خانهوبلاگآموزشچگونه می‌توان از لرزش آسانسور جلوگیری کرد؟

آموزش

۱۴۰۲/۴/۱۸
1552
چگونه می‌توان از لرزش آسانسور جلوگیری کرد؟

چگونه می‌توان از لرزش آسانسور جلوگیری کرد؟

یکی از مشکلاتی که امروزه آسانسورها با آن مواجه هستند، لرزش کابین در هنگام حرکت آسانسور است. لرزش کابین می‌توانید دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به شرح هریک خواهیم پرداخت.

در همین ابتدا بهتر است بدانید که بیشتر مشکلات آسانسور از جمله لرزش کابین در هنگام حرکت، به علت عدم سرویس به موقع آسانسور می‌باشد. تعمیر و سرویس دوره‌ای آسانسور می‌تواند از لرزش کابین و صدا ناهنجار آسانسور جلوگیری کند. اگر آسانسور ساختمان شما نیز در هنگام حرکت لرزش دارد، بهتر است با شرکتی معتبر تماس گرفته و از آنها مشورت بگیرید.

دلیل لرزش کابین آسانسور

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که سوار آسانسوری شده باشید و به دلیل لرزش‌های آسانسور از آن پیاده شده و تصمیم گرفته باشید باقی طبقات را با پله طی کنید؟ یا درون آسانسور صداهای ناهنجاری را شنیده و نگران خراب شدن آن شده باشید؟ این موارد همگی می‌توانند آسایش شما را در هنگام استفاده از آسانسور سلب کنند. هر کدام از این موارد ممکن است به علت خاصی باشد که در ادامه بررسی خواهیم نمود.

کابین آسانسور مخصوص معلولین و ضد لرزش

نصب نادرست صحیح ریل‌های آسانسور

اگر آسانسور ساختمان را تازه نصب کردید و آسانسور شما لرزش دارد، احتمالا مشکل از نصب نادرست صحیح ریل‌های آسانسور می‌باشد. علاوه بر این ممکن است عدم رعایت فاصله مناسب بین دو ریل و شاقول کاری اشتباه، باعث لرزش آسانسور شود. اگر به اشتباه ریل‌ها نزدیک به هم نصب شوند، آسانسور در هنگام حرکت دچار سر و صدا می‌شود.

نصب اشتباه کابین آسانسور

اگر کابین آسانسور به شکل درست و اصولی نصب نشده باشد، لرزش و صدا برای آسانسور ایجاد می‌کند. بنابراین می‌بایست در هنگام نصب آسانسور، حتما تمامی نکات و استاندارد لازم رعایت شود تا از مشکلاتی که قرار است در آینده به وجود آید جلوگیری کند. در زمان نصب آسانسور حتما از فردی مجرب و با تجربه کمک بگیرید تا آسانسور دچار مشکل نشود.

به کار بردن متریال نادرست در هنگام طراحی آسانسور

اخیرا شرکت‌های زیادی برای کلاه برداری از افراد، استانداردهای لازم را برای طراحی آسانسور رعایت نمی کنند. به عنوان مثال بدنه کابین را نازک تر از حالت عادی می‌سازند؛ به همین علت صداهای خارج از کابین آسانسور بیشتر به داخل آسانسور منتقل می‌شوند. علاوه بر این موضوع اگر بدنه نازک تر از حالت استاندارد ساخته شود ممکن است دچار لرزش شود.

انتخاب ریل اشتباه برای آسانسور

منطبق بودن ریل با کابین آسانسور موضوعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در صورت وجود هرگونه فاصله بین ریل و کابین، ممکن است خسارات جانی و مالی شمارا تهدید کند و یا باعث ایجاد صدا و لرزش در آسانسور شوند. عموما تکنسین‌های آسانسور پیش نهاد می‌کنند که در ساختمان‌ها از ریل‌های بزرگ تر استفاده کنید تا صدا و لرزشی در هنگام حرکت آسانسور حس نکنید. اما این جمله نمی تواند خیلی درست باشد. جمله درست این است که ریلی برای شما مناسب می‌باشد که دقیقا بر آسانسور ساختمان منطبق شود.

ریل و کفشک باهم فاصله داشته باشند

آخرین دلیلی که می‌توان برای لرزش و صدای آسانسور در نظر گرفت، فاصله بین ریل و کفشک آسانسور است. در صورت وجود فاصله بین این دو، آسانسور دچار لق خوردگی و لرزش می‌شود.

آسانسور مدرن و زیبا، با ساخت حرفه ای برای جلوگیری از لرزش کابین

علل اصلی لرزش کابین آسانسور چیست؟

همانطور که تا الان با آن اشاره کردیم، لرزش کابین آسانسور می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم به شایع ترین دلیل لرزش کابین آسانسور بپردازیم. این علت‌ها عبارت اند از:

  • اشکال در فلکه کشش و هرزگرد روی دیوار
  • سالم نبودن موتور آسانسور
  • خراب بودن درایوها
  • فاسد شدن سیم بکسل
  • نبودن تعادل بین هرزگرد و کشش
  • برخورد کابین با جداره‌ها به علت نصب اشتباه

چگونه آسانسور بدون صدا و لرزش داشته باشیم؟

برای داشتن آسانسور بدون صدا می‌بایست از ابتدای نصب آسانسور به نکاتی دقت فرمایید. اولین نکته رعایت تمام نکات مهم در هنگام نصب آسانسور است. دومین نکته انتخاب صحیح ابعاد و مدل آسانسور بر حسب نیاز می‌باشد. مورد سوم که بسیار با اهمیت است، انجام به موقع سرویس و نگهداری صحیح از آسانسور است. انجام این کار توسط هر شرکتی عملی نیست و حتما باید شرکتی با سابقه و معتبر برای نصب و نگهداری آسانسور انتخاب کنید.

انتخاب یک آسانسور با کیفیت

امروزه آسانسور به وسیله‌ای تبدیل شده است که بیشترین استفاده را در ساختمان‌ها دارد. انتخاب یک آسانسور با کیفیت که کاربر را با صدا و لرزش آزار ندهد، به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است. اما انتخاب یک آسانسور با کیفیت و مناسب خیلی هم سخت نیست و شما صرفا با در نظر گرفتن چند نکته جزئی و شناخت انواع آسانسورها می‌توانید بهترین آسانسور را برای ساختمان خود انتخاب نمایید. این نکات عبارت اند از:

  • انتخاب آسانسور بر اساس ترافیک ساختمان
  • طراحی اصولی آسانسور
  • مشاوره گرفتن از شرکتی معتبر جهت طراحی و نصب آسانسور
  • نصب صحیح و اصولی آسانسور
  • خرید قطعات درجه یک برای آسانسور
  • رعایت کامل قوانین استاندارد ملی
  • سرویس و تعمیر به موقع آسانسور
لرزش آسانسور

بهترین شرکت خدمات آسانسور در هفت‌تیر

تا اینجا در زمینه عواملی که باعث لرزش و ایجاد صدای ناهنجار در آسانسور می‌شوند را بررسی کردیم. اما تمام این موارد ذکر شده بدون مشورت و کمک گرفتن از یک شرکت دارای مجوز شدنی نیست. شرکت خدمات آسانسور معتبری که بیش از 40 سال سابقه داشته باشد، معماران هفت‌تیر تهران آنرا بشناسند و دارای چندین جایزه و لوح تقدیر باشد.

شرکت تکنوناطا قطعا بهترین گزینه برای خدمات آسانسور در هفت‌تیر و سایر نقاط خواهد بود. این شرکت با ارائه خدمات ویژه مانند تعمیر فوری آسانسور در کمتر از یک ساعت همواره سعی در سالم نگه داشتن آسانسور مشتریان خود دارد. این شرکت تلاش می‌کند تا کاربران را همواره از خدمات خود راضی نگه دارد و آرامش را در هنگام استفاده از آسانسور به آنها هدیه دهد.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
Mohsen
۱۴۰۲/۴/۱۸

با اینکه 5 ساله در زمینه سرویس آسانسور کار می کنم، اما چند تا از این دلایلو نمیدونستم.

Roham
۱۴۰۲/۴/۱۸

قطعا تکنوناطا بهترین شرکت خدمات آسانسور و پله برقی هستش.

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید