خانهوبلاگآموزشنکات طلایی استفاده از آسانسور

آموزش

۱۴۰۲/۱۱/۲۸
1340
نکات طلایی استفاده از آسانسور

نکات طلایی استفاده از آسانسور

زمانیکه، ساختمان را مجهز به سیستم آسانسور میکنید، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا نسبت به بهبود عملکر آسانسور و امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

۱۰ نکته ی ایمنی که در هنگام استفاده از آسانسور باید بدانید!

با رشد روزافزون آپارتمان نشینی و همچنین صنعت ساختمان و تکنولوژی مرتبط با آن، آسانسور ها جزئی جدا نشدنی از کاربری ساختمان ها و همچنین استفاده ی روزمره ی ما در جابجایی شدند؛ این دستگاه های بالابر از آنجایی که با ایمنی کاربر سروکار دارند باید مطابق با استاندارد ها و قواعد ایمنی باشند تا خسارات احتمالی وارده را تا حد ممکن کاهش دهند، اگر این استانداردهای ایمنی در هنگام بروز مشکل آسانسور و یا در هنگام استفاده ی کاربر رعایت نشوند ممکن است رخداد های زیان آوری مانند صدمات جانی و خسارات زیان آور سنگین اتفاق بیوفتد که در مواقعی ممکن است منجر به محکوم شدن ناظر ساختمان و یا مالک شود.

از آنجایی که امروزه تجهیز آسانسور در هر ساختمانی ضرروری است، حوادث مرتبط با ایمنی آن نیز در سالهای اخیر بسیار زیاد شده، به همین خاطر در این مقاله از تکنوناطا سعی داریم به بررسی نکات استفاده از آسانسور توسط کاربر بپردازیم تا با بالا بردن اطلاعات استفاده از آسانسور در هنگام بروز مشکل و یا قطعی آن ، از خطرات وارده ممکن تا حد زیادی بکاهیم، شما نیز می توانید با مطالعه ی این مقاله از نکات ایمنی در هنگام استفاده از آسانسور و یا در هنگام بروز مشکل فنی سیستم آسانسوری مطلع شوید.

دلایل بروز مشکل در سیستم ایمنی آسانسوری

عمده دلایلی که می تواند سبب از کار افتادن و یا بروز مشکل در سیستم آسانسوری شود شامل مواردی مانند نقص فنی از سیستم مکانیکی و الکتریکی آسانسور، قطع برق ساختمان، سرویس نادرست توسط تکنسین آسانسور و همچنین استفاده ی نادرست کاربر از آسانسور است، هر کدام از این علت ها ممکن است به دلایل مختلفی در سیستم آسانسور ایجاد شوند که در نتیجه سبب از کار افتادن و اختلال در عملکرد آسانسور خواهد شد، اما در این مقاله قصد نداریم تا علت های بروز مشکل در آسانسور را بررسی کنیم، بلکه میخواهیم به بررسی اقدامات لازم در هنگام بروز مشکل و در هنگام استفاده کاربر در آسانسور بپردازیم تا از صدمات و خسارات احتمالی جلوگیری کنیم، همانطور که در ابتدای این مقاله از تکنوناطا به آن اشاره کردیم هر کدام از این اختلالات و نقص در سیستم ایمنی آسانسور، اقدامات خاص خود را شامل می شود که کاربران آسانسور با آگاهی از مشکل فنی و یک سری نکات ایمنی در هنگام استفاده از آسانسور می توانند تا حد زیادی ایمنی خود را حفظ کنند، در ادامه به بررسی این نکات در هنگام استفاده از آسانسور میپردازیم.

بروز مشکلات ایمنی آسانسور

نکات ایمنی در هنگام بروز مشکل آسانسوری

بدترین اقدامی‌ که می توانید در هنگام بروز مشکلات ذکر شده در آسانسور انجام دهید، بیرون پریدن و سعی بر باز کردن درب های کابین آسانسور است؛ بسیاری از حوادث ناگواری که برای کاربران آسانسور در هنگام نقص فنی پیش می آید نتیجه ی اقدام کاربر برای خروج از کابین آسانسور است، این کار نه تنها باعث خروج از کابین نمی شود بلکه ممکن است سبب سقوط کابین در چاله آسانسوری و صدمات جدی جانی شود‌، اما اقدامات درست در مواجه با نقص فنی در آسانسور و هنگام بروز مشکل چیست؟

فشردن کلید زر

اولین اقدامی که در هنگام بروز مشکل در آسانسور باید انجام دهید، فشردن کلید زرد، یا زنگوله ی خطر است، با فشار دادن این کلید در صفحه کلید آسانسوری می توانید با لابی من ارتباط برقرار کنید و یا سیگنال توقف آسانسور را به نگهبان یا مدیر ساختمان بدهید؛ اگر حتی امکان ارتباط با افراد ساختمان را نداشتید، می توانید با فشردن این دکمه ی زرد که در برخی موارد مانند یک آلارت کار میکند، دیگران را از توقف کابین مطلع کنید.

نشستن در کابین آسانسور

بعد از زدن کلید خطر، سعی کنید در انتهای آسانسور و با فاصله از درب کابین بشینید به این خاطر که اگر آسانسور دوباره حرکت کرد، سطح کنترل بهتری به نسبت حرکات خود داشته باشید؛ نگران سقوط آسانسور نباشید چرا که در زمان سقوط کابین ترمز های آسانسور وظیفه ی جلوگیری از سقوط کابین آسانسور را دارند.

حفظ خونسردی

خونسردی خود را حفظ کنید و نگرانی از جانب عدم اکسیژن رسانی نداشته باشید، به این خاطر که جریان هوا در آسانسور برقرار است و حتی با چندین ساعت در کابین آسانسور ماندن قرار نیست، اکسیژن محیط پایین بیاید.

عدم خروج از کابین آسانسور

اگر به هر دلیلی درب کابین آسانسور باز شد، برای خروج از کابین عجله ای نکنید و از باز شدن کامل درب کابین و هم سطح بودن سطح کابین با کف طبقه اطمینان حاصل کنید؛ اگر درب کابین آسانسور هم سطح با طبقات توقف نداشت، از خروج خود از کابین جدا خودداری کنید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از آسانسور

نکات ایمنی در رابطه با استفاده از آسانسور

نکات ایمنی استفاده از آسانسور، از جمله نکاتی است که کمتر کسی از آن اگاهی دارد، اگر چه که سیستم های آسانسوری از امن ترین شیوه های حمل و نقل در بین ساختمان ها هستند، اما رعایت یک سری نکات می تواند امنیت کاربر در آسانسور را بیشتر کند، در ادامه به بررسی این نکات جهت حفظ ایمنی کاربر در آسانسور می پردازیم.

دکمه ی فراخوان آسانسور بالا یا پایین را طبق طبقه ی مورد نظر خود یک بار فشار دهید، چرا که با چندین بار فشردن دکمه ی فراخوان ممکن است سبب اختلال سیگنال در اتاق فرمان شوید.

هیچگاه بیشتر از ظرفیت آسانسور چه در تعداد کاربران و چه بار وارده، جابجا نکنید.

فتوسل آسانسور و چشمی درب آسانسور را مختل نکنید و با بدن خود یا اشیاء مختلف مانع بسته شدن درب کابین نشوید، اگر قصد عدم بستن درب کابین را دارید، کافیست از دکمه ی بازشو برای درب کابین استفاده کنید، و قرار دادن بدن خود و یا اشیاء مختلف تنها سبب اختلال در فتوسل آسانسور خواهد شد.

در هنگام بروز آتش سوزی و حوادث مترقبه، از راه پله ها برای جابجایی بین طبقات استفاده کنید.

جهت حمل اثاثیه و بار تنها از آسانسور های درب ۹۰ استفاده کنید.

هیچ مانعی در جلوی درب های اتومات در هنگام جابجایی کابین آسانسور قرار ندهید.

اگر سیستم آسانسوری ساختمان به بلک اوت ( black out ) مجهز نبود، در هنگام امکان قطعی برق، سعی کنید از آن استفاده نکنید.

سقوط کابین آسانسور

آیا هنگام قطعی برق آسانسور، امکان سقوط کابین وجود دارد؟ این سوال یکی از متداول ترین سوال هایی است که به ذهن هر فردی که ترس از جابجایی با آسانسور دارد یکبار خطور کرده است، اما با توجه به اینکه کابین آسانسور توسط ۴ الی ۱۲ کابل و ریل های آسانسوری ساپورت می شود و هر کدام از این کابل ها دارای تحمل وزن بالا و انعطاف بسیاری هستند، جای هیچ نگرانی نیست؛ البته که سرویس به موقع آسانسور از اهمیت بالایی در این موضوع برخوردار است.

افزایش سرعت آسانسور

در هنگام افزایش سرعت آسانسور چه اقدامی باید انجام داد؟ افزایش یکباره ی سرعت آسانسور می تواند در آسانسور های کششی، به هنگام نوسانات برق و ساییدگی ریل ها اتفاق بیوفتد، که برای خیلی از کاربران این سرعت ایجاد نگرانی خواهد کرد، اگر آسانسور به یکباره دچار افزایش سرعت شد، بهترین کار این است که منتظر توقف باشید اما اگر توقفی صورت نگرفت می توانید با فشردن کلید الکتریکی به صورت خودکار آسانسور را متوقف کنید، فشردن این کلید از صفحه کلید های آسانسور سبب ترمز ریل های جانبی و توقف کابین خواهد شد.

سرعت پایین کابین آسانسور

اگر در هنگام استفاده از آسانسور متوجه سرعت پایین حرکت شدیم، چه اقدامی انجام دهیم؟ علت سرعت کم کابین می تواند وجود ساییدگی و یا گرد و خاک در سوئیچ شتاب آسانسور باشد، که با انجام سرویس های دوره ای توسط تکنسین و متخصصین امور آسانسور، این مشکل برطرف خواهد شد، در هنگام بازدید های دوره ای و سرویس آسانسور باید قطعات و اتصالات آن توسط تکنسین آسانسور چک شود، کیفیت ریل های آسانسوری و یا سوئیچ های شتاب تاثیر مستقیم بر روی سرعت و عملکرد آسانسور دارد، به همین خاطر در صورت بروز کوچکترین فرسودگی ممکن است در حرکت آسانسور مشکل ایجاد کند؛ تکنوناطا با داشتن متخصصین حرفه ای در این زمینه می تواند شما را در داشتن یک سیستم آسانسوری بدون ایراد با داشتن بیشتر عملکرد کمک کند.

به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم از متخصصین ما در تکنوناطا کمک بگیرید، زیرا سرویس و نگهداری آسانسور یک تخصص فنی است و متاسفانه امروزه افراد زیادی بدون داشتن دانش لازم و تخصص کافی، سرویس ها و تعمیرات تخصصی آسانسور را انجام می دهند که این کار سبب یه خطر افتادن ایمنی کاربر و زیان های میلیونی خواهد شد.

اگر آسانسور توسط شخص متخصص سرویس نشود ممکن است برای صاحب ملک و یا کاربران ساختمان خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نصب و تعمیر ریل آسانسور توسط متخصصین تکنوناطا

شرکت تکنوناطا با داشتن سابقه ی بالا در ارائه خدمات نصب آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسور با داشتن بهترین متخصصین و تیم حرفه ای در زمینه ی نصب و سرویس آسانسور قادر به ارائه خدمات در بالاترین کیفیت به شما همراهان گرامی است ، شما نیز می توانید قبل از تماس گرفتن با متخصصین و مشاوران ما در تکنوناطا با شماره ی ما تماس بگیرید و یا جهت پشتیبانی و اطلاع از خدمات به سایت تکنوناطا مراجعه کنید؛ گروه تخصصی تکنسین های آسانسور و پله برقی تکنوناطا، با بهره مندی از متخصصین حرفه ای و مجرب از تعمیر کاران آسانسور و کارشناسان قادر خواهند بود، نصب و تعمیرات آسانسور شما را به خوبی انجام دهند، همچنین در هنگام بروز مشکلات جزئی در عملکرد آسانسور شما می توانید با استفاده از آموزش های ساده ای که در قسمت وبلاگ سایت تکنوناطا بارگذاری شده، مشکلات مرتبط با آسانسور را تشخیص دهید و آن ها را برطرف کنید، در صورتی که مشکلاتی اعم از مشکلات جدی، نقص فنی، خرابی آسانسور و یا تعویض تجهیزات دارید، تکنسین های ما قادر به حل مشکل شما به صورت اصولی، در کوتاه ترین وقت ممکن خواهند بود.

تیم متخصص و با تجربه‌ی شرکت تکنوناطا در زمینه طراحی، نصب، سرویس و نگهداری پله‌های برقی فعالیت می‌کند، و تضمین می‌کند که نیازهای شما بطور کامل برطرف خواهد کرد . برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با تیم فنی تکنوناطا، با شماره 02188766739 تماس حاصل فرمایید.

ادمین تکنوناطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
ارسال

دسته بندی ها

آخرین مطالب

شیارهای کف پله برقی

شیار های کف پله برقی با هدفی خاص به این صورت طراحی و تولید شده اند؛ هدف از طراحی این شیارها ایجاد امنیت بیشتر کاربران میباشد.

شیارهای کف پله برقی

عجیب ترین پله برقی های دنیا

برخی از پله برقی هایی که ساخته شده اند لقب عجیب ترین پله برقی های دنیا را به خود گرفته اند.

عجیب ترین پله برقی های دنیا

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

وزنه تعادل آسانسور ازجمله قطعات اصلی آسانسور بشمار میرود.

وزنه تعادل آسانسور و کاربرد آن

نظافت پله برقی

پله برقی ازجمله وسیله هایی است که در روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به این موضوع احتیاج به نظافت خواهد داشت.

نظافت پله برقی

استفاده اصولی از پله برقی

پله برقی ها، همانند تمام وسیله های الکترونیکی، دارای استهلاک است؛ علاوه بر نگهداری مناسب، نحوه استفاده درست از پله برقی میتواند تاثیر بسزایی در طول عمر پله برقی ها داشته باشد.

استفاده اصولی از پله برقی
شرکت تکنوناطا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید