خانهوبلاگتکنومگنکات ایمنی در پله برقی

تکنومگ

۱۴۰۳/۴/۳۱
610
نکات ایمنی در پله برقی

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

استفاده و نصب پله برقی در مراکز خرید، فرودگاه ‌ها، ایستگاه‌های مترو و ساختمان‌ها در سراسر جهان رایج است. با وجود فراگیر بودن آنها، مساله ایمن بودن پله برقی ها همچنان وجود دارد. پرداختن به این نگرانی‌ها و تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی برای یک سواری ایمن، بسیار مهم است.

در حالی که پله‌ها برای مدت طولانی، بخشی از زیرساخت‌های انسانی بوده اند، اما بدون خطر نیستند. مثلا تنها در ایالات متحده، سالانه تقریباً 1076558 نفر از آسیب‌های ناشی از راه پله رنج می برند. در مقابل، به طور متوسط 6000 نفر در سال در پله برقی ها مجروح می شوند. این اختلاف فاحش، بر ایمنی نسبی پله برقی‌ها تاکید می کند که می تواند به سرعت کنترل شده و گام‌های یکنواخت آنها نسبت داده شود.

عملکرد پله برقی

نحوه عملکرد پله برقی

پله برقی که اولین بار در اواخر قرن نوزدهم اختراع شد، از وسایل لوکس به وسایل روزمره در فضاهای عمومی تبدیل شد. آنها برای حمل و نقل گروه‌های بزرگی از مردم بین طبقات طراحی شده اند. پله‌های برقی که با موتورهای الکتریکی کار می‌کنند، از پله‌های متصل تشکیل شده‌اند که روی یک مسیر حرکت می‌کنند و یک پلکان متحرک پیوسته را تشکیل می‌دهند. طراحی و برنامه‌های نگهداری منظم آنها، ایمنی و کارایی را در اولویت قرار می دهد و آنها را به یک گزینه حمل و نقل قابل اعتماد تبدیل می کند.

نکات مهم ایمنی در پله برقی

درست است که سرویس و تعمیر پله برقی، اگر در زمان درستی انجام شود، میتواند امنیت کاربران را همراه داشته باشد اما کاربران نیز در زمان استفاده از پله برقی، با رعایت نکاتی جزئی اما حائز اهمیت، میتوانند از حادثه دوری کنند؛ در ادامه نکات مهم و کلیدی استفاده از پله برقی را در اختیارتان قرار داده ایم با مطالعه این بخش میتوانید در زمان استفاده از پله برقی از سلامت خود اطمینان حاصل نمائید:

  • جهت حرکت گام هایتان را تماشا کنید و با دقت بیشتری قدم بردارید و پیاده شوید.
  • اگر از عینک استفاده می کنید مراقب باشید.
  • کودکان را با یک دست محکم بگیرید.
  • همیشه یک دست را برای نگه داشتن نرده استفاده کنید.
  • در جهت مخالف پله برقی نروید.
  • ویلچر، اسکوتر برقی، کالسکه، چرخ دستی یا وسایل مشابه را روی پله برقی سوار نکنید.
  • هنگام سوار شدن بر پله برقی، لباس های گشاد را از پله ها و کناره ها دور نگه دارید.
  • از کناره های پله برقی دور بایستید.
  • رو به جلو قرار بگیرید و نرده را محکم بگیرید.
  • از نرده پله برقی بالا نروید یا سوار آن نشوید.
  • اجازه ندهید کودکان روی پله بنشینند یا خیلی نزدیک به پهلو بایستند.
  • هنگام خروج از پله برقی، درنگ نکنید و فوراً پیاده شوید.
  • فوراً از منطقه خروجی پله برقی دور شوید.
  • برای صحبت یا نگاه کردن به اطراف توقف نکنید، زیرا ممکن است مسافران دیگری پشت سر شما باشند.
استفاده ایمن از پله برقی

استفاده صحیح و ایمن از پله برقی

پله برقی‌ها با نگهداری مناسب و اقدامات احتیاطی می توانند ایمن باشند. جدای از مراقب افرادی که از پله برقی استفاده می کنند، تمیز نگه داشتن پله برقی نیز مهم است. کثیفی در پله برقی، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی باقی بماند، می تواند باعث مشکلات مکانیکی شود، زیرا می تواند وارد مکانیسم‌های داخلی موتورها شده و قطعات مهم را مسدود کند. این ممکن است منجر به خرابی پله برقی شود. مشکلات مکانیکی همچنین می تواند خطرات را افزایش دهد و همچنین مایعات ریخته شده می تواند باعث سر خوردن و آسیب دیدن افراد شود.

آسانسورها و پله برقی‌ها نحوه رفت و آمد ما در داخل یک ساختمان بزرگ را متحول کرده‌اند. آنها برای کمک به جابجایی افراد بین طبقات به روشی ایمن و آسان و بدون استفاده از پله ساخته شده‌اند. به لطف آنها، اکنون می‌توانیم به راحتی به یک فروشگاه یا دفتر در طبقه بالاتر، بدون عرق ریختن برسیم. با این حال، آیا واقعاً این وسایل ایمن هستند؟

هنگامی که پله برقی به درستی استفاده می شود، یک روش حمل و نقل ایمن و کارآمد ارائه می دهد. با درک مکانیک عملیاتی آنها و رعایت اقدامات ایمنی توصیه شده، می توان خطر تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش داد. همانطور که در فضاهای شلوغ حرکت می کنید، این نکات ایمنی را به خاطر بسپارید و هنگام استفاده از پله برقی، ایمنی خود و دیگران را در اولویت قرار دهید.

Super Admin
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور قطعه ای ضروری در زمان قطع برق میباشد چراکه در این شرایط اتصال برق و کارکرد آسانسور را تضمین میکند.

یو پی اس آسانسور چیست؟

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور علل متفاوتی دارد که باتوجه به نوع درب آسانسور میتوانید عیوب آنرا بررسی کرد و نسبت به بهبود آن اقدام کنید.

بررسی علل بسته نشدن درب آسانسور

تابلو فرمان پله برقی

با استفاده از تابلو برق پله برقی، میتوان توقف و حرکت پله برقی را کنترل کرد به همین جهت تابلو برق پله برقی حائز اهمیت میباشد.

تابلو فرمان پله برقی

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

درایو آسانسور وسیله ای است که در جهت کنترل حرکت آسانسور تاثیر میگذارد. این قطعه در بالا و پایین رفتن آسانسور تاثیر دارد. به همین جهت عیب یابی و رفع آن حائز اهمیت میباشد.

خرابی درایو آسانسور و تعمیر برد آن

لیست خطاهای پله برقی

شناخت خطاهای پله برقی و روش های پیشگیری از آنها، میتواند عملکرد پله برقی را بهبود ببخشد و ایمنی کاربران را تضمین کند.

لیست خطاهای پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید