خانهوبلاگتکنومگسریع ترین آسانسور ها

تکنومگ

۱۴۰۲/۷/۱۰
1902
سریع ترین آسانسور ها

سریع ترین آسانسور ها

آسانسور های سریع السیر را میتوانید در مرتفع ترین برج های جهان مشاهده کنید؛ اما بلند ترین برج دنیا کدام است؟

سریع ترین آسانسور های جهان

امروزه مرتفع سازی به بالاترین حد خود رسیده، به طوری که ساخت برج های ۱۰۰ طبقه‌ای دیگر رویا نمی‌باشد، اما این مرتفع سازی و افزایش طبقات در آسمان خراش‌ها، طبعات مختلفی مانند افزایش زمان رسیدن به طبقات بالا را در پی داشت؛ از آنجایی که صنعت آسانسور سازی پا به پای صنعت ساختمان سازی پیشرفت کرده و توسعه روز افزون یافته، طراحان و شرکت‌های متخصص در زمینه آسانسور سازی، آسانسور هایی را با سرعت جابجایی بالا طراحی و تولید کرده‌اند و بسیاری از افراد به دنبال خرید آسانسور پر سرعت هستند. به طوری که دسترسی به بالاترین طبقات یک برج در عرض تنها یک دقیقه انجام خواهد شد؛ که آسانسور برج ایفل یکی از این اسانسور ها است.

سرعت سریع ترین آسانسور

سرعت! یکی از فاکتور های مهم در صنعت آسانسور سازی امروزه است. از آنجایی که یکی از معیار های سیستم‌های آسانسوری، سرعت جابجایی است، شرکت‌های در حال رقابت در زمینه تولید و ساخت آسانسور این معیار را در مدل‌های جدید ساخت، آپدیت و نوآوری می کنند. سرعت جابجایی آسانسور یکی از فاکتور های مهم برای حفظ ایمنی کاربر و همچنین کنترل ترافیک کاربر در جابجایی ساختمان میباشد؛ اگر آسانسور برج ها دارای سرعت مناسبی به نسبت میزان کاربرهای ساختمان و همچنین تعداد طبقات نداشته باشند، جابجایی کاربران آسان نخواهد بود و همچنین عملکرد کاربری‌های ساختمان می‌تواند به طور کلی مختل شود.

برجی تجاری را در نظر بگیرید که برای رفتن به سرکار در این برج، دچار اتلاف زمان خواهید شد و روزانه کارمندان دفترتان با تاخیر به شما مراجعه می‌کنند و یا کارفرمایان و مشتریان شما در هنگام آمدن به دفتر کاریتان با مشکل شلوغی در آسانسور مواجه خواهند شد، این مشکل ترافیک کاربر در آسانسور و تاخیر کارمندان تنها با تجهیز یک آسانسور سریع السیر برطرف خواهد شد.

صنعت آسانسور سازی و سریع ترین آسانسور در دنیا

پیشرفت روز افزون صنعت آسانسور سازی

آسانسور ساختمان‌های مرتفع و برج‌های بلند مرتبه در طول زمان‌های گذشته تا به حال، مانند دیگر دستگاه‌های الکترو مکانیکی دچار پیشرفت بسیاری شده‌اند؛ اگر نگاهی به رشد نمودار سرعت آسانسور ها در دهه‌های قبل داشته باشیم متوجه می‌شویم که سرعت آسانسور ها از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۴ میلادی از سرعت دو متر بر ثانیه به بیست متر بر ثانیه رسیده و این پیشرفت ده برابری در این دهه‌های گذشته نتیجه سال‌ها تلاش و فن آوری شرکت‌های آسانسور سازی برند در سراسر جهان می باشد. این پیشرفت امروزه در بالاترین سطح خود رسیده و حتی امروزه شرکت‌های آسانسور سازی در حال رقابت برای بالاتر بردن سرعت آسانسورها در عین حفظ ایمنی کاربر می باشند، به طوریکه هر سال به لیست سریع ترین آسانسور های دنیا اضافه می شود و این لیست تا به حال همچنان دستخوش تغییر می‌باشد. اگر شما هم علاقه به مطالعه‌ی لیستی از سریع ترین آسانسور ها دارید در ادامه با ما در تکنوناطا همراه باشید تا این آسانسور های سریع السیر را به شما معرفی کنیم.

سریع ترین آسانسور های جهان در سال ۲۰۲۳

آسانسوری را متصور شوید که در عرض یک دقیقه شما را به بالاترین طبقه برج می رساند، آیا از این تصور شگفت زده نخواهید شد؟ شاید با در نظر گرفتن آسانسور هایی که ما روزمره از آنها استفاده می‌کنیم، جابجایی با آسانسور تنها در یک دقیقه آن هم به بالاترین طبقه برج دور از ذهن به نظر برسد؛ اما باید بگوییم که این آسانسورهای سریع السیر وجود دارد که درکمترین زمان ممکن در طبقات ساختمان جابه جا میشوند. آسانسور برج تایپه ۱۰۱ یکی از سریع السیر ترین آسانسور های جهان است که این اتفاق دور از ذهن را برای شما ممکن می سازد.

آسانسور برج تایپه ۱۰۱

لقب سریع ترین آسانسور دنیا را باید به برج تایپه 101 دهیم. سریع ترین آسانسوری که تا به حال در دنیا وجود دارد. برج تایپه 101 واقع شده در تایوان است که آسانسور این برج از برند توشیبا بوده و در عرض کمتر از یک دقیقه شما را به بالاترین نقطه برج تایپه خواهد رساند. این آسان سریع السیر قادر است تا ارتفاع ۱۰۰۰ متری را در عرض یک دقیقه طی کند؛ برج تایپه با ارتفاع ۵۰۹ متری بلند ترین برج تایوان محسوب می‌شود که رتبه هشتمین برج بلند دنیا را نیز به خود اختصاص داده است. برج تایپه ۱۰۱ تایوان که کاربری تجاری و اداری دارد، در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد که در آن سال تجهیز سریع ترین آسانسور دنیا مانند یک رویا دور از دسترس بود، با این حال این روزها شاهد سریع ترین آسانسور جهان در تایوان هستیم.

آسانسور برج تایپه 101 سریع ترین آسانسور جهان

آسانسور برج مرکز امور مالی CTF در چین

برج امور مالی CTF، هم رده با برج تایپه ۱۰۱ تایوان در فهرست سریع ترین آسانسور های دنیا است؛ این برج با ارتفاع ۴۴۰ متری که دارد از بلندمرتبه‌ترین برج‌های چین به‌شمار می‌رود؛ آسانسور برج امور مالی CTF قادر است کاربر را در عرض ۴۳ ثانیه به بالا‌ترین طبقه برج برساند.

این آسانسور توسط معروف‌ترین برند ژاپن یعنی برند آسانسور سازی هیتاچی طراحی و تولید شده است، که آسانسور برج مرکز CTF ازجمله پروژه های برتر این برند نیز به حساب می‌آید.

برج امور مالی چین دارای یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا

آسانسور برج لاته ورد

هنگامی که اسم کشور کره جنوبی به زبان می‌آید، همگی به یاد پیشرفت تکنولوژی و موارد شگفت انگیز در صنعت ساختمان سازی می‌افتیم؛ برج لاته ورد یکی از مثال‌های پیشرفت صنعت آسانسور سازی در این کشور است که به خوبی نمایانگر پیشرفت این صنعت در این کشور میباشد. یکی دیگر از آسانسور های رتبه اول جهان مرتبط به برج Lotte world میباشد که قادر است بازدید کنندگان این برج شگفت انگیز را در کمتر از یک دقیقه از طبقه همکف به بالاترین طبقه این برج جابجا کند؛ این برج با ارتفاع ۵۵۵ متری که دارد به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد که نمای بی‌نظیری را از کل شهر سئول برای آنان فراهم کند.

برج لاته ورد کاربری تجاری دارد که در آن مراکز خرید زیادی قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند که برای تبلیغ این برج تا کنون میلیارد ها هزینه تبلیغات شده است که اکثر این تبلیغات را ستاره های کیدراما و کیپاپ این کشور اجرا کرده‌اند.

آسانسور برج یادبود یوکوهاما

برج یادبود یوکوهاما، دارای یکی از سریع ترین آسانسور های جهان بشمار می‌آید که قادر است از ۲۹۶ متر ارتفاع را در کمتر از نیم دقیقه طی کند. در واقع جابجایی از طبقه همکف تا طبقه آخر این برج، ۲۴ ثانیه طول میکشد که ممکن است هر بازدید کننده‌ای را شگفت زده کند؛ این برج تا سال ۲۰۱۴ بلند مرتبه‌ترین برج کشور ژاپن لقب داشت که در حال حاضر دارای لقب دومین برج بلند ژاپن را به خود اختصاص داده است.

برج یوکوهاما به دلیل کاربری‌های زیادی از جمله هتل، رستوران و مراکز خدماتی که دارد، ممکن است دچار ترافیک کاربر در ساختمان شود به همین خاطر تجهیز یکی از سریع ترین آسانسورهای دنیا در این برج اهمیت زیادی دارد.

برج یادبود یوکوهاما یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا را دارد.

آسانسور برج خلیفه در دبی

برج خلیفه را میتوان یکی از مشهور ترین برج‌های دنیا تلقی کرد. همگی ما برای یک بار هم که شده اسم آن به گوشمان خورده، برج خلیفه ازجمله لوکس‌ترین برج های دنیا به‌شمار میرود؛ همچنین این برج توانسته رتبه‌ی بلند ترین آسمان خراش دنیا را به خود اختصاص دهد. بدیهی است که بلندترین و معروف‌ترین برج دنیا، سریع ترین آسانسور دنیا را در اختیار داشته باشد؛ آسانسور برج خلیفه قادر است تا ارتفاع ۶۰۰ متر را در عرض یک دقیقه طی کند.

این برج دارای ارتفاع ۸۲۸ متری است که اگر شما در طبقه همکف سوار آسانسور شوید در عرض ۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه به بالاترین طبقه این برج میرسید و می‌توانید از لابی آسمانی این برج، تمامی پارک خلیفه و نمای دبی را مشاهده کنید.

آسانسور برج العرب

آسانسور برج العرب یکی از شگفتی های دبی می باشد، این برج که ارتفاع بیشتر از 321 متر از جمله برج هایی است که در ارتفاع با برج خلیفه در رقابت است، از سمتی دیگر با داشتن 84 آسانسور هوشمند که همگی از طلای 24 عیار ساخته شده اند، از جمله آسانسور هایی است که در رقابت با آسانسور برج خلیفه بوده، این برج ها یکی از جاذبه های گردشگری دبی بوده که می تواند هزینه بازسازی آسانسور در این برج ها از بودجه سالانه برخی از کشورها بیشتر باشد.

آسانسور ساخته شده از طلا در برج العرب دبی

آسانسور برج سان شاین ۶۰

برج سان شاین ۶۰ یکی دیگر از برج‌های بلند مرتبه واقع شده در ژاپن است که به طور مشترک دارای لقب سومین آسانسور سریع دنیا را دارد. این برج بلند مرتبه دارای ۲۳۹ متر ارتفاع است که آسانسور آن میتواند کاربران را در عرض ۲۴ ثانیه به بلندترین طبقه برج برساند.

برج سان شاین ژاپن، با قدمت نسبتا زیادی که دارد، در سال ۱۹۸۵ لقب بلند مرتبه‌ترین برج آسیا را از آن خود کرده و در حال حاضر دهمین برج بلند در ژاپن می‌باشد. برج سان شاین ۶۰ به دلیل حجم معماری ساده‌ای که دارد کاربری خدماتی و اداری داشته است و به همین جهت آسانسور این برج قادر است روزانه هزاران هزار کاربر را جابجا کند. برای مطالعه راجب به دنیای شگفت انگیز آسانسور ها و دانستی های مطالب آسانسوری با ما در تکنوناطا همراه باشید.

آسانسور ساختمان جان هنکاک

چهارمین آسانسور سریع السیر دنیا متعلق به برج هنکاک واقع شده در آمریکا است. آسانسور برج جان هنکاک، قادر است ارتفاع ۵۴۸ متری را در عرض یک دقیقه طی کند؛ با ارتفاع ۳۴۴ متری که این برج دارد، میتواند کاربر را در عرض ۳۸ ثانیه به طبقه آخر برساند.

برج جان هنکاک در سال ۱۹۷۰ ساخته شد که لقب هشتمین ساختمان بلند در امریکا را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از چیزهایی که این برج را از دیگر ساختمان‌های امریکا متمایز می‌کند، استخر سرپوشیده‌ی آن است که بزرگ‌ترین استخر سرپوشیده آمریکا را در این برج می‌توانید مشاهده کنید. از دیگر کاربری‌های این برج، میتوان به رستوران‌ها و دفاتر اداری آن اشاره کرد.

آسانسور برج جین مائو

برج جین مائو دارای لقب پنجمین آسانسور سریع دنیا است. آسانسور جین مائو قادر خواهد بود ارتفاع 420 متری را در عرض 45 ثانیه طی کند، که به خودی خود رکورد خوبی در آسانسور های سریع السیر جهان به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۰۸ این برج، بلندترین برج چین لقب داشت که در حال حاضر به رتبه نهمین برج بلند چین نزول پیدا کرده است.

سریع ترین آسانسور ایران

ایران نیز یکی از کشورهایی است که در حوزه ساخت آسانسور به نسب کشورهای همسایه از پیشرفت های متعددی برخوردار است، شرکت های طراحی آسانسور هر روزه در حال پیشرفت هستند تا سعی کنند کشور را از هرگونه واردات قطعات مصنون کنند.پ

آسانسور برج میلاد

برج میلاد یکی از سازه هایی است که نماد قدرت در ایران به شمار می آید؛ این برج با ارتفاع 430 متر یکی از سازه های عظیم در تهران و جهان به شمار رفته که جا به جایی و سرعت برای آسانسور های برج میلاد از المان های مهمی است و از همین رو سرعت آسانسور برج میلاد می تواند به 750 متر در دقیقه برسد و در دسته سریع ترین اسانسور دنیا بوده است.

آسانسور برج میلاد یکی از سریعترین آسانسور هایی ایران می باشد.

آسانسور فضایی چین

چین با ساخت آسانسور فضایی خود توانست، انقلاب عظیمی را در حوزه طراحی و ساخت آسانسور ایجاد کند، حتی آسانسور بلندترین برج جهان نیز نمی تواند به پای این آسانسور چینی که قرار است افرادی به تعداد 30 نفر را ظرف مدت یک هفته به فضا ببرد برسد. از این رو است که این آسانسور چینی یکی از سریع ترین آسانسور جهان در سال 2050 خواهد بود.

آسانسور های سریع السیر در آینده

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، امروزه صنعت آسانسور سازی در حال پیشرفت روز افزون است و با توجه به ایده‌ها و طراحی‌های نوآورانه شرکت‌های آسانسور سازی بزرگ، پیشرفت‌های بزرگی را در پیش خواهد داشت و روزانه این لیست دچار تغییر خواهد شد. یکی از این شرکت‌ها، شرکت آسانسور سازی تایسن کروپ است که در حال کار روی پروژه آسانسورهای چندگانه میباشد؛ این سیستم‌ها به گونه‌ای کار می‌کنند که رفت و آمد آسانسور ها به طور سریع تری اتفاق می‌افتد و کاربران ساختمان در یک زمان یکسان از چندین آسانسور استفاده خواهند کرد. این نوآوری سبب سرعت بخشیدن به سیستم‌های آسانسوری خواهد شد و در نتیجه ساختمان‌ها دیگر با چیزی به اسم ترافیک کاربر مواجه نخواهند شد. به نظر شما صنعت آسانسور سازی تا چه حد پیشرفت خواهد کرد؟ آیا روزی خواهد رسید که با آسانسور ها در عرض کمتر از یک دقیقه جابجا شویم؟

شرکت تکنوناطا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه نصب آسانسور و پله برقی در تهران است که به راحتی میتواند به تیم تکنوناطا اعتماد کرده و خدمات آسانسور را از این تیم با سابقه درخواست کنید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
سینا
۱۴۰۲/۷/۱۰

برج خلیفه معلوم بود سریع ترین آسانسور داره ولی برج های دیگه خیلی جالب بودن

علیرضا
۱۴۰۲/۷/۱۰

خیلی مطلب خوبی بود علاوه بر سریع ترین آسانسور جهان با بلند ترین برج های دنیا هم آشنا شدم

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید