خانهوبلاگآموزشانواع درب آسانسور

آموزش

۱۴۰۲/۹/۱۹
5060
انواع درب آسانسور

انواع درب آسانسور

درب آسانسور انواع مختلفی دارد که باتوجه به المان هایی نظیر نوع کابین آسانسور و یا فضای مورد نظر برای نصب آسانسور، مورد استفاده قرار می گیرند.

درب طبقات آسانسور به درب هایی گفته می شود که از محل ورودی طبقات به کابین آسانسور قرار می گیرد که دارای انواع مختلفی از جمله درب آسانسور لولایی، درب آسانسور سنترال، درب آسانسور تلسکوپی و درب آسانسور آکاردئونی هستند که با توجه به نوع آسانسور، کاربری ساختمان، استانداردهای مورد نظر با توجه به ترافیک کاربر و حمل و نقل در ساختمان و همچنین ابعاد بازشو و چاله آسانسور انتخاب می شوند.

انواع درب آسانسور

درب های آسانسور به دو دسته اصلی، درب داخلی (درب کابین) و درب داخل طبقه (درب طبقات) تقسیم‌ می شوند. و به طور کلی همه ی درب های آسانسور در این دو گروه قرار می‌ گیرند که از لحاظ عملکرد و نوع کارکرد به دو مدل اتومات و نیمه اتومات یا دستی تقسیم می شوند.

درب های آسانسور با توجه به نوع اتوماتیک بودنشان، نوع بازشو و همچنین نیروی لازمه جهت باز و بسته شدن با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام بسته به کاربری ساختمان، ابعاد چاله آسانسور، نوع عملکرد و استاندارد های لازم متناسب با نوع کاربری آسانسور توسط تکنسین آسانسور و طراح انتخاب می شوند.

آشنایی با درب کابین آسانسور

درب کابین آسانسور

از بهترین مدل هایی که می توان در بین درب های آسانسور نام برد، درب های اتوماتیک هستند که در انواع مدل های:

  • سنترال
  • تلسکوپی
  • منحنی(لولایی)

در ابعاد و نوع بازشو های مختلف در بازار موجود هستند. درب های اتومات با عملکرد نوینی که دارند، دیگر نیازی به بازشو با فشار دست و یا دکمه نداشته و به صورت خودکار باز و بسته می شوند؛ درب های آسانسور اتوماتیک بیشتر در دو مدل سنترال و تلسکوپی مورد استفاده در آسانسور ها قرار میگیرند که هر کدام مدل بازشو منحصر به خود را دارند.

به طور کلی درب های آسانسور شامل درب های طبقات و درب های کابین هستند، درب طبقات به دو دسته ی درب های اتومات و درب دستی تقسیم می شوند و درب های کابین به انواع مختلفی نیز وجود دارند که در ادامه ی این مقاله از تکنوناطا میخوایم به بررسی این نوع درب ها بپردازیم، پس در ادامه ی این مقاله از تکنوناطا با ما همراه باشید.

درب آسانسور لولایی تک لنگه

از رایج ترین نوع درب های آسانسور می توان به درب های لولایی تک لنگه (یک لته ای) اشاره کرد، علت رایج بودن انتخاب این نوع درب ها، مقرون به صرفه بودن این درب ها در مدل های رایج در بازار و همچنین ایمنی بالای این نوع درب ها برای کاربر می باشد. این درب ها در دسته بندی درب طبقات موجود هستند و به عنوان درب طبقات در ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

نحوه عملکرد درب های آسانسور لولایی تک لنگه

درب های لولایی به دو صورت بازشو دارند، این نوع درب ها از دو جهت راست بازشو (به سمت راست) و چپ بازشو (به سمت چپ) در بازار تولید و عرضه می شود؛ انتخاب نوع بازشوی درب به سمت بازشوی درب طبقات ساختمان بستگی دارد که با توجه به نوع قرارگیری کابین آسانسور توسط تکنسین ساختمان انتخاب و نصب می شود.

درب آسانسور لولایی

درب آسانسور لولایی دو لنگه

درب های آسانسور لولایی دو لنگه، مانند درب های آسانسور تک لنگه هستند با این تفاوت که از وسط به دو سمت با درب های لولایی باز و بسته می شوند. انتخاب درب های لولایی دو لنگه به ابعاد کابین و چاله آسانسور بستگی دارد که در مواردی انتخاب می شود که طراح ساختمان از ابتدا با توجه به ظرفیت ورودی ساختمان، آسانسور را با ابعاد بزرگ تری از حد معمول در نظر گرفته باشد.

انتخاب این نوع از آسانسور در مواقعی توسط طراح در نظر گرفته می شود که نیاز به عرض بیشتری در فضای ورود به کابین باشد، از طرفی دیگر این نوع از آسانسور های دو لنگه ای، زمانی توسط تکنسین های آسانسور پیشنهاد می شوند که فضای کافی جهت تعبیه بازشو درب اتومات در چاله آسانسور وجود نداشته باشد و معمار ساختمان به قصد استفاده مفید از فضای چاله آسانسور به جای تعبیه درب های اتومات، از درب های دو لنگه استفاده می کند.

استفاده از درب های دو لنگه

استفاده از درب های لولایی دو لنگه بیشتر در آسانسور هایی استفاده می شود که عرض ورود به کابین با توجه به فعالیت کاربر از اهمیت زیادی برخوردار است، از نمونه هایی که می توان مثال زد، آسانسور های باربری و آسانسور های بیمارستان ها جهت استفاده ی بیشتر کاربر و همچنین جابجایی تخت های بیمارستان و دستگاه های پزشکی می باشد.

از بهترین و رایج ترین انواع درب های لولایی می شود به آسانسور های لولایی با درب کابین اتومات اشاره کرد که در اکثر فضاهای ذکر شده کارایی بالایی دارد.

درب آسانسور کشویی یا تلسکوپی

همانگونه که از نام این درب از انواع درب های کابینی مشخص است، لته های این درب به صورت کشویی بر روی هم قرار می گیرند، از نکاتی که در رابطه با درب های کشویی یا تلسکوپی مورد اهمیت است، جهت باز و بسته شدن لته های درب بر روی هم دیگر است. این انتخاب با توجه به طراحی آسانسور باید توسط طراح ساختمان و یا تکنسین نصب آسانسور با در نظر گرفتن شکل چاله آسانسور، موقعیت طبقات ساختمان، ابعاد چاهک آسانسور و همچنین نوع درب انجام شود؛ تمامی موارد ذکر شده در تعیین جهت درب آسانسور موثر است.

از دیگر نکات مهمی که در رابطه با درب های کشویی یا تلسکوپی حائز اهمیت است، طراحی آسانسور با توجه به تعداد لته های موجود در درب آسانسور است، چرا که تعداد لته های درب کشویی آسانسور باید با ابعاد کابین و چاله آسانسور مطابقت داشته باشد.

نحوه عملکرد درب آسانسور کشویی

درب آسانسور به سمتی باز می شود که هنگامی که مقابل لته های درب طبقات قرار بگیریم، آن را می بینیم؛ عملکرد درب کشویی آسانسور به این صورت است که هنگامی‌ که لته های درب باز می شود، تعداد لته ها به سمت بازشو حرکت می کنند و بر روی هم قرار می گیرند.

همانطور که گفتیم جهت بازشوی درب، باید با توجه به طراحی ساختمان توسط تکنسین آسانسور مشخص شود اما به طور کلی درب کشویی آسانسور در دو جهت راست و چپ باز می شوند که این جهت بازشو، بر اساس لته های تعبیه شده بر روی درب مشخص می شوند. به طور معمول این درب ها به دو صورت درب کابین تلسکوپی راست بازشو سه لته ای و یا درب طبقه ی تلکسوپی چپ بازشو دو لته ای نام گذاری می شوند که به ترتیب نوع دسته بندی درب، نوع درب، تعداد لته و نوع بازشو نام گذاری می شوند که شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک تکنسین آسانسور حرفه ای برای خرید این نوع درب ها اقدام کنید.

درب تلسکوپی آسانسور

درب آسانسور سنترال

سنترال به معنای مرکزی است و همانطور که از نام این نوع درب مشخص است، عملکرد این درب به صورت مرکزی است. درب های سنترال یکی از رایج ترین درب های آسانسوری است که در ساختمان های مسکونی و ادارات و... وجود دارد و همگی ما با عملکرد این نوع از درب های کابین آسانسور آشنایی داریم.

حرکت لته های درب در درب های آسانسور سنترال از وسط یا از مرکز کابین یه سمت دو طرف راست و چپ است، بازشوی این نوع درب ها از مرکز به سمت طرفین است که با توجه به تعداد لته ها می تواند ترتیب متفاوتی داشته باشد. درب های سنترال در دو نوع دو لته ای و چهار لته ای در بازار وجود دارد که با صورت درب طبقه ی سنترال چهار لته و یا درب کابین سنترال دو لته نام گذاری می‌ شود.

نحوه عملکرد درب آسانسور سنترال

این آسانسور پس از باز شدن، بسته به تعداد لته های آسانسور (دو لته ای و یا چهار لته ای)، از وسط باز شده و درب های آن به سمت طرفین امتداد پیدا می‌ کند. درب های آسانسور سنترال دو لته ای از سمت مرکز باز می شوند و پس از فرمان حرکت از سوی تابلو فرمان، درب های لته به سمت یکدیگر حرکت کرده و بسته می شوند.

درب های آسانسور سنترال چهار لته ای به این صورت عمل می‌کنند که ابتدا درب بیرونی به سمت طبقات به صورت مرکزی باز می شود و سپس درب آسانسور داخلی (درب کابین آسانسور) باز و به همین ترتیب بسته می‌ شوند.

درب آسانسور تاشو (اتوبوسی)

از دیگر درب های آسانسوری که جز دسته ی درب های کابینی هستند می توان به درب های تاشو اشاره کرد، از نامگذاری این درب می توان عملکرد آن را حدس زد، علت این نامگذاری شباهت ظاهری و بازشوی این درب ها به درب های اتوبوسی است. لته ی درب های تاشو یا اتوبوسی، به صورت آکاردئونی به طرفین از جهت راست و چپ جمع می شوند، دقیقا مانند بازشوی درب های سنترال که از مرکز به سمت طرفین باز یا بسته می شوند. درب های تاشو یا اتوبوسی، بیشتر به عنوان درب های کابینی آسانسور تعبیه می شوند و در موارد بسیار کمی به عنوان درب طبقه انتخاب و نصب می شوند.

درب آسانسور جمع شونده (کولاپیبل)

این مدل از آسانسور ها در دهه های گذشته در ساختمان ها مورد استفاده بود اما رفته رفته با وضع قوانین مرتبط با ایمنی و استاندارد آسانسور ها دچار تغییر شد، امروزه در صنعت آسانسور جهت حفظ ایمنی بیشتر کاربران و جلوگیری از خطرات احتمالی، این مدل آسانسور ها از رده ی استفاده در ساختمان های مسکونی و اداری خارج شده اند، اما در مکان های صنعتی و کارخانه ها و همچنین برخی از آسانسور های باربری در کشتی ها هنوز هم استفاده می شوند.

نحوه عملکرد درب آسانسور جمع شونده

عملکرد درب های کولاپیبل بسیار ساده است، برخی از این نوع درب ها به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند و برخی نیز عملکرد به صورت تاشو از سمت چپ یا راست بازشو دارند. درب های آسانسور جمع شونده از آنجایی که هیچ سرویس نگهداری خاصی را شامل نمی شوند از قیمت تمام شده ی بسیار پایینی برخوردار هستند.

از معایب این نوع آسانسور ها علاوه بر قدیمی بودن آنها می توان به استفاده ی بسیار زیاد از فضای طبقه و همچنین مناسب نبودن جهت استفاده به عنوان درب طبقات اشاره کرد.

آسانسور های درب منحنی

آسانسور هایی که به صورت دایره ای شکل در ساختمان ها تعبیه می شوند، از درب های منحنی برخوردارند که این آسانسور ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. آسانسور های درب منحنی در انواع کشویی و لولایی وجود دارند که با توجه به طراحی و نوع بازشو انتخاب می شوند.

این نوع آسانسور ها بدلیل طراحی لوکس و نوع تعبیه ای که دارند از قیمت بالایی در بین انواع درب های آسانسور برخوردارند به همین علت در هتل ها، مراکز نمایشگاهی، فروشگاه ها و ساختمان های مسکونی لوکس برای ایجاد زیبایی بصری دو چندان تعبیه می شوند.

نحوه عملکرد درب آسانسور منحنی

از آنجایی که آسانسور هایی که دارای درب های منحنی هستند، اکثرا در آسانسور های پانورامیک (پانوراما) تعبیه می شوند، به طور معمول از متریال های شیشه ای با دید شفاف و فریم استیل ساخته می شوند. درب های آسانسور منحنی یکی از درب هایی هستند که استانداردهای بسیار بالایی را در نوع متریال باید رعایت کنند.

انواع آسانسور های درب منحنی

درب آسانسور گیوتینی یا کشویی عمودی

از متفاوت ترین درب هایی که در صنعت آسانسور وجود دارد، می توان به درب های آسانسور گیوتینی اشاره کرد که با توجه به نیازهای طراحی دوره ی خود طراحی و تولید شده است و امروزه نیز کارایی مختص به خود را دارد، این درب ها همانطور که از نامگذاری آنها مشخص است مانند ظاهر گیوتین به صورت کشویی عمود طراحی شده اند. عملکردی که درب های آسانسور گیوتینی دارند بسیار مشابه با عملکرد درب های اتومات کشویی است با این فرق که به جای باز شدن از سمت راست و یا چپ، از سمت بالا یا پایین عمودی باز می شود.

آسانسور های درب گیوتینی در ساختمان های مسکونی کارایی ندارند و معمولا در آسانسور های حمل کننده ی بار به عنوان در تعبیه می شوند؛ این آسانسور ها به عنوان آسانسور های غذا بر در رستوران ها، آسانسور های جابجا کننده ی ماشین و یا آسانسور های کوچکی که در برخی از ساختمان های قدیمی جهت رفاه ساکنین برای حمل غذا، کتاب و یا وسایل مورد نیاز جابجا می شدند، کاربرد داشته اند.

نحوه عملکرد آسانسور های درب گیوتینی

آسانسور های درب گیوتینی به سه روش مختلف: وسط بازشو، بالا و پایین بازشو تولید می شوند، که هر کدام بسته به نوع کاربری آسانسور و موارد استفاده به صورت متفاوتی بکار گرفته می شوند. آسانسور های درب گیوتینی مانند آسانسور های کشویی عملکردی یکسان دارند و هر دو با توجه به نحوه ی بازشو به صورت کشویی عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که آسانسور های درب گیوتینی به صورت عمودی عملکرد دارند.

نصب درب های آسانسور

یکی از مواردی که در درب های آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه ی نصب و تعبیه ی این نوع درب هاست که باید در دقت کامل و توسط افراد متبحر در این زمینه انجام شود. هر کدام از قطعات آسانسور باید بدون خطا نصب شود تا سبب خطرات زیان آور و یا خسارات وارد بر تجهیزات آسانسور نشود، در غیر این صورت ممکن است عمر مفید درب آسانسور کاهش پیدا کند. لته های درب با گذشت زمان کمی مستهلک شود و همچنین خرابی های پی در پی برای سیستم آسانسوری پیش بیاید که در موارد این چنینی مالک ساختمان متضرر خواهد شد و مجبور است خسارت های مالی وارده بر آسانسور را پرداخت نماید.

به همین خاطر علاوه بر خرید قطعات و درب آسانسور از نمایندگی های معتبر، باید به نصب درب آسانسور توسط افراد مجرب و متخصص در این زمینه توجه داشته باشید، به همین خاطر ما در تکنوناطا به شما استفاده از خدمات آسانسور به صورت مطمئن را پیشنهاد میکنیم.

نصب درب آسانسور با تکنوناطا

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، نصب درب آسانسور به صورت نادرست ممکن است علاوه بر استهلاک لته های درب به مرور زمان سبب خسارات مالی و یا خطرات جانی زیان آور در ساختمان شود، به همین خاطر نصب درست درب طبقات و کابین آسانسور توسط یک فرد متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند. همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند بود.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی نیز فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

شرکت های تولید کننده ی درب آسانسور

در حال حاضر، در صنعت ساختمان شرکت های خارجی و داخلی زیادی در عرصه ی آسانسور و تجهیزات مختلف آن من جمله درب آسانسور، موتور آسانسور، کابین و ... فعالیت دارند، که هر کدام از این شرکت ها دارای انواع تجهیزات مختلف و همچنین طیف کیفیتی و بازه قیمتی متفاوتی هستند. در این قسمت از مقاله ی تکنوناطا، ما به شما لیستی از شرکت های داخلی و خارجی تولید کننده ی درب آسانسور را ارائه می دهیم که می تواند در بررسی و خرید شما تاثیر گذار باشد.

لیست شرکت های خارجی و داخلی تولید کننده ی درب آسانسور و تجهیزات مرتبط با آن نام شرکت های داخلی تولید کننده ی درب آسانسور و تجهیزات آسانسوری شامل: شرکت صنایع آسانسور رهام، شرکت آسانسور کانیار، گروه صنعتی پارس، گروه تولیدی طیبی، شرکت رسیس، شرکت تولید درب آسانسور سمان درب و نام شرکت های خارجی تولید کننده درب آسانسور و تجهیزات مرتبط با آن شامل: درب آسانسور سلکوم ایتالیا، درب آسانسور سلکوم ترک، درب آسانسور سلکوم چین، شرکت آسانسور توتال می باشد.

لیست شرکت های تولید کننده درب آسانسور

انواع مدل های درب آسانسوری موجود در بازار

درب های طبقات آسانسور و درب های کابین آسانسور به طور کلی در مدل های متنوع و طرح های مختلفی در شرکت های ذکر شده تولید و در بازار عرضه می شوند. گرچه در موارد بسیاری شما می‌توانید طبق استانداردهای آسانسوری، طرح دلخواه را سفارش دهید که برخی شرکت های سازنده ی آسانسور، سفارشات درب را طبق استانداردهای تولید قبول خواهند کرد، درب های آسانسوری در طرح های متفاوتی در اندازه های مختلف قابل سفارش هستند و کارفرمایان طبق سلیقه و طرح مورد نظرشان می توانند این نوع درب ها را به شرکت های تولید کننده ی تجهیزات آسانسوری سفارش دهند.

استاندارد هایی که در درب های آسانسوری رعایت می شود شامل متریال و ابعاد درب است، برای تولید چهارچوب درب ها به طور معمول از ورق ۲ میلیمتر در متریال های مورد نظر و جهت تولید لته های درب از ورق ۱.۲۵ میلیمتر استفاده می شود. همچنین ارتفاع درب آسانسورهای طرح دار معمولا ۲ متر است که با کمک دستگاه های سی ان سی برش می خورد.

در تولید درب های آسانسوری طرح دار از رنگ های الکترواستاتیک استفاده می شود که علاوه بر تنوع بالا در پالت رنگی، دوام و زیبایی بالایی به درب های آسانسوری می دهند. این رنگ ها شامل رنگ های کرم، مسی هستند که در بسیاری از آسانسور ها مورد استفاده اند و رنگ های سفارشی آنها شامل سفید، زرشکی مشکی، زرشکی طلائی، قهوه ای و فندقی می باشد که ممکن است در لحظه سفارش شما آماده تحویل نباشد.

انواع درب های طرح دار آسانسوری

در این به بخش به معرفی انواع درب های آسانسور با توجه به نوع طراحی درب های آسانسور آورده ایم:

    • درب آسانسور کرکره ای
    • درب آسانسور طرح آسا
      • درب آسانسور طرح گل
        • درب آسانسور طرح ستاره
          • درب آسانسور طرح الماس
          • درب آسانسور طرح زنبوری
          • درب آسانسور طرح ونوس
            • درب آسانسور طرح مدرن
  • درب آسانسور طرح کلاسیک
  • درب آسانسور طرح خورشیدی
  • درب آسانسور طرح مینیاتوری
  • درب آسانسور طرح دیپلمات

فاکتور های مهم در انتخاب درب آسانسور کابین و طبقات

درب های تولیدی از این نوع شرکت ها دارای متریال های متفاوتی هستند که نصب آنها با توجه به نوع درب متفاوت است، از فاکتور هایی که باید در هنگام خریداری درب آسانسور دقت کنید:

  • نوع درب آسانسور با توجه به ابعاد چاله آسانسور
  • نوع بازشوی درب آسانسور
  • ابعاد درب آسانسور
  • متریال آسانسور
  • کارکرد بیصدا
  • مقاومت و استحکام بالا
  • مقاومت لته ها
  • کیفیت درب آسانسور

می باشد؛ دیگر فاکتور های انتخابی شامل نوع طراحی درب، شمایل ظاهری و رنگ درب است که با توجه به سلیقه و طراحی داخلی ساختمان می تواند توسط طراح داخلی و کارفرما انتخاب شود.

در این مقاله از تکنوناطا همه چیز را در مورد انواع درب طبقات و انواع درب کابین آسانسور به طور مختصر بررسی کردیم، گذری به انواع درب اتوماتیک در آسانسور زدیم و بهترین و رایج ترین درب های آسانسوری را معرفی کردیم.

در این مقاله لیستی از تولید کنندگان خارجی و داخلی در کشور در حوزه درب و تجهیزات آسانسوری آوردیم که شما می توانید برای سفارش و یا خرید درب آسانسور مورد نظر و یا حتی طرح دارتان به آنها مراجعه کنید، همچنین از اهمیت نصب صحیح درب آسانسور گفتیم که اهمیت بالایی در طول عمر آسانسور خواهد داشت، به همین خاطر شما می توانید برای یک نصب درب آسانسور و تجهیزات آن به صورت مطمئن با کارشناسان ما در تکنوناطا تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه نصب و خدمات سرویس های دوره ای آسانسور و کلیه موارد در رابطه با سیستم آسانسوری با ما در تکنوناطا همراه شوید. برای جلوگیری از بروز مشکلات در هنگام استفاده از آسانسور و یا توقف در طبقات پیشنهاد میکنیم تا با متخصصین ما در تکنوناطا تماس بگیرید، تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال
برچسب ها

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید