خانهوبلاگآموزشبایدها و نبایدها هنگام گیرکردن در آسانسور

آموزش

۱۴۰۲/۵/۱۴
2212
بایدها و نبایدها هنگام گیرکردن در آسانسور

بایدها و نبایدها هنگام گیرکردن در آسانسور

گیر افتادن در آسانسور می‌تواند بسیار استرس زا باشد، زیرا بسیاری از افراد ممکن است به دلیل داشتن کلاستروفوبیا، وحشت کنند یا مضطرب و عصبانی شوند.

هنگام گیر افتادن در آسانسور چه کاری باید انجام داد؟

برای جلوگیری از هر آسیب احتمالی، سعی نکنید از آسانسور خارج شوید یا به زور درها را باز کنید، آرام باشید و منتظر رسیدن کمک بمانید. در این وبلاگ چند دستورالعمل برای ایمنی در صورت گیرکردن در آسانسور آورده شده است.

مرحله اول: آرام بمانید

گیر افتادن در آسانسور می‌تواند اعصاب خردکن و استرس زا باشد اما در صورت انجام ندادن کاری اشتباه، به هیچ عنوان خطرات آسانسور شمارا تهدید نمی‌کند. بسته به تعداد افرادی که در آسانسور هستند، اگر همه در حالت وحشت شدید نفس بکشند، هوا شروع به گرم شدن می‌کند و تنها باعث افزایش میزان نارحتی می‌شود. تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش انجام دهید و سعی کنید دیگران را در آسانسور آرام نگه دارید.

مرحله دوم: زنگ هشدار را فشار دهید

دکمه هشدار را در آسانسور فشار دهید و منتظر باشید تا کسی به شما پاسخ دهد. صفحه کلید برخی از آسانسورها دارای زنگ هشدار می‌باشد، در حالی که برخی دیگر دارای گزینه تلفن هستند. در صورت فشار دادن دکمه تماس، کسی که برای مدیریت در شرایط خرابی آسانسور مجهز باشد پاسخ خواهد داد و دستورالعمل‌های بیشتری به شما خواهد داد.

مرحله سوم: از ابزارهای دیگر برای برقراری ارتباط استفاده کنید

در صورت امکان از ابزارهای دیگر برای برقراری ارتباط استفاده کنید. اگر شما یا هر شخص دیگری در آسانسور تلفن همراهی دارید که سیگنال دریافت می‌کند، سعی کنید با مدیر ساختمان یا شماره اضطراری که معمولا در کابین آسانسورها نوشته شده است، تماس بگیرید.

مردی که در حال تماس گرفتن برای دریافت کمک هنگام گیر کردن در آسانسور است.

مرحله چهارم: از درب آسانسور فاصله بگیرید

پس از تماس با شرکت آسانسور یا فشار دادن کلید هشدار، به سمت عقب کابین حرکت کنید و از درب‌ها فاصله بگیرید. هنگامی که افراد شرکت خدمات آسانسور یا مدیر ساختمان تلاش می‌کنند درب را باز کنند، بهترین کار این است که تا حد امکان از درب‌های کابین دور باشید.

مرحله پنجم: به حرف ناجیان خود گوش دهید

با دقت به حرف افرادی که برای خارج کردن شما آمده اند گوش دهید، اینکار تضمین می‌کند که شما با خیال راحت و بدون کوچک ترین آسیب از آسانسور خارج خواهید شد.

کارهایی که هنگام گیر کردن در آسانسور نباید انجام داد

در بالا اقداماتی که باید زمان گیر کردن در آسانسور انجام دهید آورده شد. سعی کنید با آموزش این موارد به کودکان خود، ترس آنها را به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید از بین برده و سلامت آنها را تضمین می‌کنید. اینک قصد داریم به نکاتی که به هیچ عنوان نباید زمان گیر کردن در آسانسور انجام دهید بپردازیم.

  • بالا و پایین نپرید

هنگامی که آسانسور کار نمی‌کند، برخی ممکن است فکر کنند بالا و پایین پریدن باعث می‌شود دوباره شروع به کار کند. این می‌تواند بر سیستم تثبیت کننده آسانسور تأثیر بگذارد و نجات شما را دشوارتر کند.

  • به هیچ عنوان سعی نکنید درب‌ها را باز کنید

وقتی در آسانسور گیر کرده اید، غرایز خاصی به شما وارد می‌شود که ممکن است باعث شود بخواهید درب آسانسور را باز کنید. اگر آسانسور در حالی که درها باز هستند شروع به حرکت کند، افراد مستعد سقوط از کابین هستند و با خطر بیشتری مواجه می‌شوند.

  • سعی نکنید از آسانسور خارج شوید

حتی اگر درها کمی باز هستند و جا برای خروج از آسانسور وجود دارد، منتظر افراد ناجی بمانید. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که قبل از خروج شما آسانسور به درستی خاموش شده است. اگر بخواهید به تنهایی از ماشین پیاده شوید، آسانسور ممکن است در حالی که بین در گیر کرده اید دوباره شروع به حرکت کند که بسیار خطرناک است.

متاسفانه خطرات ناشی از آسانسور خیلی از اوقات نادیده گرفته می‌شود. شرکت تکنوناطا اینجاست تا به کاهش خطرات آسانسور و گیر افتادن در آن کمک کند. تکنوناطا به شما آموزش می‌دهد که با کمک قوانین ایمنی استاندارد و فناوری مدرن، خطرات آسانسور تا حد زیادی کاهش یابد.

برای اطمینان از عملکرد صحیح آسانسور، بهترین اقدام شما یافتن یک شرکت قابل اعتماد برای سرویس و نگهداری کلیه تجهیزات آسانسور شما است.

مردی که به خاطر گیر کردن در آسانسور دچار سردرد و استرس شده است.

برای کاهش گیر افتادن در آسانسور باید چه کاری انجام داد؟

برای کاهش احتمال گیر افتادن در آسانسور، بهتر است به طور منظم تعمیر و نگهداری آسانسور را انجام دهید و به طور فعال به تجهیزات قدیمی رسیدگی کنید. آسانسور تکنوناطا این را به شما ارائه می‌دهد که با انجام تخصصی نصب، تعمیرات و نگهداری، آسانسور شما به بهترین شکل کار کند.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
Parham
۱۴۰۲/۵/۱۴

یه طرز فکری بود که میگفتن ماندن در آسانسور ممکن است باعث خفگی شود. اما طبق آزمایشات انجام شده انسان می تواند بیش از 24 ساعت در اتاقک آسانسور زنده بماند.

Roya
۱۴۰۲/۵/۱۴

یه سری از ساختمونا هیچ شخصیو ندارن که مراقب آسانسور باشه. مثلا یه بار برای کار به یه ساختمانی رفته بودم و از شانس بدم در آسانسور گیر کردم. بالای نیم ساعت زنگ خطرو زدم تا اینکه بالاخره یکی از واحدا فهمید و رفت مدیر ساختمانو با خبر کرد.

ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید