خانهوبلاگتکنومگعجیب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین آسانسور دنیا

تکنومگ

۱۴۰۱/۱۱/۱۹
4543
عجیب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین آسانسور دنیا

عجیب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین آسانسور دنیا

بی‌شک و با اختلاف هیجان انگیزترین و ترسناک‌ترین آسانسور جهان، آسانسور پارک کوهستانی ژانگ جیاجی چین می‌باشد. آسانسوری که به اندازه صدها وسیله موجود در شهربازی هیجان انگیز است.

امروزه دیگر کسی نیست که از آسانسور مخصوصا با وجود آن در اکثر ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده نکرده باشد، اما آیا برای رفتن به بالای کوه از آسانسور استفاده کرده اید؟

عجیب ترین آسانسور های جهان

تنها در شهر ژانگ جیاجی (درZhangjiajie) در چین آسانسوری وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به ارتفاع 330 متری به بالای کوه دراگون صعود کنید، تنها آسانسور کوهستانی جهان در سال 2002 با هزینه 19 میلیون دلار و با ظرفیت حمل 48 مسافر ساخته شد، در آن سال این طراحی آسانسور یکی از شگفتی های . به کمک این آسانسور شما می توانید 330 متر را در عرض تنها دو دقیقه طی کنید!

آشنایی با بزرگترین آسانسور های جهان به همراه ساختار آن ها

پارک ملی ژانگ جیاجی واقع در استان هونان چین، از کوه های ستون مانند سنگی عظیمی تشکیل شده است که یکی از عجیب‌ترین مظاهر طبیعت در جهان می باشد. ارتفاع قله بعضی از این کوهستان ها به بیش از هزار متر نیز می رسد. مقامات چینی برای معرفی این مکان گردشگری بزرگ و برای تسهیل در بالا رفتن از این صخره ها، یکی از بزرگترین آسانسورهای جهان با نام بایلانگ (Bailong) را ساختند. این آسانسور در کنار یکی از کوهستان بزرگ پارک قرار دارد.

مقامات چینی با ساختن این آسانسور علاوه بر نمایش این کوهستان دیدنی و زیبا به مردم دنیا، قدرت خود در ساخت وسایل گوناگون از جمله آسانسور را نیز به نمایش گذاشته و دنیا را دست به دهان پیشرفت خود گذاشتند، این آسانسور یکی از آسانسور های عجبیب دنیا است که هزینه به نسبت بالایی داشته و برای بازسازی آسانسور یکی بودجه عظیمی را به خود اختصاص داده است.

عجیب ترین در عین حال زیباترین آسانسور جهان

آسانسور شیشه ای بایلانگ به آسانسور صد اژدها معروف است و مرتفع ترین، خطرناک ترین و در عین حال زیباترین آسانسور جهان به شمار می رود. این آسانسور افراد را قادر می سازد به راحتی به قله های چند صد متری کوه صعود کرده و منظره ای خیره کننده را مشاهده کنند.

آسانسور بایلانگ در چین، زیباترین آسانسور جهان

سریعترین و بلندترین آسانسور جهان

سرعت آسانسور بایلانگ 3 متر بر ثانیه می شود. پس از اتمام ساخت آن به عنوان سریع ترین و طولانی ترین آسانسور نام گرفت که بیشترین تعداد مسافر را در خود جای می دهد. در مقایسه با دیگر آسانسور های جهان مثل آسانسور برج ایفل این آسانسور نیز یکی از انقلاب های بزرگ در صنعت آسانسور سازی به شمار رفت.

علی‌رغم ایده شگفت انگیز آن، دوستداران محیط زیست از ساخت این آسانسور به دلیل قرار گرفتن آن در یکی از مهم ترین مکان های طبیعی جهان و به قولی یکی از مهم ترین میراث طبیعی دنیا انتقاد کردند، از این رو است که بلندترین اسانسور دنیا از سمت دوستداران محیط زیست چندان مورد تایید و نظر واقع نشده است.

کوهستان های ستونی مانند چینی

کوهستان های ستونی مانند غول‌پیکری که آسانسور روی آن‌ها ساخته شده است، کاملا عمودی و مرتفع بوده و مشرف به منظره ای شگفت انگیز می باشد. به همین دلیل این کوهستان جزو عجیب‌ترین و زیباترین مکان‌های جهان به حساب می‌آید. همانطور که به آن اشاره نمودیم ارتفاع برخی از کوهستان های ستونی مانند به 1000 متر نیز می‌رسد! در حالی که 243 ستون صخره‌ای، متشکل از سنگ‌های کوارتز و پوشیده از درختان انبوه وجود دارد که قله برخی از آنها شبیه به جنگل‌های معلق در هوا است. خطرناک ترین آسانسور جهان (Bailong)، شیشه ای و کاملا شفاف است و از سطح دریا به اندازه 330 متر بالا می رود که تجربه ای هیجان انگیز برای عاشقان ماجراجویی می باشد. بعد از ساخته شدن این آسانسور، کوهستان ژانگ جیاجی چین به فهرست میراث طبیعی یونسکو پیوست.

ستون های بلند پارک ملی ژانجیای در چین

رکورد گینس بزرگترین و سریعترین آسانسور جهان

آسانسور شگفت انگیز بایلانگ به عنوان سریع ترین و بزرگترین آسانسور جهان که می تواند 48 نفر را در یک زمان جابجا کند، رکوردی را در کتاب رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرد. آسانسور بیلانگ یکی از سریع ترین آسانسور جهان به شمار رفته که تعداد نفرات بالایی را جا به جا می کند، البته در حال حاضر آسانسور برج خلیفه یکی از آسانسور هایی است که در رقابت برای به دست آوردن رکورد سریع ترین اسانسور دنیا است.

آسانسور بایلانگ، یک معجزه انسانی!

آسانسور بایلانگ یک معجزه واقعی و شگفت انگیز انسانی است، زیرا در یکی از شیب های سنگی بزرگ ساخته شده، اما کاملاً ایمن است و ساخت آن توسط یک شرکت معروف آلمانی تایید و نظارت شده است. آسانسور شگفت انگیز بایلانگ امکان کمپینگ در قله های کوهستان ژانگ جیاجی را فراهم می کند، مسیری که با آسانسور تنها دو دقیقه زمان می‌برد و بدون آسانسور حدود 5 ساعت!

آیا جرات دارید به چین سفر کنید و سوار این آسانسور شوید، طوری که انگار پشت 100 ها اژدها سوار شده اید؟ مجموعه تکنوناطا سعی دارد تا شما را با بهترین آسانسور های دنیا آشنا کند.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
صدرا
۱۴۰۲/۴/۴

آسانسور بایلانگ یک معجزه انسانیه

رادین
۱۴۰۲/۴/۴

رو دست این آسانسور نمیاد

شاهان
۱۴۰۲/۴/۴

سرعتش 3 متر بر ثانیس!!!!!

ارسال نظر
ارسال
بلندترین آسانسور جهان در کجا قرار دارد؟
بزرگترین اسانسور جهان یا بلندترین آسانسور دنیا در کشور چین ساخته شده است که به نام آسانسور بایلانگ شناخته می شود.

دسته بندی ها

آخرین مطالب

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

سنسور چشمی یا فتوسل آسانسور یک قطعه الکترونیکی است که به عنوان یک حسگر برای جلوگیری از بسته شدن در هنگامی که شیئی یا فردی در بین در قرار دارد عمل می کند

فتوسل آسانسور و کاربرد های آن

بررسی آسانسور بدون چاله

آسانسور های بدون چاله، به جهت فضای کمی که اشغال میکنند، گزینه ای مناسب برای ساختمان هایی با متراژ کم میباشند.

بررسی آسانسور بدون چاله

نکات ایمنی در پله برقی

در زمان استفاده از پله برقی مانند هر وسیله برقی دیگر، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا دچار دردسر و خطر نشوید.

نکات ایمنی در پله برقی

موارد ایمنی در آسانسور

خطراتی همواره در زمان استفاده از آسانسور میتوانند سلامت کاربران را به خطر بیندازند، اما با استفاده درست از آسانسور میتوانید ایمنی خود را تضمین کنید.

موارد ایمنی در آسانسور

آشنایی با انواع پله برقی

انواع پله برقی باتوجه به فرم ساختمان و کاربرد آنها طراحی و اجرا میشوند.

آشنایی با انواع پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید