خانهوبلاگآموزشنظافت پله برقی

آموزش

۱۴۰۲/۱۲/۱۳
1670
نظافت پله برقی

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

شستشو و نظافت پله برقی

پله برقی از پرکاربرد ترین سیستم های حمل کاربر در مجتمع های تجاری، مکان های اداری، مترو و ..‌ است که روزانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند، استفاده ی افراد در روزهای مختلف بارانی و برفی سبب شده تا این سیستم نیاز به شستشوی دوره ای داشته باشد. از طرفی تمیزی پله برقی بسیار حائز اهمیت است، چرا که اولین سیستم حملی کاربر که در فروشگاه ها و مکان های تجاری به چشم می آید، پله برقی و رمپ های برقی می باشد.

از آنجایی که قیمت پله برقی بسیار بالا می باشد باید برای تمیز کردن آن از تیمی متخصص بهره گرفت تا پله برقی دچار خسارت نشود. شستشوی پله برقی به طور معمول با استفاده از یک دستگاه پله برقی شوی انجام می شود و نظافت آن به صورت دستی امری زمان بر می باشد، از این رو شستشوی سیستم پله برقی با دستگاه های پله برقی شوی به طور آسان تر و همچنین سریع تری انجام می شود.

روش های شستشو و نظافت پله برقی

اما شستشوی پله برقی، روش های متفاوتی دارد که میتوانید باتوجه به شرایط، بودجه و المان های دیگر روش شستشو مناسب را انتخاب کنید اما در نظر داشته باشید که شستشو پله برقی همانند سرویس پله برقی باید بصورت دوره ای و منظم انجام شود. در ادامه به معرفی روش های نظافت پله برقی پرداخته ایم.

روش شستشوی صنعتی پله برقی (روش مکانیزه)

در این روش از ماشین آلات صنعتی برای شستشو و نظافت پله استفاده می شود که سهولت بیشتر و مدت زمان کمتری به نسبت روش های دستی دارد؛ این روش بیشتر در مکان هایی مانند مال های تجاری، فروشگاه ها و فرودگاه ها بکار می رود و با استفاده از دستگاه های بخار شوی و یا پله شوی توسط نیروی متخصص انجام می شود.

روش شستشو و نظافت دستی پله برقی (روش غیر مکانیزه)

این روش، جهت شستشوی پله برقی های کم ارتفاع واقع در ساختمان های کوچک استفاده می شود که نیروهای انسانی با ابزار ها و مواد شوینده ی مختلف آن را انجام می دهند؛ به طبع این روش دارای سرعت انجام و کیفیت پایین تری به نسبت روش های مکانیزه می باشد.

شستشوی پله برقی

مزایای شستشوی مکانیزه پله برقی بر روش های سنتی

به طور کلی امروزه شستشو و نظافت پله برقی توسط دستگاه های پله شوی انجام می شود و استفاده از این نوع دستگاه ها بر روش های دستی شستشو برتری دارد، از مزایای شستشوی پله برقی به روش مکانیزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ماندگاری نظافت
      • افزایش طول عمر سیستم پله برقی
  • کاهش زمان شستشو نظافت پله برقی
  • افزایش کیفیت نظافت به نسبت روش های دستی
  • کاهش هزینه ها با توجه به کاردکرد نیروهای انسانی

شستشو و نظافت پله برقی توسط دستگاه

دستگاه های پله برقی شور، قادر به شستشوی آسان و سریع آن هم در کمترین زمان و با کمترین نیروی انسانی هستند و توسط شرکت های خدماتی، تجاری، درمانی و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین کاری که بعد از قطع برق و مسدود کردن ورودی و خروجی پله برقی با کمک تابلو و راه بند باید انجام شود، تخلیه و برداشتن آلودگی ها و آشغال های شیارهای کف استپ های پله برقی می باشد که توسط فرچه ها و ابزار های مختص اینکار انجام می شود.

در قدم بعدی دستگاه پله برقی شوی باید در قسمت ورودی پله برقی قرار بگیرد، همزمان با حرکت پله برقی دستگاه مواد شوینده ی مخصوص را بر روی پله اسپری و سپس فرچه می کند؛ بعد از فرچه شدن استپ مکنده آلودگی ها را به مخزن دستگاه پله شوی منتقل می کند. قسمت های عمودی نیز توسط پارویی مخصوص تمیز می شوند.

نکات شستشوی پله برقی

نکات شستشو پله برقی توسط دستگاه پله شوی

نکاتی که باید در حین شستشو و نظافت پله برقی به آن توجه داشته باشید این است که ابتدا از مراجعه برای شستشوی پله برقی به افراد نامتخصص خودداری کنید و سپس نکات ایمنی شستشو و نظافت پله برقی با دستگاه را رعایت کنید‌.

قبل از شستشو و نظافت دستگاه، از سلامت دستگاه و وکیوم آن اطمینان حاصل کنید، چرا که در صورت خرابی و یا بروز نقص فنی در دستگاه پله شوی ممکن است رطوبت و آب به درون پله برقی نفوذ کند و سبب آسیب به اجزای پله برقی، گیربکس پله برقی و یا موتور شود.

آیا در هنگام شستشوی پله برقی ممکن است سیستم پله دچار اتصالی شود؟

اگر شستشوی پله برقی توسط متخصص انجام شود و همچنین از دستگاه پله برقی شوی برای شستشوی استپ ها استفاده شود، هیچ مشکل فنی اتصالات و سیستم پله برقی را تهدید نخواهد کرد؛ همچنین پله برقی ها از آنجایی که از جنس فولاد گالوانیزه می باشند، توسط رطوبت دچار زنگ زدگی نخواهد شد‌.

چه زمانی برای شستشوی پله برقی مناسب است؟

بهترین زمان برای شستشو و سرویس پله برقی، زمان های تعطیلی، تایم های غیرکاری و همچنین زمان هایی است که مجتمع مورد نظر کمترین میزان رفت و آمد و ترافیک کاربر را دارد.

برای انجام خدمات و سرویس پله برقی چگونه به متخصص مراجعه کنیم؟

از آنجایی که سیستم پله برقی دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد، سرویس و خدمات آن حتما باید توسط متخصص انجام شود؛ گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود تا خدمات مرتبط با نصب و همچنین سرویس پله برقی شما را با بالاترین کیفیت انجام دهند.

همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد سیستم های پله برقی و آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با پله برقی را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی پله برقی و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

خدمات و سرویس نگهداری پله برقی در تکنوناطا

بی‌شک مهم ترین بخش از خدمات پله برقی، سرویس و نگهداری دوره ای آن می باشد. هنگامی که پله برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرویس و نگهداری منظم آن یکی از عوامل حیاتی برای حفظ عملکرد بی‌عیب و امنیت آن است، متخصصین تکنوناطا با ارائه خدماتی منحصربفرد و نگهداری حرفه‌ای، اطمینان حاصل می‌کنند که تجربه شما از استفاده از پله‌های برقی بی‌نقص باشد.

تیم متخصص و کارآزموده شرکت تکنوناطا، با استفاده از دانش فنی و تجربه گسترده، به صورت دوره‌ای پله برقی شما را بازبینی و عملکرد آن را بررسی می‌کنند. تیم فنی تکنوناطا در زمینه تعمیر پله برقی نیز همراه شما خواهد بود.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید