خانهوبلاگتکنومگعجیب ترین پله برقی های دنیا

تکنومگ

۱۴۰۲/۱۲/۲۳
1590
عجیب ترین پله برقی های دنیا

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

آشنایی با عجیب ترین پله برقی ها جهان

پله برقی ها را می توان از پرکاربرد ترین تجهیزات حمل و نقلی در جهان تکنولوژی امروز دانست، این سیستم حمل نقلی ساده سبب آسان شدن جابجایی کاربران و محموله ها در ساختمان ها و مکان های عمومی زیادی مانند فروشگاه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های مترو شده است؛ به واسطه ی رفت و آمد روزانه ی همه افراد به وسیله های حمل و نقلی، ساختمان های اداری و فروشگاه های مختلف هر روزه اکثر مردم از این سیستم حمل و نقلی استفاده می کنند و نحوه ی استفاده ی آن بسیار ساده است؛ اما جالب است بدانید همه ی پله برقی های دنیا به یک ساختار، متریال و سیستم حمل و نقلی ساخته نشده اند، بلکه در برخی شهر های دنیا، پله برقی های عجیبی طراحی و نصب شده اند که ساختاری کاملا متفاوت با پله برقی هایی دارند که ما روزانه از آن استفاده می‌ کنیم، طراحی منحصر به فرد این پله برقی ها و بکارگیری متریال های عجیب و غریب در ساخت آنها سبب شده تا بعضی از این پله برقی ها تبدیل به جاذبه های گردشگری و سرگرم کننده ای شود و سوار شدن بر روی این پله برقی ها تجربه ی جدیدی برای کاربران آنها رقم بزند. البته که تمیز کردن پله برقی ها دردسر های خاص خود را به همراه خواهد داشت و ممکن است نظافت برخی از این شرایط خاصی خواهند داشت.

این پله برقی های عجیب در جهان فقط کاربرد جابجایی ندارند بلکه استفاده از آنها مانند یک جاذبه ی توریستی جذاب است؛ از آنجایی که بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، سرویس به موقع پله برقی ها هرگز فراموش نخواهد شد، چراکه ممکن است آسیبی جدی به توریست ها برساند. در ادامه ی این وبلاگ از تکنوناطا با ما همراه باشید تا با توری مجازی سری به دنیای شگفت انگیز پله برقی ها بزنیم و از این پله برقی های عجیب دیدن کنیم.

پله برقی به سوی بهشت

شاید برای شما جالب باشد که طولانی ترین پله برقی دنیا واقع در شهر هوبیی کشور چین قرار دارد، این پله برقی که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی چین شده متریالی سازگاز با محیط زیست دارد و از طبیعتی بکر عبور میکند. طول این پله برقی به بیش از ۶۸۰ متر می رسد و در یک فضای زیبا ساخته شده و مانند یک پله برقی به سمت بهشت می باشد.

کاربران این پله برقی می توانند طبیعت اطراف خود را بدون نیاز به برداشتن حتی یک قدم ببینند و از یک سفر کوتاه لذت ببرند.

پله برقی آتومیوم

پله برقی vh متصور شوید که مانند یک گذرگاه شما را به یک مکان دیگر می برد، این پله برقی عجیب واقع در کشور بلژیک است که یکی از جاذبه های گردشگری جذاب و پربیننده محسوب می شود.

طراحی این پله برقی به گونه ای است که شبیه یک واحد بزرگ شده کریستال آهن است و لوله های فلزی موجود در پلکان های پله برقی به یکدیگر متصل می شوند و یک پلکان آهنین را در یک فضای متفاوت می سازند.

پله برقی مارپیچ کاخ سزار

پله برقی کاخ سزار را میتوان زیباترین پله برقی مارپیچ دنیا معرفی کرد؛ پله برقی های مارپیچ، به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند، سبب زیبا شدن معماری ساختمان خواهند شد، مکان های دیدنی زیادی در دنیا هستند که دارای پله برقی مارپیچ هستند اما مطمئنا هیچ کدام از این پله برقی ها به شکیل بودن این پله ی زیبا نخواهد بود‌.

ساخت و نصب پله برقی فروم که در کاخ سزار لاس وگاس قرار دارد توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی انجام شده است‌؛ به طور کلی پله برقی های مارپیچی به دلیل ساختار و تجهیزات پیچیده ای که دارند فقط توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی تولید و عرضه می شوند، این پله برقی در سال ۱۹۸۵ در این کاخ مجلل نصب شد.

پله برقی مارپیچ عجیب ترین پله برقی دنیا

پله برقی زیر آب در تایوان

تصور کنید با سوار شدن بر روی پله برقی مانند یک زیر دریایی به اعماق آب سفر کنید، این امکانی است که پله برقی زیرآب واقع در پارک اقیانوس فارگلوری شهر هوالین تایوان برای شما ممکن می کند، کاربران و بازدید کنندگان از این جاذبه می توانند با سوار شدن بر روی این پله برقی وارد یک فضای پوشیده آکواریومی شوند که ماهی ها و آبزیان زیادی در آن در حال شنا هستند.

پله برقی به سمت آسمان در ژاپن

اگر اهل هیجان هستید، دیدن پله برقی ساختمان اومدا ژاپن را به شما توصیه می کنیم، این پله برقی مرتفع که لقب طولانی ترین پله برقی جهان را دارد در شهر اوزاکای ژاپن واقع شده است و به قدری ارتفاع آن زیاد است که هنگامی که بر روی آن سوار می شوید انتهای آن مانند نقطه ای در آسمان است!

ارتفاع بلند این پله برقی سبب شده تا به عنوان یکی از عجیب ترین پله برقی های دنیا تلقی شود، فراموش نکنید که برای سوار شدن بر روی این پله برقی باید به اندازه ی کافی شجاعت داشته باشید چرا که دیواره های این پله برقی، متریال شیشه ای و شفاف دارند و در هنگام بالا رفتن از این پله برقی می توانید مناظر اطراف و ارتفاع خود را از زمین مشاهده کنید. استفاده از این پله برقی و سوار شدن بر روی آن نیازمند یک بلیط یک میلیون تومانی است.

پله برقی نورانی دوسلدورف

این پله برقی جزء طولانی ترین و شگفت انگیز ترین پله برقی های جهان محسوب می شود، برخلاف پله برقی های معمول، پله برقی معدن زولورین در فضایی باز منتهی به یک معدن زغال سنگ است که در حال حاضر استفاده ای ندارد و بیشتر به عنوان یک سایت توریستی از آن استفاده می شود.

ویژگی که این پله برقی را از دیگر پله برقی های جهان متمایز می کند وجود یک نور نارنجی رنگ در پله برقی است که حاصل انعکاس نور و گرمای معادن کرکره‌ای زیر پله می باشد.

پله برقی نورانی دوسلدورف

کوه نوردی با پله برقی در کوه

این پله برقی و جاذبه توریستی قطعا مختص کوهنوردان و کسانی است که شیفته ی کوه نوردی هستند اما نمی توانند کوه نوردی کنند، پله برقی واقع در نروژ در سال ۱۹۹۳ بر روی کوهی ۱۳۰ متری نصب شد که به افراد زیادی کمک می کند تا از این کوه به کمک دوچرخه بالا بروند.

پله برقی های دوچرخه بر با وجود اینکه در حال حاضر در کشور ما سیستمی پیشرفته به نظر می رسند اما در نروژ به دلیل رفت و آمد عموم مردم با دوچرخه، این پله برقی ها جز سیستم های حمل و نقلی معمول هستند. این پله برقی توانسته است بیش از دویست هزار نفر را تا کنون بدون حتی یک نقص فنی کوچک، جابجا کند.

پله برقی جادویی موزه تاریخ طبیعی انگستان

اگر خودتان و یا کودکتان از علاقه مندان به فیلم های جادویی هستید، رفتن به این جاذبه ی گردشگری مانند یک سفر شگفت انگیز و جادویی می باشد.

این پله برقی بلند به ورودی موزه تاریخ طبیعی لندن در انگلستان منتهی می شود که بخش همکف موزه را به طبقه ی اول گالری موزه متصل می کند، طراحی جذاب ورودی در موزه تاریخ طبیعی و نور پردازی منحصر به فرد این مکان سبب شده تا این پله برقی جز جاذبه های گردشگری لندن به شمار برود.

پله برقی ایستگاه مترو تولدو ایتالیا

برعکس پله برقی ایستگاه های مترو در ایران که اکثر آنها به علت سرویس نامناسب در ساعات رفت و آمدی شلوغ از کار می افتند پله برقی مترو تولدو در ایتالیا تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است! طراحی و اجرای این پله برقی به قدری زیبا و منحصر به فرد صورت گرفته که این پله برقی عمیق در ایستگاه قطار جز معروف ترین پله برقی های جهان است.

از آنجایی که ایستگاه های مترو جزئی از ایده پردازی معماران و هنرمندان در هر کشور خلاقی محسوب می شود، این ایستگاه مترو توسط هنرمند ایتالیایی اسکار بلانکا طراحی شده است، در این مترو سه پله برقی از ارتفاع ۳۸ متری زمین به سمت پایین راه دارند و سقف این ایستگاه از موزاییک هایی منعکس کننده احاطه شده که سبب زیبایی دو چندان این جاذبه شده است.

کوتاه ترین پله برقی دنیا در ژاپن

اگر در مکانی متوجه یک پله برقی کوتاه آن هم‌ تنها با ۵ پله ببینید، قطعا تعجب خواهید کرد، اما جالب است بدانید این پله برقی در مجتمع خریو اوکادایا شهر کاوازاکی ژاپن قرار گرفته است که ارتفاع آن کمتر از ۱۰۰ سانتی متر می باشد! پله برقی ۵ پله ای این مرکز خرید توانسته لقب کیوت ترین پله برقی جهان را به علت کوتاهی ارتفاع بگیرد!

کوتاه ترین پله برقی دنیا در ژاپن

بلند ترین پله برقی دنیا در چین

هنگ گنگ چین به شهری معروف است که می توانید کل آن را بدون پا گذاشتن بر روی زمین طی کنید، این شهر با تکنولوژی عجیب و طراحی های شگفت انگیزی که در صنعت ساختمان دارد، توانسته لقب دارا بودن بلند ترین پله برقی جهان را به خود اختصاص دهد. اگر از علاقه مندان به سواری های راحت و طولانی با پله برقی هستید، دیدن این جاذبه ی شگفت انگیز پله برقی ۸۰۰ متری را به شما پیشنهاد می‌ کنیم؛ سفر با این پله برقی به بیش از ۲۰ دقیقه طول می کشد.

عجیب ترین پله برقی های دنیا در تکنوناطا

در این وبلاگ از تکنوناطا به معرفی عجیب ترین پله برقی های دنیا پرداختیم و سری به دنیای عجیب پله برقی ها زدیم!

اگر از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی حمل و نقل، پله برقی ها و آسانسور هستید، وبلاگ های سایت تکنوناطا مانند یک مجله دانستنی ها به شما اطلاعاتی به روز و جالب در این رابطه می دهد، برای مطالعه آپدیت ترین اطلاعات در این باره می توانید سایت تکنوناطا را دنبال کنید.

همچنین می توانید هر خدماتی که راجع با پله برقی و آسانسور نیاز دارید را از تیم مجرب شرکت تکنوناطا درخواست کنید. تیم متخصص و کارآزموده شرکت تکنوناطا، با استفاده از دانش فنی و تجربه گسترده، به صورت دوره‌ای پله برقی شما را بازبینی و عملکرد آن را بررسی می‌کنند. علاوه بر آن نسبت به تمیز کردن، روان کردن، یا تعویض قطعات فرسوده اقدام می کنند. این خدمات همگی با هدف افزایش عمر مفید و عملکرد بهینه پله برقی ارائه می‌شوند؛ در نتیجه، با اعتماد به تیم متخصص سرویس و نگهداری پله برقی تکنوناطا، می‌توانید با آرامش و اطمینان خاطر از پله برقی استفاده نمایید.

تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود. تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، تعمیر پله برقی، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید