خانهوبلاگتکنومگقطع آسانسور توسط مدیر ساختمان

تکنومگ

۱۴۰۲/۸/۱۵
4813
قطع آسانسور توسط مدیر ساختمان

قطع آسانسور توسط مدیر ساختمان

آیا مدیر ساختمان میتواند برق آسانسور را قطع کند؟ بله مدیر ساختمان تحت شرایطی میتواند برق آسانسور را قطع کند. البته باید توجه داشت که در قرارداد ذکر شده باشد.

آیا مدیر ساختمان می تواند آسانسور را قطع کند؟ مبحث قطع کردن برق آسانسور و یا تابلو فرمان، یک مبحث مفصل است که در برخی موارد با توجه به اختیاراتی که مدیر ساختمان دارد، می تواند در شرایط خاص برق آسانسور را قطع کند. اگر مدیر ساختمان هستید و می خواهید در خصوص اختیارات خود در رابطه با آسانسور ساختمان اطلاعات کسب کنید، این مقاله از تکنوناطا مختص شماست! پس در ادامه با ما در تکنوناطا همراه باشید.

قطع برق آسانسور توسط مدیر ساختمان

در چه شرایطی مدیر ساختمان می تواند برق آسانسور را قطع کند؟ امروزه همگی ما ساکن ساختمانی هستیم که افراد یک نفر را برای در اختیار داشتن مدیریت ساختمان انتخاب و امور عمومی ساختمان را بر عهده آن شخص میگذارند، اما این مدیریت شامل چه مواردی در ساختمان می شود؟

مدیریت یک واحد مسکونی و ساختمان، شامل مراقبت صحیح از تجهیزات ساختمان و همچنین ایمنی ساختمان است. آسانسور یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در ساختمان روزانه کاربران با آن سروکار دارند، که نگهداری و در نظر گرفتن برنامه سرویس و خدمات آن بر عهده ی مدیر ساختمان میباشد. در واقع یکی از مهم ترین شرح وظایف مدیر ساختمان، حفظ ایمنی ساکنین و کاربران در ساختمان است که این حفظ ایمنی، تجهیزات مهم آسانسور را نیز شامل می شود.

حفظ ایمنی کاربران ساختمان نیازمند داشتن برنامه جهت نگهداری تجهیزاتی که با ایمنی کاربران سروکار دارند می شود؛ اما در چه شرایطی بحث اختیارات مدیر ساختمان در خصوص آسانسور محدود می شود؟ شاید این موضوع برای شما هم سوال شده است، به همین خاطر قصد داریم سوالات شما و قوانین مرتبط با محدود سازی استفاده از کاربران ساختمان و یا حتی قطع آسانسور را در این مقاله شرح دهیم و به بررسی شرایط آن بپردازیم.

وظایف و اختیارات مدیر ساختمان شامل چه مواردی میشود؟

محدود سازی تجهیزات آسانسور توسط مدیر ساختمان

با توجه به دایره اختیاراتی که مدیر ساختمان دارد، در شرایط خاص قادر به قطع کردن برق آسانسور و یا منع استفاده افراد از آسانسور است؛ این شرایط خاص در دو مورد می تواند تعریف شود:

  1. هنگامی که ساکنین زیادی حق شارژ خود را در ماه های تعریف شده در قرارداد مدیریت پرداخت نکرده باشند، مدیر ساختمان می تواند بعد از ارسال درخواست دوم برای پرداخت شارژ، ساکنین را از استفاده از خدمات آسانسور منع کند؛ توجه داشته باشید که این بند باید در قرارداد مدیریت ساختمان از قبل ذکر شده باشد و مورد تایید ساکنین قرار گرفته باشد.
  2. در صورتی که ایمنی کاربر و امنیت یکی از افراد ساکن ساختمان، به خطر افتاده باشد و بعد از خبر کردن آتش نشانی و یا افراد مربوطه، دستور قطع برق آسانسور از سوی آنها صادر شود.

وظایف مدیر ساختمان

شرح وظایف مدیر ساختمان، مدیر ساختمان چه کسی تلقی می شود و چه وظایفی را بر عهده دارد؟ امروزه با زیاد شدن جمعیت روز افزون و همچنین گسترش ساخت و ساز ها، مردم به آپارتمان نشینی روی آوردند که این زندگی آپارتمانی چالش های متفاوتی را برای افراد ایجاد کرده است. این چالش ها می تواند شامل اختلافات ساکنین ساختمان باشد که بر سر موضوعات مختلف مانند استفاده از یک مکان خصوصی و یا عمومی مانند پارکینگ اختلاف نظر دارند.

اینجاست که وظیفه ی مدیر ساختمان تعریف می شود، این وظایف مدیر ساختمان در خصوص مدیریت و اداره ساختمان و همچنین اجرای تصمیمات مرتبط با ساختمان است؛ تصمیمات مدیر ساختمان در واقع باید توسط اکثریت و شورای ساکنین ساختمان تایید شوند، در غیر این صورت مدیر ساختمان نمی تواند تصمیمات تک نفره ای داشته باشد.

علاوه بر تصمیمات کلی که توسط شورا گرفته می شود و به دست مدیر ساختمان به اجرا می رسد، نظارت بر اجرای قوانین منوط بر ساختمان و همچنین حل و فصل مشکلات و اختلافات ساکنین بر عهده ی مدیر ساختمان است. به طور کلی وظیفه ی اصلی مدیر ساختمان، اداره ی ساختمان با توجه به قوانین و بهبود رفاه کاربران ساختمان است؛ به همین خاطر مدیر ساختمان باید تمامی موارد مرتبط با نیازهای کاربران ساختمان را از جمله نگهداری و سرویس های تجهیزات در نظر بگیرند و تدابیر لازم جهت اطمینان از کارکرد صحیح و ایمنی تجهیزات مانند آسانسور و یا پله های برقی را در نظر داشنه باشد؛ این تدابیر می تواند شامل سرویس های دوره ای آسانسور و همچنین نظارت بر تعمیرات باشد.

آیا مدیر ساختمان می تواند آسانسور را قطع کند؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، آسانسور از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزاتی است که در ساختمان وجود دارد و از آنجایی که به طور مستقیم با ایمنی کاربران ساختمان سروکار دارد، هرگونه اختلال در سیستم آسانسوری می تواند سبب بروز زیان های جانی و یا خسارت های مالی هنگفت برای صاحب ملک و یا کاربران ساختمان شود؛ به همین دلیل ایمنی آسانسور و نحوه ی عملکرد صحیح از لحاظ ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما از آنجایی که در مواقعی نیاز به قطع آسانسور و یا قطع برق سیستم خواهد بود، مدیر ساختمان می تواند در دو شرایط قطع برق آسانسور را انجام دهد، نا گفته نماند که این شرایط می تواند در قرارداد بین همسایگان و یا استسناعات مرتبط با آن ذکر شود:

۱. در شرایطی که امنیت ساکنین در هنگام استفاده از آسانسور به خطر بیوفتد.

نگهداری آسانسور شامل استاندارد ها و شرایط ایمنی است که به طور دوره ای توسط متخصص ها بررسی و سرویس خواهد شد، هنگامی که عملکرد آسانسور غیرطبیعی باشد و یا تجهیزات آسانسور شامل فرسودگی شده باشد، سرویس های دوره ای و یا تعمیرات باید انجام شود، در این موارد مدیر ساختمان می تواند با توصیه متخصصین، اقدام به قطع برق آسانسور به منظور ایمنی و سلامت ساکنین کند و بعد از انجام تعمیرات لازم، تعویض قطعات و یا اتمام سرویس دوره ای، می تواند برق آسانسور را به طور مجدد وصل کند.

۲. در شرایطی که ساکنین ساختمان بعد از ذکر ۳ اخطار در قرارداد، شارژ ساختمان و هزینه های مرتبط را پرداخت نکنند.

یکی دیگر از مواردی که مدیر ساختمان می تواند برق مرتبط با آسانسور و یا تابلو فرمان را قطع کند، عدم پرداخت شارژ ساکنین به مدت ذکر شده در قرارداد بین ساکنین است، در صورتی که افراد ساکن در ساختمان حق اجازه ی خود را پرداخت نکنند، مدیر ساختمان می تواند بعد از پیگیری از مراجع قانونی، اقدام به قطع برق آسانسور کند؛ به این صورت که ابتدا با توجه به قوانین مرتبط با اظهارنامه، از طریق مراجع قانونی و دفاتر خدمات قضایی ابلاغیه را به واحد ساکن بدهکار ابلاغ کند، سپس بعد از اعلام مدت ۱۰ روز به فرد مذکور، ظرف مدت حداکثر ده روز ساکن باید شارژ عقب مانده را پرداخت نماید، بر اساس آراء وکلا، تا هنگامی‌ که حق شارژ توسط واحد ساکن پرداخت نشود، مدیر ساختمان می تواند خدمات مشترک از جمله تجهیزات آسانسور را با اختیار خود قطع کند. لازم به ذکر است که این موضوع باید در بند های قرارداد مربوطه ذکر شود.

مدیر ساختمان میتواند برق ساختمان را قطع کند؟

سوالات مرتبط با آسانسور و مدیر ساختمان

سوال: آیا مدیر ساختمان در قبال خرابی آسانسور، وظیفه و مسئولیتی دارد؟

پاسخ: در پاسخ به این سوال باید ذکر شود که بله، مدیر ساختمان باید تمامی تدابیر لازم جهت اطمینان از ایمنی آسانسور و عملکرد صحیح سیستم آسانسور و تجهیزات آن را اتخاذ نماید، تدابیری که مدیر ساختمان برای این تجهیزات باید برنامه ریزی کند، شامل انجام سرویس های دوره ای، نظارت به موقع بر سرویس آسانسور، چک کردن تجهیزات و تاریخ آنها و همچنین تعمیرات به موقع سیستم آسانسوری است.

همچنین مدیر ساختمان باید دقت داشته باشد که متخصص درست و کارآمدی را برای انجام سرویس های دوره ای و همچنین تعمیرات آسانسور انتخاب نماید تا دچار خسارت های زیان آور مالی و یا حتی خطرات جانی برای ساکنین ساختمان نشود، از این رو پیشنهاد می کنیم تا از تکنوناطا برای انجام سرویس های دوره ای آسانسور خود مشاوره و کمک دریافت کنید؛ برای اطلاعات بیشتر از نوع سرویس های دوره ای آسانسور، نصب و راه اندازی آسانسور، همچنین اختیارات مدیر ساختمان در رابطه با سیستم آسانسوری با ما در تکنوناطا همراه شوید. برای جلوگیری از بروز مشکلات در هنگام استفاده از آسانسور و یا توقف در طبقات پیشنهاد میکنیم تا با متخصصین ما در تکنوناطا تماس بگیرید، تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

سوال: آیا مدیر ساختمان می تواند، در صورت عدم پرداخت حق شارژ ساکنین، کاربران را از خدمات آسانسور و یا پله برقی منع کند؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، در صورت اعلام این موضوع در یکی از بند های قرارداد مدیریت ساختمان و همچنین اعلام به افراد ساکن واحد بدهکار توسط ابلاغیه ی قضایی، بر اساس آراء وکلا تا هنگامی که حق شارژ پرداخت نشود، مدیر ساختمان اختیارات مرتبط با قطع خدمات از جمله تجهیزات آسانسوری را دارد.

سوال : وظایف مدیر ساختمان در رابطه با تجهیزات آسانسوری شامل چه مواردی می شود؟

مدیریت ساختمان و اداره ی آن می تواند وظیفه ی مدیر ساختمان و یا وظیفه توافقی بین ساکنین باشد، به همین خاطر پیشنهاد می شود قبل از آنکه این وظیفه را به فردی در ساختمان بسپارید و یا حتی خود این وظیفه را تقبل کنید، قوانین مرتبط با تملک آپارتمان و وظایف مرتبط با مدیر ساختمان را در آن مطالعه کنید!

از وظایف مدیر ساختمان به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعیین مبلغ شارژ و اطلاع زمان پرداخت به ساکنین اداره ی ساختمان و مدیریت آن رسیدگی و حفاظت از تجهیزات مرتبط با ساختمان و برنامه ریزی جهت تعمیرات مرتبط آن از جمله آسانسور برای اطلاعات بیشتر از اختیارات مدیر ساختمان در رابطه با سیستم آسانسوری با ما در تکنوناطا همراه شوید. همچنین پیشنهاد میکنیم تا در صورت نیاز به مشاوره با متخصصین تکنوناطا تماس بگیرید.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
فرهان
۱۴۰۲/۸/۱۶

قطع برق توسط مدیر ساختمان؟؟!!!! مگه میشه اصلا بیخیال بابا

تینا
۱۴۰۲/۸/۱۶

مدیر ساختمون بودن خیلی مسئولیت داره دردسره فقط

پیمان
۱۴۰۲/۸/۱۶

چه جالب من نمیدونستم باید قرار دادنوشته شه

ارسال نظر
ارسال
قطع برق آسانسور توسط مدیر ساختمان امکان پذیر است؟
قطع برق آسانسور توسط مدیر ساختمان در صورتیکه در قرارداد قید شده و پس از سه بار تذکر ساکنین شارژ ساختمان را پرداخت نکرده باشند، امکان پذیر خواهد بود.
وظایف کلی مدیر ساختمان چیست؟
تعیین شارژ ساختمان، دریافت شارژ ساختمان، رسیدگی به سرویس دوره ای آسانسور بخشی از وظایف مدیر ساختمان خواهد بود.

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید