، حتما توجه داشته باشید کاربری روی پله های پله برقی حضور نداشته باشد.

رها کردن لوازم در صورت گیر کردن بین شیارهای پله برقی

در صورت عدم رعایت فاصله بین اعضای بدن و لباسهایتان، ممکن است لباس ها و اکسسوری های مرتبط با لباستان در بین شیارهای پله برقی گیر کند؛ در صورت بروز این مشکل سعی نکنید بایستید و لباس خود را بیرون بکشید؛ بلکه از دیگر کاربران برای قطع جریان برق کمک بگیرید و سپس بعد از قطع شدن جریان برق، قسمتی از لباس که گیر کرده را بیرون بکشید.

تماس با امداد در صورت شتاب ناگهانی پله برقی

این نقص فنی به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیوفتد شما می توانید در صورت مشاهده ی تغییر جهت حرکت پله برقی، کاهش یا افزایش ناگهانی شتاب و سرعت حرکت پله برقی، عدم هماهنگی سرعت هندریل و پله برقی، این موضوعات را با امداد و مسئولین مربوطه در میان بگذارید.

سرویس به موقع پله برقی

سرویس به موقع پله برقی و تعمیرات آن

از مواردی که باعث بروز نقص فنی و حادثه در پله برقی می شود می توان به عدم سرویس به موقع پله برقی اشاره کرد؛ برای اینکار باید حتما تعمیرات و سرویس پله برقی را به یک گروه حرفه ای بسپارید؛ گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند، همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند علاوه بر آن برای نصب و راه اندازی آسانسور نیز میتوانید روی تیم تکنوناطا حساب کنید. مجموعه تکنوناطا، تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید