خانهوبلاگتکنومگمعنی دکمه های آسانسور

تکنومگ

۱۴۰۲/۷/۱
46354
معنی دکمه های آسانسور

معنی دکمه های آسانسور

آسانسور یکی از وسیله هایی است که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ آگاهی از دکمه های آسانسور ممکن است برای استفاده راحت تر از این وسیله کاربرد، بسیاری کمک کننده باشد.

امروزه استفاده از آسانسور، گسترش بسیاری پیدا کرده است؛ به طوری که در تمامی ساختمان‌های آپارتمانی، تجهیز ساختمان به آسانسور، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب آپارتمان تلقی می‌شود.

همگی ما برای انتخاب یک ساختمان در وهله‌ی اول به چگونگی رفت و آمد در آن فکر می‌کنیم، به خصوص اگر بخواهیم از طبقات بالا استفاده کنیم. اما استفاده از آسانسور به خودی خود، مقوله‌ای جدا دارد؛ در ادامه به معرفی دکمه های آسانسور پرداخته ایم، جهت دسترسی به راهنمای دکمه های آسانسور با تکنوناطا همراه باشید.

دکمه آسانسور

اولین چیزی که برای استفاده از آسانسور، از آن استفاده می‌کنیم، پنل کلیدها و صفحه کلید آسانسور می‌باشد؛ صفحه کلید آسانسور به گونه‌ای است که کلمات اختصاری در آن بکار رفته و کسب اطلاع دقیق از این کلمات اختصاری و معنی دکمه‌های آسانسور برای استفاده از آسانسور به خصوص در موارد ضروری و یا در صورت عجله بسیار حائز اهمیت است.

صفحه کلید دکمه‌های آسانسور دارای کلیدها و دکمه‌های متعددی است، که فشردن هر یک از این دکمه‌ها شما را به طبقه خاصی هدایت می‌کند و یا برخی از این کلیدها دارای معانی خاصی هستند که فشردن آنها در اوقاتی که ممکن است اتفاق خاصی برای کاربر در آسانسور پیش بیاید، ضروری می باشد؛ اما اگر کاربر آسانسور در این مواقع با معانی صفحه کلید آسانسور آشنایی نداشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یکی از نکاتی که در رابطه با آسانسور ها مهم است، این است که از آسانسور برج ایفل تا آسانسور های خانه شما معنی دکمه ها در همه جا یکسان است و معنای بین المللی دارد.

معنی دکمه های اسانسور

پنل کلید آسانسور متشکل از علائم و دکمه‌هایی با علائم اختصاری و یا اعداد هستند، که برخی از آنها برای کاربر مشخص و واضح می‌باشد؛ برای مثال کلید‌های شماره و اعداد نشانگر طبقات مربوطه‌ی ساختمان است و تمامی کاربران آسانسور از آن اطلاع دارند. اما دیگر کلیدهای آسانسور که با علائم اختصاری بکار می‌روند، ممکن است برای کاربران آسانسور خوانا نباشند؛ به همین خاطر متخصصین ما در تکنوناطا مقاله‌ای در خصوص معنی دکمه‌های آسانسور در صفحه کلید برای شما همراهان گرامی آماده کرده‌اند تا با معانی این دکمه‌های اضطراری آسانسور آشنا شوید و قادر به استفاده‌ی آنها در مواقع ضروری باشید، در ادامه با ما همراه باشید. دانستن معنی دکمه های آسانسور سبب می شود تا نحوه استفاده از دکمه های آسانسور به درستی صورت گرفته و عمر آسانسور بیشتر شده و از سمتی دیگر شاید تا سال ها شما نیازی به بازسازی آسانسور نداشته باشید.

دکمه های شاخص طبقات آسانسور

معنی دکمه‌های شاخص طبقات آسانسور چیست؟ کلیدهای شاخص طبقات در واقع همان کلیدهای طبقات آسانسور هستند و اکثر ما تنها با این کلیدهای آسانسور سروکار داریم. این دکمه‌ها که با اعداد مشخص شده‌اند، در واقع اصلی‌ترین کلیدهای صفحه کلید آسانسور هستند و بر پنل شستی در کابین آسانسور در ارتفاع استاندارد نصب شده‌اند.

کلیدهای شاخص طبقات آسانسور به‌طور معمول با اعداد و یا ترکیب اعداد و حروف اختصاری مرتبط با کلمه‌ی اول طبقات نشان‌گذاری و نمایش داده می‌شوند؛ این کلیدهای طبقات آسانسور به معنی طبقات ساختمان هستند و هر کدام از این اعداد نشانگر طبقه‌ی مربوطه می‌باشند؛ برای مثال اگر ساختمانی دارای ۲۰ طبقه بوده، کلید های شاخص طبقات از عدد ۱ الی ۲۰ را در صفحه کلید آسانسور که نصب شده بر دیواره‌ی کابین می‌باشد، نشان می‌دهد، که هر کدام از این اعداد هدایت کننده‌ی شما به طبقه‌ی مربوطه است. باقی این دکمه‌ها دارای معنی متفاوتی از طبقات و یا نشانگر علائم ایمنی هستند که در ادامه به طور دقیق به آنها می‌پردازیم.

دکمه کلید G و GF

دکمه کلید G و یا GF در پنل کلید آسانسور به چه معناست؟ این دکمه کلید مرتبط با طبقه‌ی همکف است که بر روی پنل کلید آسانسور با حروف اختصاری G و یا GF به اختصار کلمه (Ground floor) نشان داده می‌شود؛ در برخی از کشورهای اروپایی و یا کابین آسانسورهای وارداتی طبقه‌ی همکف با دکمه ی کلید عدد صفر 0 نیز نشان داده می‌شوند.

همچنین در برخی از ساختمان‌های دارای لابی، علامت ستاره * در کنار حرف G قرار می‌گیرد که به معنی راه خروج از لابی است.

کلید دکمه g آسانسور به چه معناست و به کدام طبقه مربوط میشود؟

دکمه b در پنل کلید آسانسور

معنی دکمه کلیدهای دارای حروف اختصاری B در پنل کلید آسانسور چیست؟ دکمه کلید‌هایی که با حرف B نشان داده می‌شوند، در واقع از اختصار کلمه‌ی Basement به معنی زیر زمین برگرفته می‌شوند. بطور کلی این دکمه کلید آسانسور به طبقات زیر طبقه و طبقات منفی اطلاق می‌شوند؛ که با ترکیب اعداد مرتبط با طبقات ساختمان و همینطور اختصار B نشان داده می‌شوند.

برای مثال دکمه کلید 1B به معنای اولین طبقه زیرزمین و یا طبقه‌ی منفی یک است، به همین ترتیب اختصار کلمات NB به معنای طبقات منفی ساختمات است که در اینجا N به معنی ترتیب اعداد می‌باشد.

دکمه P پنل کلید آسانسور

دکمه کلیدهای دارای حروف اختصاری P در پنل کلید آسانسور به چه معنا هستند؟ دکمه کلیدهای P در پنل کلید آسانسور معرف طبقات پارکینگ هستند، که مخفف کلمه‌ی Parking می‌باشد. این دکمه کلیدها معمولا با ترکیب حرف اختصاری P و اعداد نشان داده می‌شوند، برای مثال در ساختمانی که دارای سه طبقه پارکینگ هستند، پنل کلیدهای آسانسور دارای سه دکمه کلید P1 ,P2, P3 است و هر کدام نشان دهنده‌ی طبقه پارکینگ های ۱ ، ۲ و ۳ می‌باشند. به‌طور معمول دکمه کلیدهای P در انتهای پنل دکمه‌های آسانسور قرار دارند.

معنا دکمه p آسانسور | رفت و آمد در طبقات پارکینگ با آسانسور

دکمه R کلید آسانسور

معنی دکمه کلید R در پنل کلید آسانسور چیست؟ این دکمه کلید در ساختمان‌هایی دیده می‌شود که دارای پشت بام قابل دسترس و یا دارای روف گاردن هستند. حرف اختصاری R از کلمه‌ی Roof به منظور پشت بام معنی شده است. دکمه کلید R در برخی موارد به صورت دکمه کلید RG نیز نمایش داده می‌شود که این کلمه نشانگر پشت بام دارای روف گاردن است و به‌طور معمول در ساختمان‌های اداری، تجاری دیده می‌شود. این دکمه کلید عموما در قسمت بالا پنل دکمه‌های آسانسور واقع شده است. در ادامه عکس دکمه های آسانسور را آورده ایم.

دکمه r در آسانسور به چه معناست؟

دکمه کلید با علامت زنگوله و یا به رنگ زرد در پنل کلیدی آسانسور

حتما شماهم هنگام فشردن دکمه کلیدهای طبقات آسانسور با این دکمه کلید مواجه شده‌اید، و ممکن است برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که عملکرد این دکمه کلید از آسانسور چیست؟

این دکمه کلید به معنای زنگ خطر است و به طور معمول به شکل یک زنگوله به رنگ زرد نمایش داده می شود؛ فشردن این دکمه در زمانی که آسانسور گیر می‌کند و یا برق آن به‌صورت اتفاقی قطع می‌شود ضروری است؛ به این جهت که نگهبان مجموعه و یا لابی من بتواند تشخیص دهد که شما در کدام آسانسور گیر کرده‌اید.

کلید قرمز و یا اضطراری آسانسور

معنی دکمه کلید قرمز و یا اضطراری آسانسور چیست؟ دکمه‌ی اضطراری آسانسور یکی از مهم‌ترین دکمه‌های آسانسور است که جایگاه آن در مدار فرمان قرار دارد. عملکرد این دکمه به‌این صورت است که برای قطع کامل برق آسانسور در مواقع ضروری بکار می‌رود؛ برای مثال در صورتیکه کابین آسانسور بدون توقف پایین می‌آید، این دکمه باعث قطع کردن سیستم برقی آسانسور و ایست کابین آسانسور خواهد شد.

تا اینجای این مقاله از سایت تکنوناطا به بررسی معنی دکمه کلیدهای رایج آسانسور که شامل تمامی پنل کلیدهای آسانسور ها هستند، صحبت کردیم و در ادامه قصد داریم به معنی دکمه‌های آسانسور که در موارد معدودی مشاهده می‌شوند و به اصطلاح غیررایج هستند بپردازیم؛ پس برای اطلاعات بیشتر از معنی دکمه‌های آسانسور و کاربرد دکمه های آسانسور با ما همراه باشید.

دکمه کلید T آسانسور

معنی دکمه کلید T در صفحه کلید آسانسور چیست و چه کاربردی دارد؟ دکمه کلید T از کلمه‌ی Terrace گرفته شده است که به معنای تراس و بالکن است؛ این دکمه کلید نشانگر طبقه‌ی دارای تراس همگانی است و در بعضی از ساختمان‌ها وجود دارد.

دکمه کلید S آسانسور

معنی دکمه کلید S در صفحه کلید آسانسور چیست؟ این دکمه کلید در آسانسورهای ایستگاه قطار و مترو کارایی دارد و اختصار گرفته از کلمه‌ی Street به معنای طبقه‌ای که به خیابان منتهی می‌شود است. این دکمه کلید با اختصار SL نیز نمایش داده می‌شود که به معنی طبقه‌ای از ساختمان و یا مترو است که راه خروجی آن به سمت خیابان می‌باشد‌.

دکمه کلید PH در آسانسور

معنی دکمه کلید PH در صفحه کلید آسانسور چیست؟ دکمه کلید PH به اختصار کلمه Penthouse است، که به معنی پنت هاوس بوده و اکثرا در بالای پنل کلید آسانسور قرار دارد.

دکمه کلید H آسانسور

معنی دکمه کلید H در پنل کلیدی آسانسور چیست؟ این دکمه کلید اکثرا در ساختمان‌های بیمارستانی، هتل‌ها و یا برج‌های بلند مشاهده می‌شود و به معنای طبقه‌ای است که به محل نشست هلی پاد منتهی می‌شود؛ این دکمه کلید از اختصار کلمه ی Helipad آورده شده و طبقه‌ای از پشت بام است که در آن هلیکوپترهای آتش نشانی و یا بیمارستانی فرود می‌آیند.

در این مقاله از تکنوناطا با معنی دکمه کلید های آسانسور و نحوه‌ی عملکرد هر کدام از این کلیدها آشنا شدیم، برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره عملکرد آسانسور و یا پله برقی می‌توانید با سایت تکنوناطا همراه باشید. تکنوناطا همچنین میتواند شما را در زمینه خرید دکمه آسانسور و قیمت دکمه آسانسور نیز راهنمایی کند.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
مریم
۱۴۰۲/۱۰/۹

سلام ممنون اطلاعات جامع و کاملی بود

امیرعلی
۱۴۰۲/۷/۱

چقدر جالب من نمیدونستم دکمه T اصلا وجود داره

علیرضا
۱۴۰۲/۷/۱

یسری هاش که خیلی واضح همه میدونن ولی بعضیاش مثل دکمه H یا مثلا دکمه S خیلی جدید بودن

سارا
۱۴۰۲/۷/۱

مقاله کاملی بود ممنون

ارسال نظر
ارسال
معنی حرف b بر روی دکمه آسانسور چیست؟
این دکمه مخفف کلمه Basement بوده که به معنی کلمه همکف بوده که واحدی در طبقه زیرپارکینگ قرار دارد.
حرف g بر روی دکمه آسانسور یعنی چه؟
این دکمه به معنی Ground Floo بوده که به معنی طبقه همکف بوده و از سمتی دیگر رنگ آن متفاوت بوده و دکمه خروج است.
حرف p بر روی دکمه آسانسور یعنی چه؟
این دکمه به معنی Parking بوده که شما را به پارکینگ برده و می توانید به راحتی برای رسیدن به ماشین خود از آن استفاده کنید.

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید